obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Verhuizing staat helemaal vast [Update: Opeens opleverdatum bekend]
h_henkie
Even een update van mijn kant. Ik heb vandaag een bevestiging mail binnen gehad van online dat de datum genoteerd staat. Maar er staat ook dat ze maar tot 8 mb leveren. Dit is voor online een reden om evt het contract op te zeggen Smile

Quote

Helaas is ADSL Extra op uw nieuwe adres alleen beschikbaar met een snelheid tot 8 Mbit/s. Verder verandert er niets aan uw abonnement. Zo blijft de contractsperiode van uw abonnement ongewijzigd, evenals uw e-mailadres, homepage en eventuele extra diensten zoals Telefonie van Online.

Als u niet wilt dat ADSL Extra op uw nieuwe adres wordt geleverd met een lagere maximale snelheid, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt uw ADSL Extra abonnement (eventueel in combinatie met Telefonie) dan per de verhuisdatum opzeggen.
citaat bevestingsmail

Als ik niets doe dan betaal ik voor een abbo van ± 20 mb en krijg ± 8 mb geleverd. Tja dan is de keuze snel gemaakt Wink
Ik ga maandag eens bellen.
gr.
Gewijzigd door h_henkie op 07 december 2008, 00:47
 
Michel

Quote

h_henkie schreef:
Even een update van mijn kant. Ik heb vandaag een bevestiging mail binnen gehad van online dat de datum genoteerd staat. Maar er staat ook dat ze maar tot 8 mb leveren. Dit is voor online een reden om evt het contract op te zeggen Smile

Quote

Helaas is ADSL Extra op uw nieuwe adres alleen beschikbaar met een snelheid tot 8 Mbit/s. Verder verandert er niets aan uw abonnement. Zo blijft de contractsperiode van uw abonnement ongewijzigd, evenals uw e-mailadres, homepage en eventuele extra diensten zoals Telefonie van Online.

Als u niet wilt dat ADSL Extra op uw nieuwe adres wordt geleverd met een lagere maximale snelheid, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt uw ADSL Extra abonnement (eventueel in combinatie met Telefonie) dan per de verhuisdatum opzeggen.
citaat bevestingsmail

Als ik niets doe dan betaal ik voor een abbo van ± 20 mb en krijg ± 8 mb geleverd. Tja dan is de keuze snel gemaakt Wink
Ik ga maandag eens bellen.
gr.


Ik begrijp je situatie, maar als je maximaal 8 Mbit kunt halen bij Online dan haal je bij andere ISP's ook niet meer dan dat. Dit heeft namelijk te maken met ondersteuning in de wijkcentrale voor ADSL2+. Vrij veel centrales hebben dat niet en krijgen dat ook niet meer. Die wijkcentrales gaan uiteindelijk toch dicht, zo is de planning van KPN en daarom geen upgrades van de wijkcentrales meer.
 
h_henkie
Hûm, zit wat in. Ik ben nu eens bezig met de snelheden op te vragen van diverse isp's. Isp's die adsl via het kpn netwerk aanbieden komen niet verder als ~8 mb. En isp's die via bbned werken gaan tot ~20mb.
Maar als in beide gevallen de snelheid niet meer is dan ~8 mb dan zal de effektieve snelheid ­± 5 mb zijn. In hoeverre moet ik dan zo'n "groot" abonnement afnemen
 
rrozema
De prijs van 20Mbit en 8Mbit Online ADSL extra is toch altijd hetzelfde? En die prijs is volgens mij nog steeds een van de laagste in de markt.

De enige vraag die jij jezelf moet stellen is of je 8Mbit snel genoeg vindt of dat je op zoek wilt naar een andere provider die op jouw adres wel een snellere verbinding kan leveren. En dan natuurlijk of je de prijs die die provider daarvoor vraagt acceptabel vindt.
 
h_henkie

Quote


De enige vraag die jij jezelf moet stellen is of je 8Mbit snel genoeg vindt of dat je op zoek wilt naar een andere provider die op jouw adres wel een snellere verbinding kan leveren. En dan natuurlijk of je de prijs die die provider daarvoor vraagt acceptabel vindt.


Die vraag had ik me inderdaad al gesteld. Dit is te weinig. Ik wist al dat in in mijjn nieuwe huis max 8 mb zou halen. Maar ik dacht dat ik mijn contrakt uit moest zitten. En dat blijkt anders. Nu vind ik het toch al een raar iets dat ik nu max 20 mb abbo heb, maar effectief rond de 8 á 10 mb zit. Dat voelt voor mij net als ik een heel brood koop en maar een half mee krijg. Maar dit systeem word bij iedere isp gebruikt, dus het zij zo.
 
h_henkie
Even een kick / update van mijn kant.
Ik had in dec besloten dat ik van online af wilde. Na overleg met mijn ega besloten we te wachten tot april (einddatum contrakt) De reden hiervan was dat we zouden verhuizen en dat er veel zaken "online" afgehandeld moeten worden. De trage snelheid zouden we dan maar bij nemen (wel met een kleinere abbo).
Aldus de verhuizing tijdig ingezet en voor online op de 15de januari opgegeven als verhuisdatum.
Op de 15de om 16.30 maar eens gebeld. Er werd gemeld dat online helemaal niet zo leveren. Reden: te weinig capaciteit in de centrale. en de vraag of ik dat niet in hun brief had gelezen. Nee dus want die brief heb ik niet gehad.Frown Ik kon ter plekke alles opzeggen. Dat heb ik niet gedaan omdat ik in mijn achterhoofd nog wist dat ik dan ook mijn telefoonnummer zou kwijt raken.
Ik heb me aangemeld bij alice en deze gingen, helaas, een maand later leveren. Vervolgens een dag later weer contakt opgenomen met online. Na 3 pogingen en 3 dagen later heb ik de moed opgegeven om ze te bellen. Wachttijden van langen dan 45 minuten vond ik te gortig en kostbaar. Na diverse, niet aardige, emails en een fax heeft online zelf contact gezocht met me. We zijn er uiteindelijk uitgekomen. Ik heb kunnen opzeggen en online rekent geen kosten tot de portatie van mijn telefoonnummer. Tevens vergoeden ze de telefoonkosten. Nou ja dat laatste moet ik nog maar zien.
En vandaag werkt internet weer. Met een snelheid die ik op mijn oude adres nog niet eens had Grin Op naar het forum van alice
Gewijzigd door h_henkie op 12 februari 2009, 02:30
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verhuizing staat helemaal vast [Update: Opeens opleverdatum bekend]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen : 14 18 okt 2018
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Advertentie