obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Krijg geen IP adres toegewezen bij wifi connectie livebox
NvdV
Ik probeer vanaf een laptop met ingebouwde wifi te connecten met de livebox. Met de dongle lukt dit wel. Zonder de dongle en met de 'zero service' aan lukt dit niet. Ik druk op de REG knop. Wating for IP configuration............. Failed. Heb forum al doorgespit maar kom deze variant niet tegen. Wat heb ik over het hoofd gezien? thnx.
 
rrozema
Waarschijnlijk heb je niet de juiste wep key gebruikt. Je wep key staat op de sticker onderop de livebox.
 
NvdV
Ik heb de correcte WEP key ingevoerd.

Ik kan wel inloggen met de Wanadoo dongle (na het starten van de Zero service).
Echter wil ik graag direct met de standaard wifi functie van de laptop aanmelden (ik heb dan de zero service niet gestart).

Van de diagnostic tool krijg ik de volgende meldingen:
1) The DHCP server on the network failed to respond to the request your system made for automatic IP address configuration.
> automatic IP staat wel aan op de laptop. Want bij de dongle inlog wordt het IP adress 198.162.1.11 als ik dit check middels IP Config

2) Verify that the wireless adapter in your computer has not been restricted from accessing the radio channels being used by the wireless network
> kan dit een echt issue zijn? Hoe kan ik dit checken/aanpassen?

Iemand nog andere suggesties?
 
rrozema
Elke adapter moet apart aangemeld worden middels het reg-knopje onderop de livebox. Niet elke machine. Je moet dus je machine nogmaals aanmelden bij de livebox, net als je met de dongle hebt gedaan, maar nu met de standaard wifi adapter van je machine actief.
 
TCP_IP
schakel MAC filter eens uit op de Livebox en probeer het dan nog eens.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
NvdV
Probleem opgelost. Heb de router nu ingesteld op wpa in plaats van wepg en dat werkt goed.
 
guus

Quote

NvdV schreef:
Probleem opgelost. Heb de router nu ingesteld op wpa in plaats van wepg en dat werkt goed.


En het is nog veiliger ook Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg geen IP adres toegewezen bij wifi connectie livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie