obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met Linksys icm LiveBox
imparo
Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum en heb gelijk al een probleem:$
ik heb sinds kort een livebox Orange aangesloten op mijn linksys wrt54g wireless router 2,4 GHz. Ik kon eerst via 192.168.1.1 in het menu komen van mijn linksys router, maar sinds ik de livebox Orange heb kom ik in het orange menu via 192.168.1.1. Ik wil graag in het menu van mijn linksys(nog steeds verbonden) komen maar dat lukt mij niet. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

alvast bedankt
 
TCP_IP
Hoe heb je het aangesloten ?

Volgens de:

router-switch/accespoint methode

router-router methode ?

In ieder geval moet je je local LAN ip van je linksys veranderen.

Koppel je Livebox even los en sluit je PC rechtstreeks aan op je linksys.
Ga nu naar 192.168.1.1
Bij de eerste pagina staat er in het midden 'local lan ip'
daar staat nu 192.168.1.1

Verander dit naa r192.168.1.200 (bijvoorbeeld) en klik op 'save settings'

Sluit het nu weer aan zoals eerst.

Livebox kun je nu bereiken via 192.168.1.1
Linksys kun je nu bereiken via 192.168.1.200
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
imparo
sorry maar dit snap ik niet helemaal. kun je een tekening maken ofzo waar het duidelijk is geformuleerd? want als ik mijn livebox totaal afkoppel heb ik geen internet meer en kan ik niet naar 192.168.1.1
 
imparo
[img]lolog8
[URL=http://g.imageshack.us/img201/lolog8.png/1/]img201.imageshack.

kijk zo heb ik het wat moet ik nu doen?
 
TCP_IP
huh ?

Heb je zelf of iemand anders je router geconfigureerd ?

Sluit eens aan zoals op plaatje.

Ga dan naar start en klik op 'uitvoeren' en vul daar in

cmd

Commandprompt opent nu (zwart scherm) en vul daar in

ipconfig /all

noteer wat er achter standaardgateway staat ( dat is het ip adres van je linksys)
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mesa57
De livebox zit volgens het plaatje op de WAN aansluiting van de linksys. Dat gaat dus alleen werken als je de linksys een ander subnet dan 192.168.1.x geeft.
Beter is om de linksys een ip in de 192.168.1.x te geven, bv. 192.168.1.7 en dan de livebox op een van de LAN aansluitingen van de linksys aan te sluiten.
 
imparo
ja ok bedankt het is me al gelukt hij stond ingesteld op 192.168.xx.1 ik heb het verandert tanks mate
 
TCP_IP
mooi !Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met Linksys icm LiveBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
Advertentie