obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Is dit normaal?!
gk1515
ik heb een 20mbit abbonnement en als ik de speedtest bij bbned doe komt er ong 650kbps uit.


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7112 Kb
Afname Dichtbij : 29.8 (dB )
Ver weg : 14.2 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 48
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 19
ES-teller van 1 dag 0

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
1412 Amsterdam-Slotermeer 1064KC AMSTERDAM 020
1451 Amsterdam-Sloterdijk 1055RV AMSTERDAM 020
1605 Amsterdam-West 1057ZR AMSTERDAM 020
3135 Amsterdam-Slotervaart 1066XL AMSTERDAM 020
3180 Amsterdam-Osdorp 1068EW AMSTERDAM 020
3420 Amsterdam-Centrum 1016AE AMSTERDAM 020
3903 Amsterdam-Zuid 1071ED AMSTERDAM 020
5268 Amsterdam-Noord 1031CA AMSTERDAM 020
5323 Amsterdam-Badhoevedorp 1171DL BADHOEVEDORP 020
5449 Amsterdam-Buitenveldert 1079PC AMSTERDAM 020

dus ik zit op 1412m tot max 1605 meter afstand tot de centrale volgens mij. en dat geeft op de grafiek dat ik een snelheid hoor te hebben van 18000 kbps tot 20000 kbps, ik heb maar 700 kbps Angry
 
rrozema
Dat klopt helemaal: "ADSL standaard G992_3_A" zegt met 100% zekerheid dat je op een lijn van de KPN bent aangesloten. Je maximaal haalbare snelheid is daarom 8Mbps. Afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperdraden tussen jouw huis en die centrale gaat daar nog iets van verloren.

Als je een Online aansluiting had gehad, dan stond er "ADSL standaard G992_5_A" en dan had je maximaal 20Mbps kunnen halen.

Maar, voel je hier niet al te verdrietig over: bij de G992_5_A verbinding loopt de grafiek van de snelheid veel steiler naar beneden dan bij de G992_3_A. M.a.w. die 20Mbps haal je enkel als je heel dicht bij de centrale woont. Woon je er verder van af dan wordt de snelheid veel sneller lager dan bij de 8Mbps verbinding, met als resultaat dat de grafieken op wat grotere afstanden bijna gelijk lopen. Jouw afstand van zo'n 2,15KM ligt al vrij dicht bij het punt dat het haast geen verschil meer maakt welke van de beide verbindingen je hebt. Dus je verbinding zou nauwelijks sneller zijn geweest als je op het andere type had gezeten.
 
renebettenb
Eindelijk! Ik ben verhoogd, wel 50 kb/s meer!

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 792 Kb
DownStream 4872 Kb
Afname Dichtbij : 43.3 (dB )
Ver weg : 13.8 (dB
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 19213
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1140
ES-teller van 1 dag 0

Sinds de "verhoging" valt de verbinding af en toe weg, telefonie kraakt erger dan normaal. Het viel me ook op dat ik een lagere SNR-Marge heb dan normaal, dit was altijd 11 dB (dichtbij).

De tellers staan ook erg hoog. Nu weet ik niet of het aan een defecte livebox ligt (onweer, inslag in de buurt) of aan de lijn zelf.

De technische dienst zou me terugbellen, wat natuurlijk niet is gebeurd. Nu heb ik er natuurlijk weinig verstand van, maar ik denk dat door die "verhoging" de lijn instabiel is geworden (woon op 4.7 km van de centrale), aangezien ik voor de verhoging nergens last van had.

Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken? Bekabeling is verder prima.
Gewijzigd door renebettenb op 08 oktober 2008, 14:27
 
TCP_IP

Quote


Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken? Bekabeling is verder prima.


Omschrijf je aansluiting eens dan Rene, van de bekabeling word namelijk heel snel vanuit gegaan terwijl dit redelijk vaak de oorzaak blijkt.
Je upstream wijkt ook erg af, terwijl dit 1020 kb zou moeten zijn.
Zit je wel direct op de hoofdaansluiting, of zit deze op een wantcontactdoos ergens anders in huis? (slaapkamer bijvoorbeeld)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renebettenb
Mijn ISRA punt zit in de meterkast, de livebox is gelijk aan het isra punt verbonden met een kabel van ongeveer 15 cm. Vanuit de livebox loopt een kabel onder de grond door naar de woonkamer voor mijn eigen pc en naar de telefoon. Verder gaat er nog een kabel naar mijn zoon zijn pc boven.

Wat ik bedoel met bekabeling is prima, is dat ik kort geleden nog alle kabels heb vervangen (op aanraden van Online).
 
boes
haal je adapter er eens een poosje uit..... Terug in contactdoos, en kijk dan eens of je snelheid in orde is.......
Heb zojuist een nieuwe adapter gekregen en het verschil is enorm
 
flark

Quote

boes schreef:
haal je adapter er eens een poosje uit..... Terug in contactdoos, en kijk dan eens of je snelheid in orde is.......
Heb zojuist een nieuwe adapter gekregen en het verschil is enorm


Heb vorige week mijn vierde (!) nieuwe adaptor gekregen i.v.m. snelheidsproblemen. Twee weken daarvoor een nieuwe livebox. Maakt allemaal niets uit...

Mijn snelheid was tot 25 september 2008 zo'n 7 mbit/sec down en 500 kbit/sec up. Aangezien ik een 20 mbit abo heb en ik binnen een kilometer van de centrale woon ben ik vanaf januari 2008 bezig dit te verbeteren. Online beaamde mijn niet-optimale verbinding en kwam met goedbedoelde adviezen omtrent kabels, firewall en andere zaken die eigenlijk niet van invloed bleken op de snelheid; zo heb ik 15 cm tussen ISRA en livebox geprobeerd en 150 meter; geen verschil. Mac, windows of linux; geen verschil. Etc.

Aangezien alle mogelijke oorzaken binnenshuis qua kabels c.q. pc's uitgesloten zijn en dit geen oplossing bracht kwam Online met het volgende: We sturen 'm een nieuwe livebox en 3 nieuwe adaptors. Zoals al eerder gezegd: geen verschil.

Maar...

Sinds 25 september 2008 is het helemaal mis: Ik haal hooguit nog 300 kbit/sec down als ik surf. De upload is onveranderd, zo'n 400 kbit/sec.
Modem traint wel "gewoon" in. (Deze waarden heb ik eigenlijk sind het begin van mijn abo, september 2008.)

Modem gegevens:

Quote

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 500 Kb
DownStream 6872 Kb
Afname Dichtbij : 31.6 dB
Ver weg : 19.8 dB
SNR-marge Dichtbij : 10 dB
Ver weg : 10 dB
HEC-teller 16
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0


Snelheidstesten:
speedtest.bbned.nl:

Quote

Your current bandwidth reading is: 372.00kbps which means you can download at 46.5 KB/sec. from our servers.


Als ik de testbestanden van resp. 32 mb en 100 mb download kom ik per thread tot max 50/60 kB/sec.

speedtest.net:
335867647

usenet:
Als ik download van mijn payserver haal ik 400 kB/sec (8 threads, dus 50 kB/sec/thread)

Dit lijkt verdomd veel op traffic-shaping!

Op het forum van tweakers.net ben ik nog drie anderen tegengekomen die dezelfde problemen hebben. We zitten allemaal op dezelfde centrale (Centrale: Gn-Sw. Locatie: Groningen-Selwerd) en in dezelfde IP-range. (85.145.147.xxx)

Dit is me allemaal wat ál te toevallig.

Veel gemaild: standaard reactie.
Online gebeld met deze mededelingen; ze sturen het door naar de TD.
[Dit kreeg ik januari ook al te horen waarna ik drie maanden niets meer vernomen heb totdat ikzelf weer contact zocht omtrent de m.i. te lage download en upload van resp. 7 mbit/s en half mbit/s.]

De commercials van dit bedrijf beginnen me de keel uit te hangen.
De gratis films van ze downloaden/kijken? Met 50 kB/sec gaat dat niet lukken.

Het einde is nog niet in zicht. Misschien weet hier nog iemand raad?
Ze in gebreke stellen? Geduldig blijven? Shock
Gewijzigd door flark op 08 oktober 2008, 23:13
 
gk1515

Quote

rrozema schreef:
Dat klopt helemaal: "ADSL standaard G992_3_A" zegt met 100% zekerheid dat je op een lijn van de KPN bent aangesloten. Je maximaal haalbare snelheid is daarom 8Mbps. Afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperdraden tussen jouw huis en die centrale gaat daar nog iets van verloren.

Als je een Online aansluiting had gehad, dan stond er "ADSL standaard G992_5_A" en dan had je maximaal 20Mbps kunnen halen. loopt de grafiek van de snelheid veel steiler naar beneden dan bij de G992_3_A. M.a.w. die 20Mbps haal je enkel als je heel dicht bij de

Maar, voel je hier niet al te verdrietig over: bij de G992_5_A verbinding centrale woont. Woon je er verder van af dan wordt de snelheid veel sneller lager dan bij de 8Mbps verbinding, met als resultaat dat de grafieken op wat grotere afstanden bijna gelijk lopen. Jouw afstand van zo'n 2,15KM ligt al vrij dicht bij het punt dat het haast geen verschil meer maakt welke van de beide verbindingen je hebt. Dus je verbinding zou nauwelijks sneller zijn geweest als je op het andere type had gezeten.


Dus ik heb geen Online aansluiting, maar ik betaal wel aan Online?!
En dan moet ik net zoveel betalen als diegene die 20mbit haalt
 
rrozema
Je hebt wel een Online aansluiting, deze wordt alleen door Online ingekocht bij KPN Wholesale in tegenstelling tot de lijnen die door Online zelf worden aangesloten op haar eigen apparatuur.

En ja, je betaalt hiervoor net zo veel als de mensen op een Online aansluiting. Online doet hier -mijns inziens- niet helemaal genoeg open over, maar je kan haar niet verwijten dat ze die informatie achter houdt; je kunt namelijk voordat je een aansluiting aanvraagt, op de site van Online een snelheidstest doen wat de te verwachten snelheid is op jouw locatie. Onderaan de resultaten van die test staat vermeld, wanneer jouw locatie via KPN Wholesale wordt gefaciliteerd, dat je maximaal 8Mbps kunt behalen op jouw locatie. M.a.w. je had het kunnen weten voordat je je contract met Online aan ging, dus je hebt er zelf voor gekozen dit te accepteren.
 
flark

Quote

rrozema schreef:
Je hebt wel een Online aansluiting, deze wordt alleen door Online ingekocht bij KPN Wholesale in tegenstelling tot de lijnen die door Online zelf worden aangesloten op haar eigen apparatuur.

En ja, je betaalt hiervoor net zo veel als de mensen op een Online aansluiting. Online doet hier -mijns inziens- niet helemaal genoeg open over, maar je kan haar niet verwijten dat ze die informatie achter houdt; je kunt namelijk voordat je een aansluiting aanvraagt, op de site van Online een snelheidstest doen wat de te verwachten snelheid is op jouw locatie. Onderaan de resultaten van die test staat vermeld, wanneer jouw locatie via KPN Wholesale wordt gefaciliteerd, dat je maximaal 8Mbps kunt behalen op jouw locatie. M.a.w. je had het kunnen weten voordat je je contract met Online aan ging, dus je hebt er zelf voor gekozen dit te accepteren.


Ik heb ook gekozen te accepteren voor een verbinding die volgens de Online-postcodecheck 15-20 mbit/sec zou leveren. Ik haalde altijd hooguit 7 mbit. Dit is dus zeker geen garantie!

Wat anders:
Nog niemand heeft gereageerd op mijn gisteren ingetype relaas...
Nog steeds is de verbinding ontzettend traag!

2927046642_e6f6318537
(klik voor grotere afbeelding)
Gewijzigd door flark op 09 oktober 2008, 16:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Is dit normaal?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FEC,CRC,HEC errors normaal bij speedtouch? Algemeen : 29 17 dec 2009
Normaal nr. achter 0900 nummer Algemeen : 1 18 nov 2007
Livebox wordt erg warm, is dat normaal? Livebox configuratie en problemen : 3 22 jul 2006
Advertentie