obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Playstation 3 - LittleBigPlanet, kan mijn vriend niet joinen.
Ethnic
Ik heb een aantal vragen.

Bij LBP probeer ik mijn vriend te joinen maar lukt het niet, ik krijg: Connection failed. Ik denk dat dit te maken heeft met poorten of w/e.

mijn ip is 192.168.1.9 en deze pporten zijn nu open.
- 192.168.1.9, PS3-voice, enabled, UDP, 3658
- 192.168.1.9, PS3-1, enabled, UDP, 3478 - 3479
- 192.168.1.9, PS3-2, enabled, TCP, 10070 - 10080
- 192.168.1.9, PS3-3, enabled, UDP, 6000 - 6999
- 192.168.1.9, PS3-4, enabled, UDP, 10070 - 10080

Bij mijn ps3 wireless, heb ik de volgende ingevuld:

IP address: 192.168.1.9
subnet mask: 255.255.255.0
default router: 192.168.1.1
primary dns: 192.168.1.1
secondary dns:

Enig idee wat ik mis? Moet mijn vriend dit ook doen misschien?

Alvast bedankt voor uw hulp.
 
rrozema
Allereerst, je zegt dat je ip adres 192.168.1.9 is. Is dat het ip adres van je pc of van je playstation? Volgens mij heb je het wel goed gedaan, maar gewoon even voor de zekerheid: het zou het adres van je playstation moeten zijn.

Ik heb geen idee hoe de verbinding tussen je vriend's en jouw playstation tot stand moet komen; via een server of via een peer-to-peer (= direct) verbinding? Dit is echter wel essentieel om je te kunnen helpen.

Aan je post te zien heb je deze thread al gevonden. Daar staan de poorten zoals jij die opsomt bijna letterlijk genoemd. Maar die poorten zijn voor het spel COD (als ik me niet vergis). Ik weet niet hoe jouw spel de verbinding maakt, maar waarschijnlijk is dat anders dan bij dat spel.

Volgens de customer support site van playstation.com is het afhankelijk van het soort spel welke poorten je moet openen voor online spellen: http://playstation.custhelp.com/cgi-b..._faqid=241. Misschien staat er een kreet tussen die je bekend voor komt?
Gewijzigd door rrozema op 29 september 2008, 06:21
 
Ethnic
dat ip is idd van mijn ps3.

via een server is geen probleem, ik kan wel met metal gear online samen met hem spelen. Maar via peer to peer niet. Wat zou ik hiervoor moeten doen?
 
TCP_IP
Draai je zelf de server dan ?

Reset je livebox eens naar fabrieksinstellingen en zet portforwards er nog eens in.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mesa57
En doe dat zowel bij jezelf als bij je vriend.
 
Ethnic
Hmm even een andere vraag.

Ik heb hier een Speedtouch 510 liggen van wanadoo.

als ik nou die oude modem zou aansluiten, direkt via die modem naar mijn ps3 een kabel trekken. Dan zou mijn probleem dus opgelost moeten zijn toch?

Als het zo is, kan ik dan met een 2e kabel vanuit de 510 naar de livebox toe trekken voor een wireless verbinding voor mijn pc en laptop?

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd^^
 
mesa57
Ik zie niet in waarom een ander modem je probleem zou oplossen.
 
rrozema
Precies, een ander modem lost je probleem niet op. Je hebt gewoon niet de goede poorten geforward. Je zult zelf even moeten uitzoeken of en zo ja, welke poorten je moet forwarden voor jouw spel. Vraag het aan je leverancier of bel desnoods hun helpdesk.

En nee, de livebox is -als een van de weinige routers- niet geschikt om via de router als AP/switch methode aangesloten te worden.
 
Ethnic
Nou ik dacht dat al deze problemen door mijn firewall kwamen. En de oude 510 heeft geen firewall volgens mij. Maar blijkbaar heb ik het fout.

ik heb die portforwards nog eens gedaan, moet ik mijn livebox opnieuw opstarten ofzo? of mn wireless verbinding uit-aan zetten?
 
rrozema
Nee, dat heeft er allemaal niets mee te maken. Je gebruikt nu de port forwards van Call Of Duty, daar heb je niets aan bij jouw spel. Je gebruikt nu bij wijze van spreken de gebruiksaanwijzing van je strijkijzer om je videorecorder in te stellen. Deze port mappings zijn nutteloos voor jou.

Je moet contact opnemen met de leverancier van jouw spel en je door hun laten vertellen welke poorten je wel moet forwarden.

NB, ook de ST510 heeft een firewall hoor. Bovendien hebben port forwards helemaal niets met een firewall te maken; de NAT router moet overbrugd worden middels port forwards, niet de firewall. De firewall moet gewoon ingesteld worden om bepaalde poorten niet meer tegen te houden, maar dat zijn geen port forwards. In de livebox worden beide zaken in 1 keer voor je geregeld, zolang je het scherm in de basic sectie gebruikt. Dat is precies de reden waarom mensen in de problemen raken als ze het 'firewall' scherm in de advanced sectie gebruiken; daarmee open je enkel de firewall maar maak je geen port forwards aan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Playstation 3 - LittleBigPlanet, kan mijn vriend niet joinen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie