obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
adsl extra met sitecom wl 174 snelheid
roykamerman
hallo,

mijn eerste bericht in dit forum na er al heel veel gelezen te hebben, ook ik heb problemen met mijn download snelheid, mijn modem/router is een sitecom wl174.

Het probleem is dat de router wel aangeeft
downstream 8000kbps en upstream 1021 kbps

echter als ik ga downloaden kom ik maar tot max 370 kb/s dit zou dus vele malen hoger moeten zijn.

Nu is mijn vraag aan wat dit kan liggen of aan het modem? of toch aan orange zelf?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
TCP_IP
zulke waardes kreeg ik ook toen ik draadloos verbonden was, toen ik PC verbond met een netwerkkabel haalde ik mijn snelheid plots ook weer en stabiel...
vermoed namelijk dat je draadloos zit vandaar, probeer dus eens met een netwerkkabel aan te sluiten en dan een speedtestje te doen.
 
roykamerman
heb dit al geprobeerd, maar de snelheid word er niet echt sneller door. misschien nog andere iedeeen word een beetje gek door orange
 
rrozema
Hoe heb je de snelheidsmeting gedaan? Heb je al eens het testbestand gedownload van de online ftp site en dan de tijd opgenomen?
 
roykamerman
heb idd al een aantal speedtesten gedaan via een ftp site, ook download ik vaak via nieuwsgroepen en daar kom ik ook niet hoger dan 350 kb/s terwijl mijn acount 30Mbits is dus daar ligt het ook niet aan.

Nu heb ik het gister met een oude e-tech modem geprobeerd maar daar ging het downloaden nog langzamer mee en liep het terug tot ongeveer 80kb/s
 
rrozema
Je intrainwaarden lijken haast perfect, dus dan zou het niet aan je adsl verbinding liggen.

Probeer eens een tracert www.online.nl? Hoe ziet de vertraging er dan uit? M.a.w. zie je dan dat er op een verbinding ineens een stuk langer gewacht moet worden of worden de getallen geleidelijk hoger? Post anders de output eens zodat we met je mee kunnen kijken?
 
roykamerman
heg de site www.online.nl getraced maar wat er uitkomt zegt mij eigenlijk helemaal niets dus hebin de bijlage een printscreen ervan gezet.

bedankt voor je hulp in ieder geval
roykamerman voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door roykamerman op 29 augustus 2008, 10:49
 
rrozema
Dat is een prima verbinding; mijn tijden zitten altijd tegen de 40ms Sad Jouw adsl verbinding is prima in orde.

Is het niet jouw pc die de boel traag maakt? Een trage pc zal nooit snel kunnen downloaden. Wat heb je voor hardware staan?
 
roykamerman
nee aan mijn laptop ligt het niet op school hebben we een 20 mbits netwerk en daar download ik makkelijk 1.5 mb per seconde.

Maar kan het dan toch niet ergens aan het modem liggen dat ik daar misschien iets verkeerd heb ingesteld of dat het modem niet goed werkt met orange adsl extra, heb de firewall ook al eens uitegezet, dit had ook geen resultaat
 
Tiger

Quote

roykamerman schreef:
nee aan mijn laptop ligt het niet op school hebben we een 20 mbits netwerk en daar download ik makkelijk 1.5 mb per seconde.


@roykamerman, het zou leuk zijn als jij rrozema antwoord op zijn vraag geeft welke hardware jij hebt staan want hij wil jou tenslotte toch helpen om jou probleem op te lossen en dit voorkomt ook het onnodige heen en weer gemail.

Groet Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl extra met sitecom wl 174 snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie