obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
inkomend geluid valt weg bij telefonie livebox online
Bagwan
Sinds een maand ongeveer heb ik een probleem met het telefoneren met mijn livebox. Na een minuut of 6 bellen, valt het geluid, van diegene met wie ik aan het bellen ben, krakend weg. Ik heb inmiddels de telefoon vervangen, maar dat hielp niet. Op aanraden van Online.nl heb ik de livebox gereset, maar ook dat hielp niet en nu zeggen zij dat na een jaar of 4 deze opstelling te hebben, mijn kabels te kort zijn.

Heeft er iemand ervaring met hetzelfde probleem? En zijn hier oplossingen voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie
 
boes
ja hoor, heel herkenbaar. krijg deze week een nwe livebox. Laat je weten of het helpt. Ben al ruim een maand met de helpdesk aan het stoeienAngry
Misschien kan je je adsl statistieken laten zien. Waarschijnlijk liggen je waarden voor upstream/downstream ook erg laag net als bij mij.
 
TCP_IP
@Bagwan

te kort ?! Helpdesk maakt het helemaal te gek nu Pfft

Hoe is het op dit moment aangesloten dan ?!
Post tevens je adsl statistieken van de livebox configuratie pagina
Gewijzigd door TCP_IP op 06 oktober 2008, 20:02
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Bagwan
Bedankt voor jullie snelle reactie.
De aansluiting waar online.nl zo moeilijk over deed was een draad van ongeveer 20 cm tussen de lifebox en de telefoonaansluiting. De DECT- telefoon is vlakbij de draadloze lifebox aanwezich maar heeft een draad van ongeveer een zo'n 50/60 cm. Het basisstation hangt niet al te ver van de lifebox vandaan. Volgens online moet hier veel meer afstand tussen zitten.

Dit zijn de statistieken:
downstream 1072 kb
upstream 1016 kb

bedankt voor jullie reactie
 
TCP_IP
* Open internet explorer
* Vul in adresbalk 192.168.1.1 in
* klik op geavanceerd
* username + PW zijn beide admin
* zweef over statistieken heen en klik op adsl statistieken

Post aub de hele tabel, kunnen we veel informatie uit halen, hoe ik al een aardig idee heb inmiddels Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Bagwan
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 1072 Kb
Afname Dichtbij : 28.3 (dCool
Ver weg : 9.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 11 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
 
TCP_IP
Of je hebt ADSL starter/basis en je woont 5km van je wijkcentrale of er is iets flink mis met je verbinding als je ADSL extra hebt !!
Dat zoiets ook over het hoofd gezien word Angry !

Hoe oud is je livebox ? Nooit last gehad van traag internet ? Volgens mij is livebox namelijk erg defect aan het raken, varieren deze waardes overigens ook erg?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Bagwan
Ik heb mijn wijkcentrale nu sinds februari 2005. En ik heb ADSL family. Een wijkcentrale is hier volgens mij niet in de buurt, anders had ik daar al eerder last van moeten hebben. Maar mijn internet is (nog) niet traag. Maar ik ga met deze gegevens morgen maar weer eens contact opnemen met online.

Bedankt voor je reactie
 
boes
Je internet is zeker te traag! Ik heb ongeveer dezelfde waarden en online geeft aan dat dit niet goed is en dat er sprake is van een storing.
Inmiddels heb ik het probleem voorgelegd aan de klachtencommissie. Nu al ruim een maand een te lage snelheid en wegvallen van telefoonverbinding.
 
TCP_IP
Boes,

wil jij dezelfde waardes ook posten ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'inkomend geluid valt weg bij telefonie livebox online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie