obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid "opeens" een stuk minder
TCP_IP
Als je toch aan het uittesten gaat !

Inmiddels zoveel topics geweest over defecte adapters, zou me niks verbazen dat jouw adapter defect aan het raken is.
Houd je adapter eens gedurende een uurtje uit stopcontact dat ie even goed kan afkoelen.
Plug na een uurtje weer adapter erin en kijk eens of je hoger intraint als normaal.

Post evt. waardes
Gewijzigd door TCP_IP op 27 oktober 2008, 20:57
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Nu je flatcable gebruikt is in ieder geval je SNR-marge dichtbij op de ideale waarde van 10dB gekomen. De 12dB van Ver Weg is echter hetzelfde gebleven. TCP_IP's idee kan dan ook zeer goed kloppen, dus probeer het eens; laat je adapter afkoelen en kijk of je daarna tijdelijk betere waarden haalt. Is dat zo, neem dan contact met de helpdesk op en vertel ze de uitkomst van je test. Ze zullen je dan een nieuwe adapter opsturen waarmee dan waarschijnlijk het probleem verholpen is.
 
nightwing

Quote

rrozema schreef:
Nu je flatcable gebruikt is in ieder geval je SNR-marge dichtbij op de ideale waarde van 10dB gekomen. De 12dB van Ver Weg is echter hetzelfde gebleven. TCP_IP's idee kan dan ook zeer goed kloppen, dus probeer het eens; laat je adapter afkoelen en kijk of je daarna tijdelijk betere waarden haalt. Is dat zo, neem dan contact met de helpdesk op en vertel ze de uitkomst van je test. Ze zullen je dan een nieuwe adapter opsturen waarmee dan waarschijnlijk het probleem verholpen is.


Ik zal het eens gaan proberen. Ik laat het resultaat hier weten. Alvast bedankt voor het meedenken. Wink
high speeds will never end.........
 
nightwing
LiveBox een hele nacht uit laten staan. Dit zijn nu vervolgens mijn waardes:



Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10848 Kb
Afname Dichtbij : 27.7 (dB)
Ver weg : 8.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 53
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0
high speeds will never end.........
 
TCP_IP
Scheelt 300 kbit, ook niet echt noemenswaardig, livebox blijft ongeveer hetzelfde intrainen.

Adapter ook uit het stopcontact gehad dan ?

Wat voor ISRA heb je ? Ook eens nagekeken of die in orde is verder?
Tja toch lastig eigenlijk, lijn is niet slecht ofzo maar wijkt wel wat af wat weer voor een iets lagere intrainwaarde zorgt.

Kan niet zo gek veel meer bedenken, toevallig nog een kennis die ook een livebox heeft ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ahu
Ik heb hetzelfde probleem, zat eerst op 1,75MBps, maand tot anderhalf maand geleden werd het 1,62MBps en sinds dag of 4 zit ik 3mbit lager. Heb al 2,5 jaar geen problemen gehad en de laatste tijd wordt het dus een stuk minder. Volgens mij hebben ze het begrenst op de 1 of andere manier, want ga heel snel naar 1,33 en dan stopt het ineens. Ik heb voor de rest niets veranderd, en omdat ik nu lees dat er meer zijn die dit probleem hebben ligt het in ieder geval niet aan ons maar aan Online. Verdere gegevens: woon in Groningen in de Wijert.

Mochten er meer mensen uit de buurt hetzelfde probleem hebben dan hoor ik het graag.
 
nightwing

Quote

TCP_IP schreef:
Scheelt 300 kbit, ook niet echt noemenswaardig, livebox blijft ongeveer hetzelfde intrainen.

Adapter ook uit het stopcontact gehad dan ?

Wat voor ISRA heb je ? Ook eens nagekeken of die in orde is verder?
Tja toch lastig eigenlijk, lijn is niet slecht ofzo maar wijkt wel wat af wat weer voor een iets lagere intrainwaarde zorgt.

Kan niet zo gek veel meer bedenken, toevallig nog een kennis die ook een livebox heeft ?


Adapter was de hele nacht uitgetrokken. Ik heb isra punt type 3 95 Alles is correct aangesloten. Heb maar weer eens opnieuw opgestart. Ik zit nu weer op de 11 Mbit. Zal later de statistieken posten. Zit op dit moment op mijn werk.



Edit, bij deze mijn ADSL-Stats:


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11108 Kb
Afname Dichtbij : 27.6 (dB)
Ver weg : 8.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 715
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 164
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door nightwing op 30 oktober 2008, 16:26
high speeds will never end.........
 
TCP_IP
Wat Pinnhead zegt, dat zou je eens kunnen uitproberen.
Ander modem dus (adsl2+ modem)
Livebox is gewoon prut Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
nightwing
Klinkt heel goed. maar................ ik heb jammer genoeg ook telefonie van Online Frown
high speeds will never end.........
 
ahu
Dus andere modem zou veel uitmaken, dan gaan we dat binnenkort eens proberen, heeft er iemand ook nog een tip welke adsl2 modem qua prijs/kwaliteit goed is? En die linksys bevalt dus prima, of denk je nu van had ik maar een andere genomen?

Lees het wel weer.

Alvast bedankt

De reutel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid "opeens" een stuk minder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Zijn de klachten bij online minder bij vdsl? Algemeen : 8 27 dec 2015
Advertentie