obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid "opeens" een stuk minder
nightwing

Quote

rrozema schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/RJ-11 : middelste 2 pennen aansluiten is genoeg, welke kleuren van de cat-5 kabel je gebruikt maakt niet veel uit. Zorg wel dat je een 'paar' gebruikt; groen + groen-wit of blauw + blauw-wit etc. Deze zijn namelijk in de kabel om elkaar heen gewikkeld, dusdanig dat er zo min mogelijk storing optreedt; neem je 2 draden die geen paar vormen dan is dit effect weg en kun je juist meer storing krijgen.

Volgens mij zal het echter weinig uitmaken of je de platte kabel of cat-5 kabel je gebruikt. Maak hem gewoon zo kort mogelijk, dan zul je zeker goed zitten. Maar probeer het gerust eens, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.


Bedankt, mooie heldere uitleg. Wink, Hier heb ik wat aan. Ga het straks even proberen. Post hier wel mijn bevindingen. Bedankt voor het meedenken Grin
Gewijzigd door nightwing op 17 november 2008, 10:18
high speeds will never end.........
 
nightwing
Nog 1 vraagje. Moet ik de kabeltjes die in het RJ11 stekkertje gaan ook een klein beetje strippen of.........?
high speeds will never end.........
 
rrozema
Nee, je hoeft ze enkel recht (=op een rechte lijn, zodat elk draadje precies even diep in de stekker zit) af te knippen. Wanneer je de pinnetjes dichtknijpt (met een speciaal daarvoor bedoelde tang) dan druk je de punten van die pinnetjes door/rond de kabeladres. Wanneer je de isolatie zou strippen dan loop je het risico dat ze sluiting gaan maken.
 
TCP_IP
Hey Pauler,

Zou je een eigen topic willen openen ?
Anders lopen alle verhalen door elkaar heenWink
En je Livebox of adapter is defect Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Barney
Hallo mensen,
De afstand tot de centrale speelt idd een grote rol. 1537 meter is best nog een afstand, maar zou wel een hogere snelheid mogen leveren volgens mij...
Op de volgende website kun je een test doen: http://www.speedtest.nl/ADSL

Ik zit op een afstand van 834 meter en zou 24Mbit kunnen halen. Dit is echter niet het geval:

Upstream 1016 Kb
DownStream 13192 Kb.

Het kan zeker ook aan het modem liggen.
 
nightwing
Nou het is gelukt met het nieuwe kabeltje maken hoor. Dit zijn mijn waardes:


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 10288 Kb
Afname Dichtbij : 27.9 (dB)
Ver weg : 9.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 84
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0


Nog steeds geen verbetering vd snelheid. Online is daar lekker makkelijk. Hun antwoord: "tja meneer, daar kunnen wij verder niets aan doen. Wij garanderen minimaal 8 Mbit. Lekker dan :@, ze kijken gewoon niet verder hoe het komt dat ik mijn snelheid kwijt ben. Ik betaal dus nu voor een zgn "tot 20 Mbit lijn" terwijl de andere mensen van 4 naar 8 zijn gegaan. Heb zelf zon idee dat het nu dus ten koste gaat van de mensen die adsl extra hebben. Zonde dat Online zo makkelijk reageert. Zijn er verder nog dingen die ik kan proberen om toch mijn snelheid te verbeteren ?


Ik sta open voor suggesties ;)
Gewijzigd door nightwing op 21 november 2008, 08:34
high speeds will never end.........
 
TCP_IP
Dit gaat misschien wat lastig worden.
Is het mogelijk om een ADSL2+ modem van iemand te lenen?

Dan eens kijken hoe snel dat modem intraint, dan weet je of het aan de livebox ligt.

Meen dat Pinnhead31 dit ook had, met Livebox trainde hij paar mbit lager in en met Linksys veel hoger.

Kan dus de Livebox zelf zijn.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
nightwing

Quote

TCP_IP schreef:
Dit gaat misschien wat lastig worden.
Is het mogelijk om een ADSL2+ modem van iemand te lenen?

Dan eens kijken hoe snel dat modem intraint, dan weet je of het aan de livebox ligt.

Meen dat Pinnhead31 dit ook had, met Livebox trainde hij paar mbit lager in en met Linksys veel hoger.

Kan dus de Livebox zelf zijn.


Daar had ik al aan gedacht, maar het nadeel is dat ik ook telefonie heb van Online. Nu weet ik niet of Linksys ook telefonie ondersteunt.
high speeds will never end.........
 
TCP_IP
Nee zal niet werken...
Maar bedoel echt puur even aansluiten en bekijken wat de intrainwaardes zijn en noteren.
Op die manier weet je of je Livebox de boosdoener is.

Daarom vroeg ik ook lenen en niet kopen Pfft puur om te testen is dit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
nightwing

Quote

TCP_IP schreef:
Nee zal niet werken...
Maar bedoel echt puur even aansluiten en bekijken wat de intrainwaardes zijn en noteren.
Op die manier weet je of je Livebox de boosdoener is.

Daarom vroeg ik ook lenen en niet kopen Pfft puur om te testen is dit.


Hmm, nu nog even uitvogelen wie in mijn directe omgeving een linksys heeft Smile, en dan nog als de "levensdoos" daadwerkelijk de boosdoener zou zijn, wat wordt dan de volgende stap ?
high speeds will never end.........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid "opeens" een stuk minder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Zijn de klachten bij online minder bij vdsl? Algemeen : 8 27 dec 2015
Advertentie