obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
downloadsnelheid
red0uane
ik heb al een tijdje het zelfde probleem, ik download nu opeens ongeveer 200 kb.
terwijl ik altijd 2 a 2,3 mb downloadde

Ziet hier iemand een probleem? kan iemand mij mischien uitleggen hoe het komt

Alvast bedankt.
||
||
||
\/

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 968 Kb
DownStream 2380 Kb
Afname Dichtbij : 18.1 (dB)
Ver weg : 3.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door red0uane op 16 augustus 2008, 18:55
 
red0uane
ja dat heb ik al gedaan, ik heb echt van alles geprobeerd.

Maar watik dus niet snap is dat ik altijd sowieso 2mb downloadde.

nu maar 200kb wel meestal iets meer, maar wel rond 200kb.

 
rrozema
Heb je de bedrading al nagekeken? Met name de verbinding tussen je livebox en het ISRA steekt erg nauw. Daar mag absoluut geen enkele aftakking aan zitten en ook moeten alle contacten schoon en corrosie vrij zijn. Of misschien is er eens een knik in de kabel gekomen? vervang deze dan.
 
red0uane

Quote

rrozema schreef:
Heb je de bedrading al nagekeken? Met name de verbinding tussen je livebox en het ISRA steekt erg nauw. Daar mag absoluut geen enkele aftakking aan zitten en ook moeten alle contacten schoon en corrosie vrij zijn. Of misschien is er eens een knik in de kabel gekomen? vervang deze dan.


Ik heb de modem op zolder,
Er is één lang draad aanwezig van modem naar beneden.

Dus dacht ik, mischien los ik het op door de modem beneden te doen, dus heb ik ook nieuwe draden aangesloten.

En daarnaast deed ik me laptop op bureau waarmee het met de modem aangesloten was.

* Nieuwe bedrading.
* Dezelfde stekken van modem.
* zelfde modem
Gewijzigd door red0uane op 16 augustus 2008, 20:13
 
rrozema
Je moet echt het modem beneden hebben staan; zo dicht mogelijk bij het eerste punt waar je telefoon aansluiting het huis binnenkomt. Bij mij is dat bijvoorbeeld in de meterkast, mijn modem staat dus ook in de meterkast. De netwerkkabel daarentegen mag zo lang zijn als je zelf wilt. De maximale lengte daarvan is bijna 100 meter, dus dat is geen beperking.

En het andere punt, de aftakkingen, let je daar ook heel goed op? er mag dus geen enkel stukje draad aangesloten zijn op je hoofdaansluiting dat niet naar je livebox loopt. Ook niet als er niets aan de andere kant hangt.
 
red0uane
ik heb de modem benden geprobeerd effe, maar bleef het zelfde resultaat kwa Downloadsnelheid, rond de 200KB

en dat aftakking snap ik niet eerlijk gezegd.
 
rrozema
de kabel naar boven toe bijvoorbeeld, heb je die er afgehaald toen je beneden ging testen? er mag geen enkele andere kabel aangesloten zijn op de verbinding tussen je isra en je livebox.
 
red0uane

Quote

rrozema schreef:
de kabel naar boven toe bijvoorbeeld, heb je die er afgehaald toen je beneden ging testen? er mag geen enkele andere kabel aangesloten zijn op de verbinding tussen je isra en je livebox.


ik had gewoon laptop naar beneden gebracht. modem naar beneden, die adapter uiteraard ook.

en voor de rest had ik nieuwe bedrading gedaan.

alles aangesloten. en nog steeds rond 200kb.
 
Puma
Laat je Livebox eens uit, als je gaat slapen en steek de stekker in de ochtend weer in!

De kabel kan best de reden zijn (corrosie, kapotte ader e.d.) maar hoogstwaarschijnlijk ligt het aan Online. Even de Livebox uitdoen en uitlaten voor de nacht.

Probeer anders een harde reset.

Livebox uit>reset knop inhouden>stroom erweer op>wachten tot dat de middelste en buitenste lampen branden (dat is een harde reset)>alles loslaten.
Het duurt circa 30 seconden voordat de lampen zo gaan branden, heb geduld!

Aftakkingen:

Je hebt het ISRA punt en daar zitten de blauwe en rode ader aangesloten. Vanaf dat punt gaan er ook weer 2 weg, meestal rood en blauw! Buiten die twee aders, mogen geen andere aders aangesloten zijn!

Voorbeeld:

Rood en blauw zijn aangesloten en dienen als voeding (waar signaal op binnen komt). Die signalen moeten naar de Livebox.
Als je dat punt open maakt en je ziet bijvoorbeeld 3x blauw en 3x rood weer het huis in gaan, dan heb je te maken met aftakkingen!

Jij hebt nu ook je telefoontoestellen vooraan de Livebox aangesloten en dat veroorzaakt storingen en staat ook duidelijk aangegeven in de handleiding dat het niet aangeraden is!

Ideale situatie:

ISRA>30cm kabel of lange UTP kabel>Livebox>toestellen, computers/laptops

Wat jij waarschijnlijk hebt:

ISRA>toestellen>lange kabels>Livebox>laptop/computer
Gewijzigd door Puma op 17 augustus 2008, 02:09
 
TCP_IP
o.a. aan je CRC en HEC teller is de verbinding opzich goed...
SNR marges wijken voor up en down net 1 db af...
verbinding lijkt geheel ideaal alleen downloadsnelheid klopt niet...
vermoed niet dat het bij je thuis ligt maar toch bij online!

je zou dus helpdesk kunnen bellen om dit voor je te laten onderzoeken...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verwarring over maximale (theoretische) downloadsnelheid..... Snelheid : 10 21 okt 2015
lage downloadsnelheid ADSL Extra via Online Algemeen : 4 02 mrt 2012
Is mijn downloadsnelheid goed? Snelheid : 9 07 mei 2010
LAGE DOWNLOADSNELHEID SPEEDTOUCH 706SW Algemeen : 5 11 aug 2009
ASDL EXTRA......toch een lage downloadsnelheid...toch?? Algemeen : 18 05 jan 2009
Advertentie