obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Poorten UDP en TCP openen
Krijntje
Hey allemaal,

Ongeveer 2 jaar terug geloof ik, toen Online nog Orange was en Orange nog Wanadoo was heb ik een livebox gekregen geheel gratis Smile
leuk abonamentje erbij enzo, leuk en aardig allemaal, maar mijn spelletje wat ik voordat ik me nieuwe abonament speelde werkt niet meer Sad

Het spel wat ik speelde is Age of Empires the Conquerors, de poorten die daarvoor geopend moeten worden zijn 2300-2400 en de poort 47624. nu heb ik het via de standaard firewall pagina geprobeert, maar dit heeft geen resultaat gehad. pas toen ik bij geavanceerd ging kijken kwam ik tot ontdekking dat slechts of UDP of TCP geopend waren.

nu wilde ik het bij proberen te werken, maar dat gaat me allemaal boven me pet uit.
Ik heb namelijk geen idee wat de sequentie is, en met die bestemming poort en bron poort en ip adres bestemming enzo, schiet mij maar lek.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Mvg,

Krijntje
 
mesa57
Age of empires gebruikt DirectPlay. Dat werkt alleen goed met een uPnP enabled modem en dat is de livebox niet.
Als je geen telefonie afneemt kun je overwegen om je modem te vervangen door eentje met uPnP. Een andere oplossing is om een router die uPnP heeft achter de livebox te hangen en ALLE poorten (udp en tcp) te forwarden naar dat modem. uPnP moet je verder ook nog activeren in windows.
 
Krijntje
Ik heb heel toevallig een router,
Kan je me vertellen hoe ik weet of me router uPnP ondersteunt?
en hoe moet ik met windows uPnP activeren?

Mvg,
Krijn
 
mesa57
Ik kan je dat niet vertellen, kijk in je router handleiding.

uPnP en windows :

http://www.bitwiseim.com/wiki/index.p...Windows_XP
 
Krijntje
Ik heb even gezocht naar de handleiding, maar dat ding is al 5 jaar oud ofzo en dus onvindbaarPfft

Ik heb echter wel het type gevonden
E-Tech - ATBR03.
ik heb geprobeerd te zoeken en volgens mij heeft hij wel dat uPnP.
 
mesa57
Meestal moet je dat wel aanzetten in je router.
 
Lizard

Quote

Krijntje schreef:
Ik heb even gezocht naar de handleiding, maar dat ding is al 5 jaar oud ofzo en dus onvindbaarPfft

Ik heb echter wel het type gevonden
E-Tech - ATBR03.
ik heb geprobeerd te zoeken en volgens mij heeft hij wel dat uPnP.


Ik denk dat het een RTBR03 is Smile

Hier is de nederlandse handleiding en de uitgebreidere engelse.

Gevonden op: http://www.e-tech.nu/Support_Detail.php?supporttitle=Support&link=netwerk&LANG=N
Gewijzigd door Lizard op 25 augustus 2008, 19:31
 
mesa57
Ik kan het woordje upnp niet vinden in die handleiding.
Jammer dus.
Misschien heb je hier nog wat aan :

http://support.microsoft.com/kb/240429
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten UDP en TCP openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
ports openen.. Helpdesk : 11 12 nov 2014
Advertentie