obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Mailserver
Richard

Quote

Poort 25 word standaard geblokkeerd door Online ...

Die informatie is niet correct. Dat wordt ook vaker foutief gecommuniceerd door de helpdesk want het is helemaal niet waar.

Poort 25 wordt niet geblokkeerd, alleen v.w.b. UITgaand verkeer beperkt tot de eigen smtp server.

Als je documentatie wilt kan ik je die ook wel bezorgen, maar feitelijk heb je geen documentatie nodig.

Gewoon mailserver installeren en standaard laten werken via poort 25. Alleen zorgen dat uitgaand verkeer via de smtp van Online wordt verzorgt.

In oudere topics vind je daar nog over terug dat wegens een slechte DNS inregeling bijv. smpt.wanadoo.nl altijd beter gewerkt heeft dan smtp.orange.nl en ik ben benieuwd of nu smtp.online.nl wel goed werkt.

In Postfix heet deze instelling "relayhost".

Dat is feitelijk het enige wat afwijkend is van gewoon standaard mailserver inregelen.

Greetings, Richard.
 
TCP_IP
Als je wat docu hebt graag, wil het zelf ook eens proberen... weleens mailservertje opgezet met Exchange mja standaard install stelt ook weinig voor. Welke software gebruik je hiervoor dan ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

Richard schreef:

Quote

Poort 25 word standaard geblokkeerd door Online ...

Die informatie is niet correct. Dat wordt ook vaker foutief gecommuniceerd door de helpdesk want het is helemaal niet waar.

Poort 25 wordt niet ...


Lees eens 6 posts terug, dat had ik al uitgelegd Wink
 
Hjalmar

Quote

TCP_IP schreef:
Als je wat docu hebt graag, wil het zelf ook eens proberen... weleens mailservertje opgezet met Exchange mja standaard install stelt ook weinig voor. Welke software gebruik je hiervoor dan ?


Heb geen docu. Maar heb in 2 maanden Exchange 2003 geprobeert en geconfigureerd en kerio.nl. Kerio vind ik een heel goed systeem. Test hem nu in trial mode.
Gewijzigd door Hjalmar op 22 september 2008, 22:59
 
Richard

Quote

Lees eens 6 posts terug, dat had ik al uitgelegd Wink

Klopt maar in de mijne staat ook nog een de nodige andere relevante informatie.
In eerste instantie had ik jouw uitleg over poort 25 overzien op het late uur.Wink

@Hjalmar: Waarom moet je Kerio in trial mode testen? Dat ding heeft zichzelf al lang bewezen? Of wil je dat op een productieserver (hostingserver) gaan gebruiken???
Greetings, Richard.
 
Hjalmar
@ Richard: Dat klopt. Daarom heb ik het ook in gebruik genomen. Bied nu pakketten aan die al vanaf 2,50 per maand beginnen.
 
Martyin
Hoi hoi...

Ik ben het fff kwijt.
Nu ik niet meer dagelijks mail servers configureer zit ik met het probleem dat mail bestemt voor mijn server niet binnen komt.

Wat ik gedaan heb:
Bij andere provider : koppel account dns record toegevoegd. alle verkeer komt op het vaste ip uit van mijn online account.
Ik heb de poorten open gezet.
poort 80 is werkend. Als ik dus van "buiten" naar de server hier ga kan ik browsen.
Daarna op de zelfde manier poort 25 open gezet.

Mail server configuratie is vrij complex. Is een OSX server laatste versie.
Via server Admin alles in gesteld.
Echter :
Uitgaand verkeer is ok.
Inkomend: niets.

Het rare is dat wanneer ik een telnet ter controle doe naar het vaste ip op poort 25 komt er ook niets.
Het "lijkt" dus alsof de boel geblokt wordt. (of de firewall niet goed staat , of de instelling van de mailserver geen connecties van "buiten acepteert) Maar gezien de verhalen van hierboven en de werkende situ in het verleden moet het gewoon werken.
Is er iemand die me fff op weg kan helpen?
Ik weet bv. niet meer of ik wel of niet in de serveradmin een relay adres van het vaste IP moet opgeven.

Graag jullie hulp

Martin


PS

De helpdesk is nog steeds echt kloten.
Die begrijpen niets van wat je vraagt.

" in mijn scherm staat dat inkomend en uitgaand mail verkeer via poort 25 geblokt wordt."
aldus de helpdesker.
Gewijzigd door Martyin op 16 maart 2009, 21:34
 
rrozema
He mijn reacties even verplaatst naar Martyin's eigen thread.
Gewijzigd door rrozema op 18 maart 2009, 07:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mailserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mailserver geeft aan dat mijn account niet klopt. Storing : 2 16 okt 2014
2011-06-08 07:26:53 > Problemen met de mailserver - Update 15:00 Storing : 6 29 jul 2011
Hoi (mailserver zwolle) Algemeen : 6 14 okt 2009
Eigen mailserver werkt niet meer na livebox update Algemeen : 9 31 jul 2009
Mailserver OSX Leopard Livebox meer apparaten aansluiten : 12 20 mrt 2009
Advertentie