obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Hoge SNR waardes....
flark

Quote

StayOnline schreef:
@flark

Deze waarden kunnen eigenlijk maar 2 dingen betekenen.

~~~~~

Hopelijk helpt dit iemand eindelijk het licht te zien...Cool

Stay Online!!!


Ik vind dat je er een raar en irritant toontje op nahoudt. Toch bedankt voor je "antwoord" en je "kennis".
Je laatste zin was echter wél waardevol:

Er is namelijk nieuws!

Werd vanochtend gebeld door de firma Baas, blijkbaar ingeroepen door online:
"Onze monteur kan binnen 15 minuten bij u zijn, schikt dat?". "Ik heb de koffie klaar", roep ik.

Monteur van Baas komt binnen 10 minuten bij me en checkt het ISRA-punt, checkt mijn aansluitingen, bekijkt de ADSL-statistieken van de livebox, doet snelheidstests, sluit eigen apparatuur aan.... constateert dat er was mis is met de intrainsnelheden up/down en helemáál met de downloadsnelheden.

Omdat ik de zoveelste hiermee ben die op dezelfde DSLAM-kaart zit aangesloten in de Selwerd-Centrale in Groningen besluit hij daar heen te gaan om onder meer even mijn koperlijn door te meten en dergelijke.

Een klein kwartier later belt hij me met de mededeling dat mijn aansluiting "op één pootje" loopt omdat ik zoals nu blijkt in de centrale FYSIEK MAAR MET ÉÉN DRAADJE ZIT AANGESLOTEN !!! (dus niet maar één aderpaar of andere onzin). Vandaar de mukkige intrainwaarden van de livebox! Hij stelt KPN op de hoogte die hopelijk binnen drie dagen ervoor zullen gaan zorgen dat ik straks niet meer hoef te hinkelen op internet doordat er dan gewoon "twee pootjes" lopen!!! Onwaarschijnlijk toch? En slordig. Ik heb dit dus al vanaf het begin van mijn abo!!! En niemand is daar natuurlijk verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor. (?)

Maar...dit verklaart echter nog steeds niet de belachelijk lage downloadsnelheden van pakweg 50 kB/sec.

De monteur vertelde me dat hier meerdere mensen mee kampen; men sluit echter de DSLAM-kaart uit omdat ook anderen zijn op dezelfde kaart die nergens last van hebben. Hij vermoedt dat er in het online-netwerk iets mis is, online weet dat volgens hem ook maar hij noch online hebben geen idee wat er precies aan de hand is.

Wordt dus zeker nog vervolgd...

Enne, StayOnline? Laat dat heeeeeeeeeeeeel andere verhaaltje over WIFI maar zitten.... Grin

Edit mod: quote ingekort
Gewijzigd door TCP_IP op 16 oktober 2008, 20:11
 
rrozema
Dank je wel StayOnline voor je uitgebreide en heldere beschrijving. Ik denk inderdaad dat veel mensen hier wel wat aan hebben.

Flark heeft het misschien niet nodig dus in deze thread hoeft het niet maar als je zin hebt, kun je misschien in een nieuwe thread in het Frequently Asked Questions forum beschrijven hoe je apparaten op de WIFI optie aansluit. Ik en waarschijnlijk wel meer mensen zouden dat zeer op prijs stellen.
 
flark
Beetje vreemd dat niemand reageert op mijn post.
 
TCP_IP
Beetje vreemd idd.. maar 1 ding niet helemaal begrepen

Signaal zat dus op 1 draadje van het aderpaar ?!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
flark

Quote

TCP_IP schreef:
Beetje vreemd idd.. maar 1 ding niet helemaal begrepen

Signaal zat dus op 1 draadje van het aderpaar ?!


Nee. Zit.
De monteur zag dat er in de centrale Selwerd-Groningen fysiek 1 draadje van het aderpaar los zat. Hij mag dat niet fixen, dat moet KPN blijkbaar doen. Dit is dus al vanaf het begin van mijn Oranje-abbo zo!!! Erg slordig. Verbinding loopt wel, maar verre van maximaal omdat alle verkeer op "1 pootje loopt", hence mijn brakke intrainwaarden terwijl ik vlakbij de centrale zit (binnen een kilometer volgens de postcodecheck van bbned).
Ik ga hier Online zeker nog even een brief over schrijven. (Gedeeltelijke) Restitutie lijkt me hier op zijn plaats.

Nu moeten ze nog even dat snelheidsprobleem oplossen voor mij en minimaal een handvol anderen hier in Groningen! Dat gedoe duurt nu al bijna een hele maand. Alsof ik met mijn 56k6 modempje aan het internetten ben!
Gewijzigd door flark op 17 oktober 2008, 20:46
 
rrozema

Quote

flark schreef:
Beetje vreemd dat niemand reageert op mijn post.


Wat voor reactie had je nog verwacht dan? Je bent eindelijk achter de oorzaak van je slechte verbinding en hebt daar uitgebreid verslag van gedaan. Zo uitgebreid dat niemand daar nog maar een letter aan hoeft toe te voegen Grin

Ik hoop voor je dat Online KPN snel van z'n luie gat krijgt om jou te helpen. Lijkt me dat Online na de eerdere perikelen met de foutieve adsl profielen door KPN Wholesale nog wel wat credits heeft bij de KPN; vooral ook omdat ze zo erg goed meewerken om de rol van KPN Wholesale daarin in de doofpot te stoppen. Dit lijkt me een prima gelegenheid om wat van die credits in te wisselen en jou snel te helpen Wink
 
flark

Quote

rrozema schreef:

Quote

flark schreef:
Beetje vreemd dat niemand reageert op mijn post.


Wat voor reactie had je nog verwacht dan? Je bent eindelijk achter de oorzaak van je slechte verbinding en hebt daar uitgebreid verslag van gedaan. Zo uitgebreid dat niemand daar nog maar een letter aan hoeft toe te voegen Grin

Ik hoop voor je dat Online KPN snel van z'n luie gat krijgt om jou te helpen. Lijkt me dat Online na de eerdere perikelen met de foutieve adsl profielen door KPN Wholesale nog wel wat credits heeft bij de KPN; vooral ook omdat ze zo erg goed meewerken om de rol van KPN Wholesale daarin in de doofpot te stoppen. Dit lijkt me een prima gelegenheid om wat van die credits in te wisselen en jou snel te helpen Wink


Ik ben dus nog niet achter de oorzaak van de slechte verbinding.
Het losse draadje verklaart de slechte intrainwaardes van de livebox op mijn lijn maar niet de zeer lage downloadsnelheden!!!

Hier gaan nog wat letters toegevoegd worden in de toekomst!
 
rrozema
Jouw lage downloadsnelheden zijn een rechtstreeks gevolg van de lage intrainsnelheden. Zo gauw die intrainsnelheid is verbeterd zal je down- en uploadsnelheid ook goed zijn. Dat de waarden nu niet bij elkaar lijken te passen komt doordat er veel fouten optreden op je lijn, waardoor je effectieve snelheid nog lager wordt dan de intrainsnelheid.
 
flark

Quote

rrozema schreef:
Jouw lage downloadsnelheden zijn een rechtstreeks gevolg van de lage intrainsnelheden. Zo gauw die intrainsnelheid is verbeterd zal je down- en uploadsnelheid ook goed zijn. Dat de waarden nu niet bij elkaar lijken te passen komt doordat er veel fouten optreden op je lijn, waardoor je effectieve snelheid nog lager wordt dan de intrainsnelheid.


Nope.

Intrainwaarden zijn precies zoals ze altijd waren/zijn geweest, dit al vanaf het begin van mijn abonnement (augustus/september 2007).
Met deze intrainwaarden kon ik dus ook altijd downloaden/uploaden, dwz: 7 mbit/sec down werd dan ook daadwerkelijk gehaald.
Plus: Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat ik en nog meer anderen in Groningen die op de Selwerd-centrale aangesloten zijn sinds 25 September te maken hebben met downloadsnelheden van maar 50 kB/sec en geenszins 7 mbit/sec!
Er treden overigens ook niet heel veel fouten op in mijn lijn. Monteur van online kon het ook niet verklaren, jij denkt 't wel te kunnen maar helaas zit je er dus volledig naast.
 
rrozema
Sorry, dan ben ik misschien in de war. Ik dacht begrepen te hebben dat je ook sinds die tijd lagere intrainsnelheden had. Niet zo veel lager dat je direct zulke lage down- en upload snelheden zou verwachten, maar wel lager dan eerst.

Dat er meer mensen op Selwerd waren met vergelijkbare problemen heb ik zeker wel gelezen; defecte hardware in de centrale zou hier de reden voor kunnen zijn. Maar dat is enkel giswerk. Het blijft vreemd in ieder geval.

Een foutief aangesloten telefoonlijn zal in ieder geval verholpen moeten worden en het is waarschijnlijk dat je snelheid dan omhoog zal gaan. Dat het bij meer mensen op jouw centrale zo is, is mogelijk te verklaren door een monteur die stelselmatig alle draadjes een pinnetje te ver heeft aangesloten. Misschien is dit een afwijkend type rail waar de nummering net anders is dan de monteur verwachtte.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge SNR waardes....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoge ping Storing : 10 15 jun 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Plotseling hoge ping Storing : 118 24 sep 2014
HG655d hoge ping, lage snelheden Snelheid : 20 28 jul 2014
Traces nodig ivm hoge latency naar bijvoorbeeld gameservers. Storing : 10 24 jun 2014
Advertentie