obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Kan niet registreren
KingFrank
Hoi,

ik heb sinds 31 Oktober mijn verbinding voor ADSL Extra van Online ontvangen. Ik probeer dus 's avonds om op internet te komen met de bijgeleverde installatie CD. Alleen telkens als ik de CD erin doe, blijft het installatieprogramma hangen tijdens het instellen. Hij geeft alles aan tot aan het invullen van de router s/n. Daarna krijg ik een foutmelding (een onderhoudscode). Er staat bij dat ik de helpdesk moet bellen, en de onderhoudscode door moet geven.

Na dit al 3x gedaan te hebben, en nog steeds geen zinnig antwoord van de helpdesk, besloten ze een monteur langs te sturen. Deze is afgelopen maandag geweest, maar kon het ook niet oplossen. Hij dacht een probleem met de router. Dus hij nam contact op met Online, maar deze willen geen nieuwe router sturen, omdat deze goed moet zijn.

Ik begin er nu wel een beetje de pest in te krijgen dat ik na bijna anderhalf uur bellen en een monteur nog steeds geen internet heb.

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem gehad? Ik las trouwens in dit forum dat je, als je na 21 dagen nog geen internet hebt je abonnement op kunt zeggen, klopt dit?

Bedankt alvast voor jullie antwoord!

Gr Frank
 
rrozema
21 dagen na oplevering en nog geen werkende verbinding is inderdaad voldoende reden om onder je contract uit te kunnen.
 
KingFrank
Nee ik heb de Speedtouch 706. Maar als ik op de installatie pagina van de speedtouch kom, zegt hij de hele tijd dat hij bezig is met registreren.
 
TCP_IP
Zoals je het verwoord lijkt het erop dat je modem geen IP adres krijgt, mogelijk dat er geen ip gereserveerd is voor je ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
KingFrank
En wat kan ik hier tegen doen om het op te lossen?
 
TCP_IP
Reset hem eens naar fabrieksinstellingen

Hoe reset ik mijn speedtouch 706

U kunt uw Speedtouch 706 terug zetten naar de fabrieksinstellingen met een paperclip, of een ander dun voorwerp.

Zorg ervoor dat het modem aan staat.

Steek de paperclip in het reset gaatje achterop het modem:

Houd nu het knopje ingedrukt totdat er lampjes uit gaan.

Het modem start nu weer opnieuw op. Het modem staat nu weer in de fabrieksinstellingen.

Tevens zou ik contact met de helpdesk opnemen telefonisch of email wat je zelf wilt, en zou eens aangeven dat het lijkt alsof je geen IP adres krijgt.
Vraag meteen eens of ze kunnen zien of er signaal is.

Zou je tevens even willen vermelden welke lampjes er op het modem branden OF knipperen ?
Gewijzigd door TCP_IP op 14 november 2008, 18:09
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
KingFrank
als ik de netwerkkabel erin steek, brande de lampjes power, dsl en internet, en het lampje ethernet knippert.
 
TCP_IP
ALS je de netwerkkabel erin steekt ? Wat brand er anders dan?

Weet niet precies hoe het met dat internet lampje zit, die brand op de meeste speedtouch modems niet.

We kunnen het eens uittesten op connectiviteit via commandprompt.

Open commandprompt via

* Start
* Uitvoeren
* Vul daar in

cmd

* Vul in commandprompt in

ping 192.168.1.254

## Krijg je nu 4 x antwoord ? Zo ja voer het volgende commando dan ook in ##

ping 64.233.183.103

##Krijg je nu ook 4 x antwoord ?##
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
KingFrank
bij de eerste krijg ik wel een antwoord, maar bij de 2e ping krijg ik dat hij de doelhost niet kan bereiken.
 
TCP_IP
Oké.

Dat betekent dat je verbinding naar je speedtouch 706 goed is maar je kunt het internet niet op. Je hebt meteen een mogelijk DNS probleem uitgesloten.

Ik denk dat je aan jouw kant weinig kunt doen.
Zou je eens kort contact met helpdesk kunnen opnemen en vragen of ze zien of jouw modem te bereiken is. Dus vanaf buitenaf. Vraag meteen of het mogelijk een DHCP probleem kan zijn. (dus dat je geen IP-adres krijgt).

Heb bij handleiding van 706 wel gelezen wat lampjes betekenen, word alleen niks over internet lampje vermeld.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet registreren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie