obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Bestanden delen lukt niet
Janklep
En na nog een keer sfc /scannow op pc2 werkt het allemaal weer. Ik ga eens rebooten...

/e en na een reboot van pc2 is het weer zoals het was:
Pc's pingen elkaar goed.
Pc2 ziet pc1 niet, maar als ik gewoon het adres intyp (\\Pc1\Documenten) kom ik er wel op.
Pc1 ziet pc2 wel, maar komt er niet op...
Gewijzigd door Janklep op 24 oktober 2008, 16:44
 
TCP_IP
Ok wat ik uit het verhaal begrijp is dat beide PC's een masterbrowser willen te worden !
IPv die verkiezing die niet gehouden word kun je het handmatig instellen als volgt:

*Pak 1 PC
*Ga naar start >> uitvoeren en tik in 'services.msc'
* Stop de service die 'Computer browser' heet

*Ga naar start >> uitvoeren en tik in 'regedit'
* Navigeer naar:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters]

daar zie je een sleutel die "IsDomainMaster" heet, verander de waarde naar 'False'

Doe dit zelfde verhaal voor pc2, maar verander de waarde daarbij in 'yes' of 'TRUE'

Start daarnaar weer de service 'computer browser', eens kijken of dit helpt Wink

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Janklep
Beiden stonden op false. Ik heb pc1 true gemaakt, maar dat mocht niet baten. De situatie is hetzelfde.

Wat ik zo vreemd vind is dat pc2 pc1 niet ziet, maar wel bij de bestanden kan komen door direct het adres in te typen... En natuurlijk dat een sfc & liveboxreset tijdelijk werken:S
Gewijzigd door Janklep op 24 oktober 2008, 17:43
 
Janklep
Jij begrijpt mij fout.

Als ik bij pc2 intyp: \\pc1\Documenten\, dan werkt het WEL. Ik zie bij pc2, pc1 alleen NIET bij netwerklocaties/mshome...
Pc1 ziet pc2 WEL, maar krijgt die foutmelding over de rechten...
 
TCP_IP
Je zou ook iets kunnen uittesten om de livebox uit te sluiten.
Is het mogelijk om beide pc's met een crosskabel aan elkaar te verbinden, dan bij beide een statisch ip instellen.
Kijk eens dan of je nog steeds hetzelfde hebt !

Zal eens uitzoeken hoe dit zit, want een PC kan een andere PC op een bepaalde manier vinden. Hij zal iets van een broadcast uitzenden. Nu eens uitzoeken welke services hierbij betrokken zijn en wat voor protocol e.d. gebruikt worden.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Ok al iets gevonden Pfft

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ead_id=898

Quote van Optimist @ 12-02-2007 09:15

Quote

Om elkaar te kunnen 'zien' op het laagste niveau, maken Ethernet clients gebruik van het Address Resolution Protocol (ARP) waarmee hardware adressen (MAC adressen) opgezocht worden. Indien PC1 met IP adres 192.168.1.10 wil communiceren met PC2 met IP adres 192.168.1.11, dan stuurt PC1 een ARP request door middel van een broadcast op het Ethernet.

Het ARP request wordt door alle aangesloten devices (PC2, de Livebox) ontvangen, maar alleen PC2 geeft antwoord omdat het IP adres toebehoort aan PC2. PC2 presenteert zijn hardware adres (MAC adres) waardoor PC1 weet hoe Ethernet frames te sturen aan PC2.

Om te controleren of ARP goed werkt, zou je even naar de commandline van PC1 moeten gaan en dan het volgende moeten doen:

ping 192.168.1.1
ping 192.168.1.11

arp -a

Als het goed is, dan verschijnt er een lijstje met bekende IP adressen met daarbij de hardware (MAC) adressen. Indien er zoiets staat als als hardware adres, dan is er iets mis met het netwerk. Indien ARP niet werkt, dan werkt niets meer!

Als je kunt pingen van PC1 naar PC2, maar niet andersom, dan vermoed ik toch dat er iets mis is op het niveau van het Operating System (Windows). Immers, zelfs als alleen PC1 naar PC2 kan pingen, dan zou één en ander op IP niveau al goed moeten werken. De ICMP pakketjes worden van PC1 naar PC2 gestuurd en weer terug.

Indien PC2 vervolgens niet naar PC1 kan pingen, dan ligt dat vrijwel zeker niet aan het netwerk!

Kijk eens op beide PC's wat arp -a oplevert en laat het ons even weten, OK?
Ook is de output van ipconfig -a van beide PC's handig, alsmede het route print commando op beide PC's.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
En nog wat mogelijkheden:

Quote


Probeer het volgende eens:
Open regedit en zoek naar deze key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa.
In het rechterscherm zoek je naar Restrictanonymous. Dubbelklik hierop
en geef deze de waarde 0 (nul)

Zoek dan naar deze key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters.
In het rechterscherm zoek je UseDomainNameDevolution. Weer op dubbel
klikken en ook deze geef je de waarde 0 (nul).

En dan nog eens "netsh int ip reset resetlog.txt"
Reboot dan je PC nog even


Quote


Open regedit via uitvoeren
Zoek naar de sleutel(s) irpstacksize
Verhoogd de waardes hiervan met 3 of 4 (hexadecimalen)
Reboot je PC daarna

Gewijzigd door TCP_IP op 24 oktober 2008, 20:02
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Janklep
Dat werkt allemaal niet, een deel had ik al geprobeerd. Ik heb het nu opgelost door de gedeelde map op pc1 te zetten ipv pc2. Daar stond hij eerst ivm het formaat van de harddisk in pc1 en pc2. Zo kan het ook wel, maar ik snap het gewoon niet...
 
TCP_IP
lc_xp2

Vink bestands en printer indeling eens uit bij beide pc's.
reboot je pc
vink beide weer aan
reboot je pc

verder kan ik zo niks meer bedenken
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Janklep
Ik zal dat eens proberen. Het is toch wel een beetje onhandig. Trouwens, inmiddels kan pc1 pc2 ook niet meer zien/pingen... Lijkt toch een firewall ofzo, maar die hebben al uitgestaan. Ik weet het niet...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bestanden delen lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie