obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Lan-verbinding melding
guus
Weet nu wel aardig wat van computers af maar heb nu een klein, zeer irritant, probleempje.
Ik had dus laasts een sitecom usb bluetooth adapter gekocht. Bijgeleverde software etc geinstalleerd ding erin gestoken. Bleek dus dat er bij lan verbindingen een nieuwe verbinding was aangemaakt. Mijn computer gaat dan soms proberen daarmee verbinding te maken (wat dus niet kan want er zijn geen netwerkkabels aangesloten) en switch weer terug naar mijn gewone internetverbinding. Ook is mijn gewone internetverbinding ineens 10 Mbps ipv 100 mbps (Switch ook soms heen en weer) De verbinding kan ik niet verwijderen.

Ik dus proberen om als ik de software er af gooide, die verbinding wel kon verwijderen. Kon niet. Toen de adapter eruit gehaald. Toen ging de verbinding ineens wel weg en kwam niet meer terug. Maar ja, mijn stuurprogramma lag eraf, dus via windows de adapter geinstalleerd, kon ook gewoon. Nu is er wel een verbinding toegevoegd, genaamd Personal Netwerk Area. Nu switch hij niet meer, maar zegt hij elke keer dat mijn internetverbinding verbroken is, en na 2 seconden heb ik weer verbinding (switchst weer tussen 10 mpbs en 100 mbps). Internet doet het in die 2 seconden wel gewoon (MSN blijft gewoon aan) alleen stoort natuurlijk even, omdat mijn browser denkt dat ik geen verbinding heb.

Om een lang verhaal kort te maken: ERG IRRITANT!

Ik hoop dat er een oplossing voor is.

Staat nu telkens op 10 mbps terwijl ik net, een van de enigste keren in het jaar, een spel naar een andere computer wil kopieren. Daar ga ik geen anderhalf uur op wachten met 10 mbps :s

Extra info:

Ip adres handmatig ingesteld etc, geen resultaat

Bluetooth adapter eruit gehaald. Ging de verbinding weg. En naar een tijdje gaat hij gewoon weer op 10 MBPS.

Bij de andere computer werkt hij wel gewoon op 100 mbps, licht dus ook niet aan de online livebox, heb nu alles uitgesloten. Het probleem licht dus bij de netwerkkaart.

Als ik hem instel op 100 mbps Full/half duplex dan is mijn internetsnelheid weer langzamer dus geen 800 kb/s

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
Gewijzigd door guus op 19 november 2008, 18:51
 
TCP_IP
Misschien ligt het aan een instellingen.
Toen ik las dat het 10mbit werd schoot me wat te binnen.
Als je namelijk internet van je LAN verbinding met een andere verbinding gaat delen komt deze op 10mbit te staan.

netwerkff2

Heb je hier iets mee gedaan ?

Trouwens, het klopt inderdaad dat je bluetooth stick een extra verbinding maakt onder 'netwerkverbindingen'.
Valt onder PAN: Personal Area Network
Bluetooth stick is eigenlijk ook een NIC Pfft
http://nl.wikipedia.org/wiki/Personal_Area_Network
Gewijzigd door TCP_IP op 19 november 2008, 21:34
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Nee daar heb ik nog niks mee gedaan. Ik heb alleen maar Windows Firewall in dat tabblad staan. Maar ik heb mijn bluetooth stick er nu uit (En dus ook de PAN weg) maar nog steeds schiet hij telkens terug op 10 mbps...
 
TCP_IP
hoe zie je eigenlijk dat het van 100mbit naar 10mbit gaat ?

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Doordat als ik me livebox herstart er dan komt te staan: Verbonden met internet 100 mbps. Even later ineens: De netwerkkabels zijn niet aangesloten. Paar seconden later weer: Verbonden met internet 100 mbps. En dan denk ik van, yes ik kan weer naar mijn broertje sturen. Doe ik dat staat er duurt 60 minuten. Klik ik op de verbinding, staat er weer 10,0 mbps. Maar zou het misschien helpen als ik een nieuwe verbinding aanmaak?
 
rrozema
In de meeste bluetooth stacks die ik ken (microsoft, blue soleil, widcomm) kun je zelf beslissen welke 'services' jouw computer moet aanbieden. Als je simpelweg de PAN service uitschakelt, dan zal de daar bij behorende netwerkadapter verdwijnen. Er is volgens mij, naast PAN, nog een BT service die een netwerkadapter aanmaakt, maar ik kan zo even niet bedenken welke dat precies is.
 
TCP_IP
Verwijder eens je LAN adapter, en pc herstarten.

Vantevoren even nieuwste LAN driver downloaden trouwens Pfft

Na de herstart van je PC nieuwe drivers installeren.

(overigens apart probleem Pfft )
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus

Quote

rrozema schreef:
In de meeste bluetooth stacks die ik ken (microsoft, blue soleil, widcomm) kun je zelf beslissen welke 'services' jouw computer moet aanbieden. Als je simpelweg de PAN service uitschakelt, dan zal de daar bij behorende netwerkadapter verdwijnen. Er is volgens mij, naast PAN, nog een BT service die een netwerkadapter aanmaakt, maar ik kan zo even niet bedenken welke dat precies is.


Ja maar dat is het probleem niet. Want als ik hem er namelijk uit haal. Dan gaat die verbinding gewoon weer weg en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

@TCP_IP, ik ben niet zo goed met computerkasten loshalen, dat doe ik liever niet. Kan ik niet eerst van te voren even proberen nieuwste drivers te installeren?
 
TCP_IP
gheghe Pfft

Nee bedoel niet fysiek je LAN adapter verwijderen Wink Zal waarschijnlijk ook nog eens onboard zijn.

Nee bedoel via apparaatbeheer je adapter verwijderen.
Dus rechtermuisklik op je LAN adapter en dan 'installatie ongedaan maken'.
Dan PC herstarten en daarna de drivers opnieuw installeren.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

guus schreef:
Ja maar dat is het probleem niet. Want als ik hem er namelijk uit haal. Dan gaat die verbinding gewoon weer weg en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.


Je schreef anders zelf in je eerste post hier dat dit wel het probleem was: toen je de bt stack hebt geinstalleerd zijn je problemen begonnen. Door de usb stick van je computer los te trekken wordt nu de netwerkadapter niet meer getoond, maar alle met de bluetooth stack geinstalleerde software staat nog steeds op je computer. En deze zorgt nog steeds voor je problemen. De-installeer die software dus eens en kijk of je problemen dan ook weg zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lan-verbinding melding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie