obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Onbekend Netwerkapparaat in lijst
wouterblondie
Hallo,

Ik was een beetje aan het kijken naar mijn router instellingen (omdat ik utorrent weer eens wou proberen, maar dit terzijde) en toen zag ik in de lijst met 'Lokale Netwerk Apparaten' naast mijn eigen computer nog een vermelding staan. (zie plaatje)

M.a.w. mijn router (THOMSON ST5x6v6) detecteerd twee apparaten op het netwerk. Fysiek is alleen mijn computer aangesloten op de router.

Iemand enig idee wat dit is?

Mijn eigen gedachten die ik erover had en die ik ook nog niet helemaal uitgesloten heb zijn:
-printer? (lijkt me niet, omdat de vermelding bleef staan na disabelen netwerkprinter (proces)
-asp.net account? (die extra account die je krijgt na installeren .net framework)
-extra toevoeging van de router zelf voor bepaalde toepassingen?

Het ip-adres komt in de buurt van mijn publieke ip-adres maar is het dus niet. Het ip-adres is statisch.

Iemand?

Bedankt,

Wouter

p.s. Ik dacht toch echt een plaatje te hebben toegevoegd Frown
Gewijzigd door wouterblondie op 21 november 2008, 23:45
 
wouterblondie
niemand? heb ik deze post verkeerd staan? (ik zag niet hoe je hem in een bepaalde categorie kon plaatsen dus)
 
Wanabo
Probeer deze website eens! http://www.xpvista.nl

Wat je plaatje betreft er mogen geen spaties of gekke leestekens in staan. Maximum lengte bestandsnaam is 8.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
wouterblondie
ah ok. ik zie zo niets specifieks staan op die website. ik zal daar eens een vraag plaatsen. tnx.
 
rrozema
Dat extra netwerkapparaat is de router van Online.
 
wouterblondie
ah bedankt....dus hij laat zichzelf zien, zeg maar.
maar het is niet het standaard ip-adres van de router: de gateway zeg maar (de 10.0.0.138).

voor mijn begrip, rrozema, als ik uw redenering volg, heb ik dus vier ip-adressen in mijn constellatie zeg maar:
public ip (85.150.x.x)
router ip (85.150.x.x)....deze zie ik dus staan in de router-interface naat mijn pc
mijn pc (10.0.0.206)
default gateway (10.0.0.138)

ik begrijp niet hoe de default gateway en de router ip zich tot elkaar verhouden. bij vorige isp's en bijgeleverde routers zich ik altijd alleen m'n eigen pc.

edit: WAN IP verborgen Wink
Gewijzigd door TCP_IP op 25 november 2008, 20:06
 
wouterblondie
ooo wacht......'de router van online'...... ik had mijn reply al geplaatst toen ik bedacht dat u misschien niet de router die ik van online gekregen heb bedoelt maar echt 'de router van online'; die niet bij mij thuis hangt. correct?

dus hierop doorgaant: dan laat hij (mijn router, de thomson speedtouch) dus twee netwerk apparaten zien: 1 van binnen (mijn pc) en 1 van buiten (de router van online). correct?

en mijn public-ip wordt dan door 'de router an online' uitgegeven. correct?
Gewijzigd door wouterblondie op 25 november 2008, 14:25
 
TCP_IP
Je router heeft 2 gateways eigenlijk

WAN gateway met IP 85.150.x.x
LAN gateway met IP 10.0.0.138

Je router heeft dus 2 IP adressen en is via beide te benaderen (als NAT loopback ondersteund word)

Je computer ziet dus 10.0.0.138 als het IP van jouw router, daarmee word die ook gerepresenteerd aan jouw computer.
Vandaar dat extra netwerkapparaat, je computer heeft deze in het netwerk gevonden en zet deze erin.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema

Quote

wouterblondie schreef:
ooo wacht......'de router van online'...... ik had mijn reply al geplaatst toen ik bedacht dat u misschien niet de router die ik van online gekregen heb bedoelt maar echt 'de router van online'; die niet bij mij thuis hangt. correct?

correct

Quote


dus hierop doorgaant: dan laat hij (mijn router, de thomson speedtouch) dus twee netwerk apparaten zien: 1 van binnen (mijn pc) en 1 van buiten (de router van online). correct?

correct

Quote


en mijn public-ip wordt dan door 'de router an online' uitgegeven. correct?

dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, het zou kunnen maar het kan ook een ander apparaat zijn dat dat regelt.

De default gateway die jouw pc heeft, is het interne ip adres van jouw eigen router. Dit is "het adres waar alle pakketten die niet in het eigen netwerk segment vallen naar toe moeten worden gestuurd". Het eigen netwerksegment wordt bepaald door je ip adres + het net mask.
Gewijzigd door rrozema op 26 november 2008, 05:37
 
wouterblondie
tcp_ip en rrozema bedankt. ik weet zo genoeg (je moet ook niet teveel weten Smile

volgens mij vertellen jullie beide hetzelfde maar vanuit een andere invalshoek. dat maakt netwerken ook altijd zo lastig om te bevatten vind ik....die invalshoeken of m.a.w. vanuit welk apparaat je redeneert. maar ik ben weer wat wijzer geworden. tnx.

p.s. tcp_ip...ik had fictieve ip-adressen gebruikt hoor, had ik er even bij kunnen zeggen misschien...

groeten Wouter
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onbekend Netwerkapparaat in lijst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lijst kanaalnummers Online TV. Algemeen : 1 19 mei 2018
Locatie isra onbekend Helpdesk : 6 13 feb 2015
onbekend lokaal netwerk apparaat Speedtouch 706 configuratie en problemen : 5 19 jun 2013
Onbekend apparaat op 192.168.1.253 ? Thomson configuratie en problemen : 9 23 mrt 2012
onbekend apparaat ! op onbekende poort ? Speedtouch 706 configuratie en problemen : 2 08 apr 2010
Advertentie