obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Online... één groot probleem?!?!
MesoClan
Hallo allen.

Welkom bij de Online Soap.

Op 9 oktober 2007 heb ik de storing gemeld dat zowel mijn download- als upload-snelheid enorm gedaald waren. Mijn upload-snelheid is sinds oktober 2007 492kb en mijn download-snelheid 10Mbit ten opzichte van 1024kb en 15Mbit. Nadat de door mij gemelde storing van de eerste lijns, via de tweede lijns, naar de derde lijns helpdesk werd gezet, is er totaal niets mee gedaan. De storing stond weer bij de eerste lijns. Het computersysteem geeft aan dat de snelheid goed is, terwijl er nooit een monteur is aangestuurd om in de wijkcentrale te kijken of op mijn adres is langs gekomen. Dit gebeurde ook niet nadat ik hierom gevraagd had.

Op 17 november 2007 heb ik een email ontvangen van de Online helpdesk met de volgende tekst:
“Nogmaals wij hebben serieus aandacht gegeven aan de uploadsnelheid en het is ons niet gelukt de snelheid vanuit onze kant verhogen. Uw upstream snelheid staat geconfigureerd op 1024kb. Dat betekent niet dat de snelheid altijd wordt gehaald. Het is een eigenschap van een ADSL2+ verbinding.”

Na te vergeefs gecommuniceerd te hebben genoegen moeten nemen met de situatie op dat moment.

Vanaf begin juli 2008 begonnen vervolgens de problemen met telefoneren.
Steeds vaker kreeg ik de klacht dat ik niet of slecht bereikbaar was en slecht te verstaan. Dit was ook het geval als er geen een computer aan stond. Hier bleef het echter niet bij, want vanaf begin augustus kreeg ik last van éénzijdige spraak tijdens een gesprek; de beller hoorde mij niet en ik hem wel en omgedraaid. Dit probleem leek verholpen door een reset van de livebox, alleen moest dit op den duur meerdere malen per dag gebeuren.

Op 22 augustus heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Online om wederom een storing te melden. Bij het melden van deze storing kreeg ik direct van uw medewerker te horen dat mijn upload- en download-snelheid niet in orde was. Na de standaard vragenlijst doorlopen te hebben, bleek dat alles in mijn woning in orde is. Nadat mij de toezegging was gedaan dat er een monteur van Baas langs zou komen, moest ik toch na twee dagen weer bellen met de Online helpdesk, aangezien ik maar niets vernam over de komst van Baas. Hier konden ze mij niet verder helpen, omdat het op een andere afdeling thuis zou horen. Na het weekend kreeg ik op maandag een brief met een telefoonnummer dat ik moest bellen (had dat niet eerder doorgegeven kunnen worden!!).

Op woensdag 17 september heb ik een bezoek van de engineer gehad.
Deze meldde dat er inderdaad bij mij thuis niets aan de hand is. Na controle bleek de poort in de wijkcentrale defect te zijn en er zit sluiting in de bekabeling naar mijn huis. Uit zijn meting zowel bij mij thuis als direct op de poort in de wijkcentrale bleek de door u aangeboden upload-snelheid 495kb en download-snelheid 10Mbit te zijn, terwijl in uw computersysteem vele hogere waardes stonden vermeld.

Deze twee zaken hadden ook in oktober 2007 aan het licht kunnen komen als de storing toen wel serieus was opgepakt en er iemand ter plaatse was komen kijken.

Na een week heb ik wederom contact opgenomen met de helpdesk van Online om na te vragen wat de status van mijn storing was en wederom kon men mij niets melden.

Zonder van te voren contact met mij te hebben opgenomen werd de verbinding naar mijn woning op 1 oktober 2008 verbroken. Aangezien mij gegarandeerd was door de monteur van Baas dat een migratie niet meer dan een uur in beslag zou nemen op 2 oktober 2008, heb ik maar weer contact opgenomen met de Online helpdesk. Wederom kreeg ik een medewerker aan de lijn met de mededeling: “meneer, ik kan niets voor u betekenen, ik laat een notitie achter en hopelijk wordt u teruggebeld”.

Op 3 oktober 2008 heb ik wederom contact opgenomen met de Online helpdesk, aangezien enige communicatie vanuit Online onmogelijk blijkt te zijn. Ik kreeg de mededeling dat de migratie was uitgevoerd en dat het probleem bij mij thuis moest liggen. Hierna heb ik direct contact opgenomen met de firma Baas om een afspraak te maken wat niet voor 8 oktober 2008 mogelijk was.

Op 8 oktober 2008 heb ik nogmaals een vrije ochtend moeten nemen, deze monteur meldt vervolgens dat ik niet aangesloten ben, aangezien hij een open lijn van 1774 meter meet. Hij is vervolgens naar de wijkcentrale gegaan en de bekabeling bleek inderdaad niet aangesloten. Hij heeft direct contact opgenomen met Online met het verzoek deze nalatigheid met spoed te herstellen. Spoedmigraties nemen bij KPN niet meer dan 24 uur in beslag.

Vervolgens heb ik op 10, 13 en 14 oktober 2008 contact opgenomen met de Online helpdesk met het verzoek of er contact met mij kon worden opgenomen om de status te bespreken. Maar op geen enkele manier blijkt Online in staat te zijn een bestaande klant te woord te willen staan.

Op 15 oktober 2008 heb ik wederom contact opgenomen met de Online helpdesk en wat blijkt; op 14 oktober 2008 om 15.30 is KPN aangestuurd om de bekabeling in de wijkcentrale aan te sluiten! Mijn klacht is niet aangemeld als spoedmigratie wat betekent dat ik nog minimaal 3 dagen moet wachten alvorens de opdracht bij KPN sowieso in behandeling wordt genomen.

20 oktober maar weer met de Online helpdesk gebeld, de KPN heeft de kruisdraden goed gezet, maar nu met de bekabeling DUO gezet worden, geen idee wat dat is en de helpdeskmedewerker kan er ook geen antwoord opgeven. Wel heeft hij een terugbel notitie achtergelaten.

Alsof Online de moeite neemt contact met de consument op te nemen.

Kortom, ik heb nog steeds geen verbinding, ben telefonisch compleet onbereikbaar op mijn vaste nummer, heb me arm gebeld naar de Online helpdesk en betaal voor een verbinding die ik niet heb.

ONLINE JE MOET JE SCHAMEN!!!



Kan iemand vertellen wat DUO gezet worden inhoud?
 
muratx38
Ik vind het ook balen ONLINE van orange adsl.
Maar ligt het aan KPN dat u geen verbinding hebt.

KORTOM ik kan er ook niet aan doen maar als ik was zou ik aangifte doen Smile

Ik merk alsof mijn verbindingssnelheid niet de snelheid is
waarvoor ik betaal.

Ik hoor dat 'in duo zetten' betekent dat er een gezamenlijke afspraak gemaakt wordt tussen een Online en een KPN monteur om de centrale te bezoeken om zodoende een probleem op te lossen. Je hoeft dus niet aan je bedrading te gaan veranderen. Gewoon weer afwachten...
Gewijzigd door rrozema op 21 oktober 2008, 08:37
 
rrozema
Ik heb de term "duo gezet worden" ook nog nooit gehoord, maar zou het kunnen betekenen dat ze nu het signaal in plaats van op je rood-blauwe aderpaar op je wit-oranje aderpaar hebben gezet?

Ik dacht dat ik dit al eerder ge-edit had, maar blijkbaar dus niet...

Ik hoorde uit betrouwbare bron dat 'duo gezet worden' betekent dat er een gezamenlijke afspraak gemaakt wordt voor een monteur van Online en een van KPN om een bezoek aan de centrale te brengen om jouw probleem te onderzoeken/op te lossen. Online monteurs mogen niet aan (en vaak zelfs niet bij) de kpn apparatuur komen in de centrale. Dat mogen alleen KPN monteurs. Online monteurs mogen alleen aan Online apparatuur komen en dat mogen KPN monteurs weer niet... Nu ze echter samen op pad gaan, kunnen ze echte problemen oplossen. Grin
Gewijzigd door rrozema op 21 oktober 2008, 23:30
 
flark
Dit lijkt precies op mijn problemen! Persoonlijk vind ik het te grof voor woorden hoe online met zijn klanten omgaat...
 
MesoClan
Wederom weer met Online gebeld want ik ben natuurlijk niet terug gebeld door de technische dienst van Online.

Men kon mij vertellen dat de KPN op 16 oktober heeft aangegeven dat er een DUO onderzoek moet plaats vinden.
Dit houd in dat er dus een monteur van Online (lees Baas) en een monteur van KPN ter plaatsen moeten komen.

Wat mij enorm stoort is de laksheid van Online want tot op heden heeft Online geen contact met Baas opgenomen om dit in te laten plannen. Het is dat ik zelf het nummer van Baas heb gebeld om na te vragen wat een DUO onderzoek inhoud dat ik te horen kreeg dat er voor mijn adres nog niets was aangevraagd. Gelukkig belde de dame in kwestie voor mij naar Online om het voor mij na te vragen en kon ik direct een afspraak maken.

Afwachten hoe het de 23e gaat, want wederom kan ik een halve dag onbetaal thuis gaan zitten wachten.

Ik ben nog nooit een bedrijf tegengekomen die zo laks met zijn klanten omgaat!

Morgen speelt het probleem 2 MAANDEN!!!
Gewijzigd door MesoClan op 21 oktober 2008, 16:15
 
Hendrik
Inderdaad wat je zegt 2e lijns kom je nooit bij.
Ik was het ook goed zat dat de verbinding schommelde tussen goed en slecht. Maar het ligt nooit aan online hoor die hebben alles op rolletjes lopen.
Na de zoveelste email en het zoveelste antwoord dat het niet aan hun ligt heb ik gezegt, bekijk het maar met je zooi ik ga nu naar een andere provider.
Krijg je de leuke reactie: Meneer houd u er dan wel rekening mee dat u een jaar contract heeft tot 11-april-2009 en dat u een maand van tevoren moet opzeggen.
Ik weer: Nee want ik ga niet meer voor adsl maar voor kabel van UPC.

Kost me dus nog wel het verloop van het contract maar heb nu wel een goed werkende internet verbinding zonder storing.

Dit is waar ik last van had bij online.
En dan is het nog redelijk hoor.
Normaal downloaden ging altijd maar rond de 3 mb en in nieuws groepen schommelend tussen de 200 en 500kB/s

th_Onlinebreedband_summery_speedtest_ngrabitspeed3

En nu UPC en daar ben ik nog steeds erg tevreden over..
Op een zaterdag gebeld en dinsdag het spul in huis.
Aansluiten en meteen werken zonder problemen.

Mijn eerste speedtest met upc.
335125175

th_UPC_summery_speedtest_net
Gewijzigd door Hendrik op 21 oktober 2008, 18:57
Sinds 7-10-2008 in bezit van UPC Exctreme en wanneer beschikbaar UPC Fiber Power!
Online adsl werkt nog tot 11-04-2009.
 
MesoClan
21 dagen na melding en dan nog geen oplossing, dan heb je zo ie zo het RECHT het contract te laten ontbinden vanwege wanprestratie.

Ik heb ze aansprakelijk gesteld voor:
- wanprestratie verbinding sinds oktober 2007.
- vrij te nemen ochtenden van mijn werk (onbetaald).
- de door mij gemaakte belkosten (o.a. helpdesk a 15c/m a 20x bellen).
- nalatigheid / laksheid

En dat via DAS Rechtsbijstand en die melden dat ik volledig in mijn recht sta en gaan zonodig procederen.
 
flark
Zucht:

(16/10/2008):
Geachte Online Helpdesk,
Graag uw aandacht voor het volgende.

Uw monteur is geweest en heeft het volgende geconcludeerd:

1. ISRA en interne aansluitingen zijn OK.
2. Intrainwaarden van livebox niet OK.
3. Downloadsnelheid bijzonder laag: 50 kb/sec.


Ad 1)
Monteur heeft alle interne bedrading/apparatuur nagekeken en geen problemen geconstateerd. Met eigen apparatuur kwam hij tot identie intrainwaarden

Ad 2)
Aangezien de de intrainsnelheden minder dan de helft van het maximale zijn -op mijn afstand van de centrale- is uw monteur gaan kijken in centrale van Selwerd Groningen en daar blijkt dat de verbinding slechts via 1 ader van het aderpaar te lopen!!! Er hangt dus al sinds de aansluiting van mijn lijn -in augustus 2007- een draad los!!!
Zoals gezegd verklaart dit volgens hem de slechte intrainwaarden en snelheden die nog niet de helft zijn/waren van het mogelijke!
Hij heeft KPN erover bericht en deze zal dit binnen 3 werkdagen proberen te repareren.

Ad 3)
Downloadsnelheid is bijzonder laag, punt 2 heeft daar wel mee te maken edoch worden de intrainwaarden van de livebox (momenteel 7 mbit) nimmer gehaald! Zoals gezegd is deze downloadsnelheid rond de 50 kilobyte/sec (400 kbit) en dus bijzonder pover. Uw monteur wist me te vertellen dat hij op meerdere adressen is geweest waar precies hetzelfde aan de hand was! Vooralsnog geen oplossing hiervoor.

Conclusies:

Ad 1)
De oorzaak ligt niet hier thuis maar ergens in uw netwerk! Wellicht is één van jullie DSLAM's kapot of nog iets anders?

Ad 2)
Aangezien u geen abonnementsgeld restitueert verwacht ik dat u mij redelijkerwijs een korting zult geven op mijn toekomstige abonnementsgelden, dit omdat ik een maar half-aangesloten verbinding heb met logischerwijs halve specificaties. Ook in het geval de aansluiting fysiek door KPN wordt verzorgd heeft u de verantwoordelijk u zich ervan te vergewissen dat zij dit juist doen. Zeker na mijn vele meldingen naar u toe , hetzij schriftelijk via de email, hetzij per telefoon, omtrent de slechte intrainwaarden, had u dit als eerste moeten controleren ipv de oorzaak direct bij de gebruiker te zoeken! Dit zou iedereen veel tijd en ergernis bespaard hebben.
Derhalve verwacht ik een restitutie van €12,50 voor het overbodig terugsturen van een niet-defecte livebox.

Ad 3)
Het is aan u om dit "max. 50 kB/sec- snelheidsprobleem" dat nu al vanaf 25 september 2008 loopt z.s.m. op te lossen aangezien ik u hiervoor anders in gebreke stel.

Met vriendelijke groeten,
flark

(20/10/2008):
Geachte heer, mevrouw flark,
De technischedienst is momenteel met het technisch probleem bezig er is een monteur in de wijkcentrale geweest en heeft afspraken gemaakt omtrent oplossing.

Met vriendelijke groeten,
Online

(20/10/2008):
Beste Online Helpdesk,
Bedankt voor het samenvatten van mijn mail.
Ik neem aan dat de monteur de KPN zal hebben verzocht beide aders van mijn aderpaar aan te sluiten?!

Verder geeft u eindelijk toe dat er een technisch probleem is:
Mijn vraag is welk technisch probleem dit precies is en waarom duurt dit nu al bijna een maand?

Voorts heeft u niet inhoudelijk gereageerd op mijn mail. Graag zou ik zien dat u dit wel doet.
Concreet antwoorden a.u.b.

Met vriendelijke groeten,
flark


(21/10/2008):
Geachte heer, mevrouw flark,
De technischedienst heeft inmiddels werkzaamheden in de wijkcentrale verricht en het probleem zal spoedig zijn opgelost.
Met vriendelijke groeten,
Online


(22/10/2008):
Geachte Online Helpdesk,

Op het moment van schrijven zijn de problemen nog niet opgelost:
- intrainsnelheden livebox zijn nog steeds niet in orde, m.a.w. ik zit nog steeds niet goed aangesloten in de centrale.
- downloadsnelheid is nog steeds max. 50 kB/sec.

Gaarne zou ik van u een termijn horen binnen welke de problemen zullen zijn opgelost, laat u dit na dan zal ik u een termijn stellen binnen welke de problemen moeten zijn opgelost. Kunt u hieraan niet voldoen dan zie ik mij helaas genoodzaakt u in gebreke te stellen.

Met vriendelijke groeten,
flark

....
 
flark

Quote

JPD71 schreef:
...
Dit is werkelijk bij de beesten af en ik heb het echt helemaal gehad met ze.


Ik ook.
Als antwoord op mijn bovenstaande mailt kreeg ik (als vanouds):

Quote

Geachte heer, mevrouw flark,

Onze technische afdeling onderzoekt momenteel uw probleem. Tot het
moment dat wij een reactie terugkrijgen van de technische afdeling
kunnen wij u helaas geen andere informatie verschaffen. Zodra het
probleem is opgelost nemen wij direct contact met u op.

Met vriendelijke groeten,
Online


Ze nemen volgens mij niet eens de moeitje je mail geheel door te lezen. Nog nooit meegemaakt dat je als klant zo wordt genegeerd. Na dit weekend gaat er een aangetekende brief de deur uit.
 
antonief
Liberalesering van de markt noemen ze dat, goedkoper en meer concurrentie nou de enige liberalisering
die er plaatsvind is de vrijheid die providers nemen om afspraken niet na te komen.Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online... één groot probleem?!?!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie