obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
sitecom wl160 achter livebox
renemon
Hoi, Ik heb een livebox met een sitecomwl160 als Ap voor het wireless gedeelte. Ik ben op zoek naar settings of tooltjes waarmee ik de internet toegang voor bepaalde mac addressen tijdelijk, volledig automatisch dicht en open kan zetten. Dit om mijn kids op tijd naar bed te laten gaan. Jullie bruikbare tips en tricks zijn van harte welkom.
 
hardcopy
UHm, het zal wel erg old-school klinken, maar een tijdschakelaar op de router aansluiten?
 
renemon
Geweldige simpele oplossing en heel effectief. Nadeel is alleen dat het alle gebruikers treft. Dus als ik selectief sommige wel en andere niet wil doorlaten op bepaalde tijden is er een idee hoe dit het best te bereiken?
 
guus
Tijdschakelaar op de computer?

Ik weet niet of jouw kinderen goed zijn met computer, hun eigen computer hebben etc.

Maar er zijn programma's waarmee je de computer tot een bepaalde tijd kunt laten draaien.
 
TCP_IP
@renemon

Dit is een handig stukje software dat ouders helpt om de tijd in de gaten te houden die hun kinderen achter de computer en op internet spenderen. U kunt zelf middels een lijst aangeven of en wanneer een game wel of niet gespeeld mag worden. U kunt dus ook limieten stellen aan de hoeveelheid tijd die uw kind per dag of per week kan besteden aan spelen op de computer. Als u kind de limiet overschrijdt, zet KidsTime het programma of spel automatisch uit. Gratis testversie voor Windows NT/2000/XP en Vista.

http://downloads.vnunet.nl/download-kidstime/windows/internet/ouder-beveiliging/37455/

Of een LinkSys of SMC router/AP aanschaffen, daarbij kun je vanaf de router instellen op welke dag en op welke tijden er iemand op het internet mag.

SMC router

routerln3

http://img218.imageshack.us/img218/8981/routerln3.jpg


Linksys router

AccessRestrictions

http://teamshocker.com/images/AccessRestrictions.GIF
Gewijzigd door TCP_IP op 19 december 2008, 18:33
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
renemon
Laatste vraag betreffende linksys of smc/ap routers. Mijn sitecom wl160 is nu ingesteld als ap achter mijn livebox. ik neem aan dat de sitecom dan vervangen kan worden door linksys of smc.Maar die zijn dan ook alleen ingesteld als ap neem ik aan. werken de bovengenoemde toengscontrole features ook als dus de linksys/smc als ap is ingesteld?
 
TCP_IP
Dat is een hele goede vraag, had ik nog niet bij stilgestaan eerlijk gezegd.
Ik vermoed dat dat niet werkt omdat ik denk dat ik van toepassing is op de WAN poort.
Je zult hem dan niet als AP moeten instellen maar echt als router achter de Livebox. Ik kan het weleens uittesten met een Linksys router als je wil, komende week een x 's avonds.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
guus
Ja dat is een hele goede vraag. Ik heb een linksys router in accespoint mode staan, ik kan het ook wel eens testen?
Gewijzigd door guus op 22 december 2008, 13:04
 
TCP_IP
Aangezien je toch alles al hebt aangesloten waarom niet ?
Anders moet ik die router weer opzoeken, geen idee meer waar die is gebleven.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Deze functies zullen in ap mode niet werken; de router verwerkt immers de pakketten niet meer in ap mode; hij sluist ze door zonder er verder naar te kijken.

Het is misschien een beetje een lugubere vergelijking, maar in feite heb je de router hersendood gemaakt door 'm in ap mode te zetten; alle intelligentie is uitgeschakeld, alleen z'n reflexen werken nog.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sitecom wl160 achter livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Advertentie