obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port wilt niet forward worden
sausje
Hallo,

Sinds 2 dagen wilt me UTorrent poort niet meer opengaan, Ik heb zelf al de poort veranderd, router ertussenuit en rechtstreeks op de livebox, nieuwe xp install, firewall + antivirus uit maar NIETS werkt, de poort blijft maar gesloten

14dndi0

Weet iemand hier raad mee? Ik ben totaal radeloos :X
 
rrozema
Aan je plaatje te zien weet je wel waar je het over hebt Wink Mooi zo. Ik vermoed dan ook ergens een type foutje o.i.d.

Kijk eens met netstat -a of TCP poort 4536 wel op 'aan het luisteren' staat op je 192.168.1.10 adres. Is dat niet zo, dan moet je het toch in je uTorrent installatie of je windows firewall o.i.d. zoeken.

Staat de poort wel op listening, dan moet je misschien even proberen de livebox terug naar z'n fabrieksinstellingen te brengen en dan opnieuw de forward aanmaken. Alleen TCP is voldoende volgens mij, UDP is niet nodig.

Reset naar fabrieksinstellingen doe je door de reset knop onderop de livebox ingedrukt te houden tijdens opstarten van de livebox. Reset pas loslaten als van de rode lampjes bovenop de beide buitenste plus de middelste gaan branden en de beide er tussen uit zijn.
 
spatieman
het probleem kan zijn.
vermoedelijk toch de firewall, ook al zet je die uit.
hij blijft toch stiekem dingen blokeren.
 
TCP_IP
Als firewall toch dingen blijft blokkeren ook al schakel je hem uit, laat dit progje dan eens toe en voeg de poort tevens toe.
Gebruikt dit progje ook UPnp ?
Draai het progje eens als je een poort scan doet...

Wat ik zoiezo aanraad is om livebox te reseten naar fabrieksinstellingen zoals Rrozema al vermeldde... dit lost veel problemen vaak op vandaar.
 
sausje
Door een total reset te doen van alles is het blijkbaar verholpen, vind het wel vreemd dat opeens dit kwam, heb altijd dezelfde instellingen gehad. mijn pc + serverpc + xbox 360 + ppc op de router met static ip > router ip 192.168.3.1 > router na livebox heeft router 192.168.1.18 static > maar van de ene op de andere dag, na geen instellingen wijzigen heeft die zich veranderd waardoor ik nergens meer toegang op kreeg, zelfs toen ik de main pc rechtstreeks op livebox zette en ip veranderde van de exception werkte het nogsteeds niet.. beetje raar maar hij doet het weer dus ik ben happy Smile
 
TCP_IP
Weet zelf ook niet waarom de livebox dit soort dingen laat afweten, lijkt wel alsof de livebox als het ware vastloopt...
met alleen opnieuw opstarten verhelpt probleem vrijwel nooit, maar met een reset naar fabriekinstellingen vreemd genoeg vaak wel.
Weet je dit voor de volgende keer in ieder geval Wink
 
sausje
Ja ik heb ook bijvoorbeeld met torrents, dat als het aantal connections te hoog staat. de hele livebox zich offline gooit, inclusief telefonie :s

Wat trouwens wel raar is (weet niet of ik dat ook in dit topic kan doen)

Ik haal niet de 20mbit die er behaald zou moeten worden, op het moment behaal ik met eweka 1.7mb/s terwijl 20mbit toch rond de 2500 kb/s is?

Hier zijn me waarden uit de livebox
jpudlx

@Edit

Me afstand is zelfs onder de 1km
http://www.speedtest.nl/ADSL/default.asp?txtPostcode=6431MD&cmdZoek=Zoek+%3E%3E

Trouwens url tags doen het niet?
Gewijzigd door sausje op 13 september 2008, 18:34
 
rrozema
Ja, de livebox blijft je soms verbazen. Zowel in positieve als negatieve zin. Wink Soms raakt hij z'n instellingen zomaar kwijt; ik heb wel een theorietje wat er mis gegaan zou kunnen zijn maar dat is puur gokwerk, enkel gebaseerd op wat ik van de livebox gezien en gelezen heb.

De livebox heeft intern 2 kernels; hij start op met 1 van die beide kernels en het eerste wat die kernel gaat doen is updates ophalen voor de andere kernel. Als dat gelukt is, gaat hij die 2e kernel starten over zichzelf heen. Als er geen updates zijn, dan verandert er niets, de volgende keer zal hij weer opstarten met kernel 1 en daarna kernel 2 gebruiken om normaal te werken. Als er echter wel updates geinstalleerd zijn in kernel 2, dan zal hij in het vervolg met kernel 2 opstarten, kernel 1 proberen te updaten om vervolgens kernel 1 tijdens normaal gebruik te gebruiken. Op dezelfde manier haalt hij ook updates op na n dagen (n is instelbaar); pas als er echt een update is geinstalleerd in de andere kernel dan schakelt hij over op die andere kernel. Dit gaat geheel automatisch en je merkt er niets van, behalve dat de livebox heel even automatisch ge-herstart wordt. Door op deze manier te updaten kan de livebox, zelfs als er iets mis gaat halverwege een update van de 2e kernel, toch gewoon weer gestart worden, omdat hij immers altijd de originele 1e kernel nog heeft. De updates die hij installeert zijn immers niets anders dan firmware updates; zou hij 1 firmware hebben en er gaat dan iets mis bij het updaten, dan zou de livebox vervangen moeten worden. Dat is nu niet nodig; hij start de volgende keer gewoon weer op van de originele firmware en probeert opnieuw de andere firmware te updaten. Het opstarten van de livebox duurt door dit proces wat langer dan bij veel andere routers maar het is wel veel veiliger.

Ik vermoed dat er bij jou geprobeerd is zo'n update uit te voeren, of tenminste de livebox dacht dat er zo'n update was uitgevoerd, en dat hij daarom is overgeschakeld op de andere kernel. Je bent dan mogelijk de instellingen van de 1e kernel op de 2e kernel aan het gebruiken en dat werkt niet altijd lekker.

Door de reset naar fabrieksinstellingen reset je alle instellingen, van zowel de 1e als de 2e kernel naar de oorspronkelijke, zeker werkende instellingen en je probleem is weer over.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port wilt niet forward worden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie