obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
netwerk niet te benaderen van buitenaf
xander
Dag allemaal,

Sinds vorige week ben ik in het gelukkige bezit van de lifebox. Netwerk thuis, webserver aan de praat. Portforwarding goed ingesteld en getest. Geen probleem. Dacht ik.

Wat me opvalt is dat als ik van buiten uit de website probeer te benaderen of via rdp een van de pc's probeer over te nemen dit niet altijd gaat. Op dat moment kom ik op geen enkele manier meer binnen thuis. Zodra er van binnenuit verkeer voor buiten is, dan werkt het wel.

Het lijkt wel alsof de lifebox in een soort "snooze" gaat als er een tijdje geen netwerkverkeer langsgekomen is. Van binnenuit is die "snooze" meteen weg zodra je iets wil doen, maar van buitenuit is dit niet het geval.

Nu heb ik zelf een simpele workaround bedacht. Van binnenuit een continue ping naar buiten toe opzetten.

Het werkt, maar ja, is niet meteen de meest elegante oplossing.

Heeft iemand anders ervaring met dit probleem en er een oplossing voor. Mij lijkt eigenlijk dat dit ergens een instelling in de lifebox is, maar ik kan hem helaas niet vinden.

thanks Xander
 
Funny2k
Xander,

Als eerste welkom hier op het forum.

Ik moet zeggen dat ik met dit probleem niet bekend ben. voor zover ik weet zit er geen snooze op de livebox. Ik maak ook gebruik van een webserver, exchange server en RDP. Ik heb nog nooit geen problemen gehad dat ik niet kan connecten.

Ik denk dat je misschien eense de livebox een "harde" reset moet geven. Daarna alles even overnieuw instellen en kijken of het dan gaat werken.

Suc-6

mvg,

Maarten
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
xander
Hoi Maarten,

Thanks.
Gisteren de boel nog een harde reset gegeven. Maar ik zal de boel eerst een clearen, dan de harde reset geven en dan alles opnieuw instellen.

grtz Xander
 
Funny2k
Als je hem een harde reset geeft hoef je nix te clearen. want dan zijn alle instellingen verdwenen door de reset.
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
xander
Hoi Maarten,

voor mij is een harde reset de lifebox van de stroom afhalen, tijdje wachten en weer op laten komen. (goh, is het te merken dat ik op een helpdesk gewerkt heb Wink)
Aangezien de config gesaved is komt ie dan weer met dezelfde configuratie op.

Wat bedoel jij met harde reset?

grtz Xander
 
Funny2k
Xander,

Stroom eraf,
aan de onderkant reset knopje indrukken,
Stroom erop,
Reset knopje ingedrukt houden tot lampje 1,3 en 5 gaat branden
daarnaa reset knopje loslaten

Livebox is dan helemaal blaco.

suc-6

mvg,

Maarten
Schmeitz Computer & Network Service
www.scns.nl
nu ook webhosting !!
 
mischa
Xander,

Als je van binnen uit de webserver probeerd te benaderen zal dat niet gaan. en kom je waarschijnlijk uit op de configuratie pagina van de livebox. een goed en beproefde optie is een proxy server te gebruiken.

vul daar voor bij je verbindingen de proxy server in, voorheen was dat proxy.wanadoo.nl ik gok dat het nu proxy.orange.nl zal zijn.

RDP werkt maar naar 1 systeem als je meerdere systemen open hebtstaan hiervoor en je een ip-range hebt opgegeven in de livebox zal dit dus niet werken omdat er dan meerdere pc's willen reageren op het verzoek van RDP op poort 3389.

evt. oplossing hiervoor is om in de pc's zelf in het register de poort van de RDP aan te passen (zoek hier voor even op goolge)

en dan voor iedere pc een poortmapping te maken in de Livebox.

je benaderd dan een pc bij door http://mijn-ip:3389 of een ander poort nummer
Gewijzigd door mischa op 16 juli 2006, 13:53
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
xander
Hoi Mischa,

Mijn probleem is van buitenaf benaderen.
Van binnenuit webserver benaderen is geen probleem. Kwestie van extra poorten instellen op je webserver per website. Op je lifebox hoef je dan niets aan te passen. Alle poort 80 verkeer (van buitenuit) gaat dan door naar de weserver. IWil ik dan van intern uit website benaderen dan ga ik via ip van de webserver met daar de betreffende extra opgegeven poort bij.

Voor RDP heb ik in de lifebox voor iedere pc en server een andere policie aangemaakt.
pc 1 is gewoon 3389 -> 3389
pc 2 moet ik binnen komen op 3390 en lifebox ingesteld dat ie dan op poort 3389 naar pc 2 moet
pc 3 poort 3391 ->3389
etc.

Ik ga vanavond de harde reset geven zodat ik morgen vanaf het werk rustig kan testen of het werkt of niet.
Vooralsnog dankzij de continue ping al aantal dagen zonder problemen online. Maar ja, wat dat betreft beetje een strebertje. Het moet zonder ping kunnen, dus dan wil ik dat ook.

grtz Xander
Gewijzigd door xander op 17 juli 2006, 07:44
 
xander
En helaas.

De harde reset heeft niet mogen helpen.
Iemand nog suggesties?

grtz Xander
Gewijzigd door xander op 17 juli 2006, 07:43
 
xander
Net even met orange gebeld.
Er zit inderdaad een soort slaapstand op de lifebox. En er is geen setting mogelijkheid om dit aan te passen.

Op zich vreemd dat de andere mensen hier er geen last van hebben. Maar wellicht dat het er mee van doen heeft dat ik nieuwste type lifebox heb.

In ieder geval blijf ik rustig doorpingen Wink

Bedankt voor het meedenken en tot tot.

grtz Xander
Gewijzigd door xander op 17 juli 2006, 10:06
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerk niet te benaderen van buitenaf', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie