obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Hoge SNR waardes....
flark

Quote

rrozema schreef:
Sorry, dan ben ik misschien in de war. Ik dacht begrepen te hebben dat je ook sinds die tijd lagere intrainsnelheden had. Niet zo veel lager dat je direct zulke lage down- en upload snelheden zou verwachten, maar wel lager dan eerst.

Dat er meer mensen op Selwerd waren met vergelijkbare problemen heb ik zeker wel gelezen; defecte hardware in de centrale zou hier de reden voor kunnen zijn. Maar dat is enkel giswerk. Het blijft vreemd in ieder geval.

Een foutief aangesloten telefoonlijn zal in ieder geval verholpen moeten worden en het is waarschijnlijk dat je snelheid dan omhoog zal gaan. Dat het bij meer mensen op jouw centrale zo is, is mogelijk te verklaren door een monteur die stelselmatig alle draadjes een pinnetje te ver heeft aangesloten. Misschien is dit een afwijkend type rail waar de nummering net anders is dan de monteur verwachtte.


Bij mijn weten ben ik de enige van deze mensen die ook "een draadje los" heeft; anderen heb ik daar niet over gehoord en halen beteren intrainwaarden dan ik.

Ben 't met je eens dat -als de verbinding straks gewoon via 2 aders loopt- de intrainsnelheden ook zullen verbeteren.

Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als het downloadprobleem ook wordt opgelost.
 
ghostcasper

Quote

flark schreef:
Omdat ik de zoveelste hiermee ben die op dezelfde DSLAM-kaart zit aangesloten in de Selwerd-Centrale in Groningen besluit hij daar heen te gaan om onder meer even mijn koperlijn door te meten en dergelijke.

Een klein kwartier later belt hij me met de mededeling dat mijn aansluiting "op één pootje" loopt omdat ik zoals nu blijkt in de centrale FYSIEK MAAR MET ÉÉN DRAADJE ZIT AANGESLOTEN !!! (dus niet maar één aderpaar of andere onzin).


Hee die Flark ! Had ik weer gelijk he?! Wink Draden he ! Nou , dat is wat ik je had voorspelt , toch he ? Wink Wat fijn om weer gelijk te hebben .... Wink

De draadjes aldaar ! Grappig dat dát precies het was ,he ? voorlopig..... We moeten blijken of het gaat werken ....

Je kunt het confirmen wat ik je vertelde over de PM !
De draadjes of de dslam kaart zelf.... Maar dat zal ook nog kunnen blijken later...

[whisper...] Maar neen, ik kan geen gelijk hebben, wat ik ben "gek" , zeg maar.... Liever zo dan en dan toch gelijk hebben...(gaan we niet verder op in)

Mogelijk wél een rotte Dslam... want je hebt al eerder aangegeven dat er meerdere mensen op jouw centrale ding last schijnen te hebben, dus dat is ook nagenoeg duidelijk....

Ook al beweert de monteur van niet.... verder in je verhaal , maar omdat je ook weer boven aanhaalt de zoveelste hiermee ben die op dezelfde DSLAM-kaart zit aangesloten in de Selwerd-Centrale , dan schijnen óf ALLE draadjes maar op 1 draad te hangen, of gewoon ook de kaart niet goed is.......? Deductief , kun je géén andere conclusie trekken......?

Da's in gewoon nagenoeg in alle gevallen het meest voorkomend probleem,
dat gedoe in die centrales, draadjes, die kaarten van ze , of op z'n stomst; administratieve overzettingen....

Voor de rest , brakke onbetrouwbare mogelijk defecte Liveboxen, de splitters erin , en ja... voedingen..... sterk verhaal hoor...

Simpele meting met de goedkoopste multimeter geeft aan dat dat ding stabiele stroom levert, dus is gelijk al UPG.

Leuk geprobeerd, als je kuren krijgt na een geruime tijd een goed werkend produkt te hebben , maar onzinnig.... net na een oplevering ....te kort door de bocht.... Een aardige tip om makkelijk zelf te checken, maar toch..... Het spul wordt geleverd en in goede staat geacht geleverd te worden...

Als er ééntje is geweest met een defecte voeding , mogelijk pas na zeer geruim tijd, moeten dan gelijk dergelijke problemen op de voeding gegooid worden? te ver gezocht...
Het is duidelijk dat de het centrale verhaal niet deugd, dat was al lang te verwachten....
Zoals ik al eerder zei...

Ze zeggen allemaal zoveel, alles is onsamenhangend, men snapt daar zelf vaak niets, de één spreekt de andere tegen daar.... ALtijd.... Een helpdesk medewerker die er een case van ZOU moeten maken het het niet doet, of zogenaamd notities maakt, die nergens in hun computers meer terug te vinden zijn, (zeker blondjes met tippex Wink die ze daar rond hebben lopen)......of ze daaien nog op een 8086 computer daar....

Van de gekke als 2 medewerkers een notitie/melding niet kan vinden, en de derde, als 2e zijnde wel ?
Wat is dat voor een sysyteem daar dan? Doen ze het express?

Nalatigheid, gewoon schriftelijk en al faxend, klacht indienen, niet eens aangetekend, d'r ligt al genoeg geld in de vuilnisbak, geschillencommissie misschien ook , als dat kan helpen, als dat uberhaupt functioneert...., lijkt mij op z'n plaats in jou geval.

Niet dat kolder verhaal met het handleidinkje, met b.v. die afdeling resetten, de manier van... welke ál lang niet meer klopt.... We zijn niet gek, we volgen allemaal de handleiding letter voor letter... Je moet wel...Alsof we achterlijk zijn.......

Die methodes om een nieuwe firmware te onvangen, als er een nieuwe klaar stond, klopte bij mij en anderen ook al niet..... het kwam maar niet, zoals de handleiding wél zei.....
Discrepanties dus....Ondeugdelijke handleiding.....
Allerlei andersoortige resets uitgevoerd die dan wél een update triggeren.......
Maar niets daar over in de handleiding!
Die heilige handleiding toch....

Geheel onvolledig en te kort schietend, daar er talloze dingen in de live box staan en weergegeven, en je in zou kunnen stellen, wat niet en nergens in de handleiding vermeldt staat, NOCH de waarschuwing, zoals amerikanen dol op zijn, dat je er niet aan mag komen, aan de andere instellingen... Misschien glijd je uit en kan je een claim maken...?

Niet dat ik er aan komt, ik weet niet waar het voor dient, noch wat het betekend, er wordt nergens een woord gerept noch op online helpdesk, in de faq, noch in de handleiding....dus zal wel best zijn zo....Als het werkt........ Maar ja, als je kan lezen in een handleiding waar geavanceerde instellingen voor dienen , kan je zelf ook wat leren en weten.... Nu worden we verder "dom"gehouden....
Wat heb je an een handleiding die alle andere instellingen niet behandeldt of vermeldt?


joh, Als het puntje bij het paaltje komt, zijn altijd de Kpn gasten en de Online gasten in die centrale aan het rommelen zijn en er een bende van maken...... Dat zijn dan de hoger geschoolden........ en dan krijg je te horen van zogenaamd "lager" geschoolde, dat het aan de draadjes aldaar ligt of die kaart, ........ Wie is er dan gek ? niet ik denk ? Wink

Quote


De monteur vertelde me dat hier meerdere mensen mee kampen; men sluit echter de DSLAM-kaart uit omdat ook anderen zijn op dezelfde kaart die nergens last van hebben.

Zoals ik begreep, correct me if i'm wrong waren er wel mensen op dat zelfde ding die problemen hadden ? Dus trek je conclusies.... net als ik net al zei... Dus dát uitsluiten moet hij zowiezo al niet, want het lijkt wél het geval zoals vaak blijkt ook...

Quote


Hij vermoedt dat er in het online-netwerk iets mis is, online weet dat volgens hem ook maar hij noch online hebben geen idee wat er precies aan de hand is.


Dat hadden we allemaal al zelf al wel vastgesteld..
Jammer dat zo'n simpele vaststelling dan 90 euro voor een monteur moet kosten , en wat het al gekost heeft.... afgezien van de ergenis, en onzekerheid... Die monteurs rekening lijkt me dat die door Online zelf opgepakt moet worden, gezien de uitkomst.. dat vechten ze maar uit met KPN zelf. Kaart dat wel aan !

Wat mij wel opvalt.....
Het schijnt dat er nu steeds veel meer mensen ineens 1016 upload maar heben,
terwijl de meeste altijd al op 1020 zaten.....
Zie andere topic over signaal verlies links enzo... wat de zogenaamde oorzaak en gevolgen kunnen zijn als je upload 1016 hebt.....

Raar, want als je upload 1024 was eerst, naar 1020 gaat en blijft, 4 kb maar en als je 1016 ineens hebt er heel wat aan de hand zou zijn...
Van 1024 naar 1020 is maar 4 kb, dus waarom die stennis met 4 kb naar 1016?

Maar, m'n buurman had gewoon altijd een volle 20Mbit down, en een volle 1024 upload... volgens mij nog steeds , tijdens, m'n laatste bezoek een tijdje terug, maar aangezien er rare digen gebeuren de laatste tijden, zal ik dat eens eerdaags checken of dat ook bij hém is terug gelopen ineens...

Er schijnen al werkzaamhedenaan de telefonie te zijn al sedert september dus...... misschien heeft het er mee te maken, misschien ook niet, dan is er iets anders aan de hand..

Maar we wachten in spanning af..... ben benieuwd , wat er nog meer zou zijn in de centrale,
en of je nu met 2 draadjes straks geen problemen meer zou hebben....
Kan goed dat het ineens als een speer gaat werken....
Weet niet of heteen schadelijk effect kan hebben op je livebox ?

Als met al , hadden zaten ze toch ergens wel in de richting over één aderparen toestanden...
Alleen het bleek niet één paar te zijn maar slechts 1 draad !


groet, Ghost.
Gewijzigd door ghostcasper op 21 oktober 2008, 04:58
 
flark
Ik wacht ook nog in spanning af, er is nog geen wijziging opgetreden in de the-online-situation.
Frappant dat 't precies zo was zoals je zei...
 
TCP_IP
@Flark

Een andere insteek mbt tot jouw probleem.

Weet je nog dat andere topic waarbij profiel van Online en KPN niet goed op elkaar afgestemd waren ?!
Livebox trainde perfect in (7992down) maar DL snelheid rond de 200 kb dacht ik zoiets ?

Is dit ook bij Online aangekaart ? Verklaard namelijk wel WAT.
Ook eens met TCP optimizer wat gedaan, kon er zo 1-2-3 niks over teruglezen.

't is maar een mogelijkheid uiteraard, maar het zou wel een en ander verklaren.

slechte intrainwaardes omdat je maar op 1 van de 2 aders zit aangesloten en lage DL snelheden omdat profielen niet op elkaar afgestemd zijn.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
flark
Het heeft geen zin dit aan te kaarten aangezien men toch niet inhoudelijk reageert op de vragen en/of theses die je aandraagt.
 
flark
TADAA!!!!

Quote

ADSL statistieken
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12184 Kb
Afname Dichtbij : 22.7 dB
Ver weg : 6.9 dB
SNR-marge Dichtbij : 10 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 3
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

348200568

Volgens mij heeft iemand vandaag in Centrale Selwerd Groningen een draadje ergens in gestoken!
Kwestie die vanaf augustus 2007 liep lijkt nu opgelost. Online heeft dit reeds binnen 300 werkdagen gerepareerd nadat eerst alle oorzaken bij mij werden gezocht. (Hetgeen absurd is als je niet eerst "je eigen kant" uitsluit van alle problemen. Hier is het laatste woord dus nog niet over gesproken!)
Gewijzigd door flark op 01 november 2008, 01:36
 
Vlokjesman
hmm, is het niet zo dat je de livebox wel direct op isra moet aansluiten als je telefonie hebt en als je dat niet hebt dat het niet uitmaakt hoever hij van het isra is aangesloten. Je verbinding blijft stabiel als je geen telefonie hebt.
Want dan kan je namelijk modem isra 4 or zelf 9 meter maken.
Ik ben ijdel. I know I am!
 
rrozema
Nee, dit is onjuist. Elk adsl modem moet altijd zo dicht mogelijk bij het isra geplaatst worden. Adsl signalen, en adsl 2+ signalen in het bijzonder, zijn dusdanig gevoelig voor storing dat elke extra lengte kabel en elke extra junctie (overgang van ene drager op de volgende) voor een vermindering van de signaalkwaliteit leidt. Bovendien is de kabel die binnenshuis wordt gebruikt van een veel mindere kwaliteit dan die die buitenshuis wordt gebruikt. Dan gaat het niet eens zo zeer over de kwaliteit van het koper, wat natuurlijk ook wel meespeelt, maar meer nog over de manier waarop de draden gebundeld zijn. De kabels die in de grond gebruikt worden zijn op speciale manieren gewikkeld waardoor er zo min mogelijk storing van buitenaf op de aders kan komen en ook de aders onderling zo min mogelijk storing veroorzaken. De kabels in je huis hebben dit allemaal niet omdat die kabels anders te dik en te stug zouden zijn. Bovendien worden de kabels in je huis vaak nog wel eens verschoven en gebogen of zelfs verlegd, ook dit gaat ten koste van de signaalkwaliteit. Door al deze oorzaken samen telt elke meter afstand die je binnenshuis aansluit tussen je modem en je isra veel zwaarder dan de afstand die buitenshuis is afgelegd.

Het feit dat in de praktijk veel mensen er mee wegkomen om hun router toch verder van het isra te plaatsen komt doordat er 'reserves' ingebouwd zitten in de diverse protocollen. Die mensen hebben wel degelijk ook signaal verlies, maar bij hen wordt de drempel van die reserves nog niet overschreden. Ik zeg met nadruk nog, omdat dit bij elke toekomstige -tijdelijke- verstoring ineens kan veranderen en dan is er ineens wel een merkbaar probleem. Dat ze zelf de reserves -die bedoeld waren om dit soort tijdelijke verstoringen op te vangen- al hadden opgebruikt laten die mensen dan vaak gemakshalve even buiten beschouwing; dus dan wordt de schuld plus de plicht om het op te lossen direct bij de provider gelegd. Terwijl de verstoring in de praktijk vaak (en ik zeg dus niet altijd!) helemaal niet door de provider wordt veroorzaakt. Dat kunnen namelijk vele andere partijen zijn geweest. Om maar een paar voorbeeldjes te noemen: graafwerkzaamheden in de buurt, nieuwe klanten (zelfs van andere providers) die worden aangesloten in de telefooncentrale, water dat lekt in een decennia oude grondkabel, een buurman die een draadloos accesspoint of een ander soort (stoor-)zender plaatst in de meterkast direct naast de jouwe of natuurlijk de klant zelf die een keer een kastpoot op het kabeltje tussen de isra en het modem heeft gezet.

Online telefonie is een voip verbinding. Dit betekent dat de telefonie verbinding over de internet verbinding tot stand wordt gebracht. M.a.w. de kwaliteit van de telefonie verbinding is voor 100% afhankelijk van de kwaliteit van de internetverbinding. Voip vereist een korte ping tijd, maar meer nog een continue doorvoersnelheid, dus geen packetloss of resends. Als er veel verstoringen optreden dan merk je dat bij een voip gesprek door haperingen en/of echos in je gesprek. Jouw stelling 'zonder voip kun je wel langere kabels gebruiken' zou betekenen dat packetloss, resends en langere ping tijden dan wel acceptabel zouden zijn. Vraag dat maar eens aan een gamer in je kennissenkring.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge SNR waardes....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoge ping Storing : 10 15 jun 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Plotseling hoge ping Storing : 118 24 sep 2014
HG655d hoge ping, lage snelheden Snelheid : 20 28 jul 2014
Traces nodig ivm hoge latency naar bijvoorbeeld gameservers. Storing : 10 24 jun 2014
Advertentie