obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Mailserver
Hjalmar
Beste,

dit zal de zoveelste topic zijn van een mailserver, echter kom ik ergens gewoon niet goed uit.

Ik heb een mailserver van Kerio, deze heb ik via Livebox lopen. Poorts zijn OK.

Voor de uitgaande server heb ik poort 26 ingesteld via de relay van orange.
Echter heb ik sinds gisteravond ook een MX record geplaatst van mail.domein.nl en dan naar mijn eigen IP adres verwezen, dus dat werkt nu ook!

MAAR: ik krijg geen inkomende mailtjes, helemaal niets! Als ik iets vanuit gmail stuur naar me domein dan krijg ik ook geen foutmelding, de mail hangt ergens..

Is hier een oplossing voor??
Gewijzigd door Hjalmar op 19 september 2008, 09:12
 
rrozema
smtp is poort 25 TCP.

Je moet dus op je livebox poort 25 TCP forwarden naar je mail server.

De mail hangt nu in de gmail server; te wachten totdat er een time-out optreedt (meestal 4 dagen) of totdat hij de server die jij in je mx record hebt gespecificeerd kan bereiken op TCP poort 25.
Gewijzigd door rrozema op 19 september 2008, 14:41
 
Hjalmar
Alle poorten worden sowieso doorgestuurd naar me sitecom router. Het een en ander werkt al.

Kijken hoe lang dit goed blijft.
 
TCP_IP
Poort 25 word standaard geblokkeerd door Online ...

mag ik vragen hoe je het voor elkaar krijgt om alsnog een mailserver op te zetten ?! ben namelijk erg benieuwd !!
 
rrozema
TCP Poort 25 inkomend wordt niet geblokkeerd. Alleen TCP verkeer uitgaand van een online klant gericht aan een TCP poort 25 anders dan die van de online smtp servers wordt geblokkeerd.

Je kan dus prima een mail server opzetten die inkomend smtp verkeer ontvangt. Enkel Online klanten kunnen er niet rechtstreeks verbinding mee maken. Maar die kunnen relayen via smtp.online.nl en dan werkt het ook weer gewoon.

Ik heb zelf ook een mail server staan en dat werkt prima. Wij zijn met z'n 6-en en je krijgt maar 5 mailboxen van online.
 
Hjalmar
Zo is dat! Na een hoop instellingen en testen is het inderdaad gelukt.

Heb 2 MX records aangemaakt waaronder een van webruimtehosting.nl (me eigen bedrijf) en die van SMTP.online.nl en voila het werkt goed Smile.
 
rrozema
Huh? ook een voor smtp.online.nl? Dus als jouw mail server niet online is, dan moet de mail voor *@webruimtehosting.nl afgeleverd worden bij smtp.online.nl? Wat gaan die er mee doen dan, behalve denken dat het spam is? Of fungeert de smtp.online.nl ook als een bsmtp?

Dat 2e mx record kan namelijk wel als je een bsmtp contract hebt bij een provider (zoals ik die heb bij hosting.nl). Mijn eigen mail server staat met een mx record van 10 in de dns, de bsmtp server heeft een waarde 5. Alle mail voor mijn domein(en) wordt in principe afgeleverd bij mijn mail server want dat is het ip adres in het mx record met de hoogste prioriteit. Pas als die server niet beschikbaar is, gaat een verzender (of een relay server) proberen om de mail af te leveren bij de bstmp server.

Het bsmtp contract houdt in dat die bsmtp server alle voor mijn domein inkomende mail ontvangt en opslaat. Vervolgens gaat hij op gezette tijden proberen of hij de mail kan (her-)afleveren op het adres van een mx record met een hogere prioriteit dan zijn eigen record. Kortom, hij vangt alle mail op die binnenkomt als mijn mail server of mijn adsl verbinding (tijdelijk) down is en dan zorgt hij er voor dat die mail later weer afgeleverd wordt bij mijn server zodra mijn eigen mail server weer online is. Zo gaat er geen enkele mail verloren, zelfs niet als mijn adsl verbinding down is.
 
Hjalmar
Oh dan heb ik een foutje gemaakt, ik dacht dat smtp.online.nl verplicht was om erin te zetten. Ik heb voor een klasgenoot de relay server van kpn erin gezet, maar dat zal dan wel weer iets anders zijn Cool (En toen pas deed ie het bij hem)
Gewijzigd door Hjalmar op 20 september 2008, 17:55
 
Hjalmar
Iemand nog uitleg nodig betrekking tot een mailserver?
 
TCP_IP
Als je wat documentatie hebt graag !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mailserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mailserver geeft aan dat mijn account niet klopt. Storing : 2 16 okt 2014
2011-06-08 07:26:53 > Problemen met de mailserver - Update 15:00 Storing : 6 29 jul 2011
Hoi (mailserver zwolle) Algemeen : 6 14 okt 2009
Eigen mailserver werkt niet meer na livebox update Algemeen : 9 31 jul 2009
Mailserver OSX Leopard Livebox meer apparaten aansluiten : 12 20 mrt 2009
Advertentie