obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Mac adres toevoegen aan de livebox
koekjedrbij
Goede morgen Online,
ik wil met mijn wii op het internet via een lan adapter, maar de firewall blokkeert de wii. Ik heb hier en daar al gelezen dat ik dan het MAC-adres van de wii moet toevoegen in de livebox, maar dat lukt niet. Op internet kon ik namelijk alleen uitleg vinden hoe dit moet bij draadloos internet, maar ik heb in de livebox geen WiFi kaart zitten.

Groetjes
 
TCP_IP
MAC filter is ook alleen maar voor wifi gedeelte, is niet van toepassing op het ethernet gedeelte van de livebox voor zover ik weet.

Als de firewall een netwerkapparaat ervan weerhoud het internet op te gaan moet je meestal een port forward maken.
Maar na wat googlen las ik dat dat voor de Wii niet nodig was, hoe ben je erachter gekomen dat de firewall dit blokkeert ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
koekjedrbij
Dat las ik op een ander forum:

Ik heb een USB>Lan adapter hier liggen die volgens de berichten hoort te werken met de Wii, mooi dacht ik. Probleem is alleen, ik heb een wannadoo livebox en de Wii meld mij dat er een Firewall de verbinding tegenhoud (errorcode 51420). Weet iemand hoe ik die livebox zo ver krijg dat ie de Wii niet meer blokkeerD? Als ik de firewall in zijn geheel uitzet werkt het ook niet. Misschien moet ik poorten op de livebox openen of forwarden?>


Ik begin nu zelf ook te wijfelen of dat wel klopt, aangezien er niets over op de site van Nintendo staat..
 
koekjedrbij
Het probleem zit niet in de livebox maar in de router, ik heb zojuist de wii rechtstreeks aan de livebox gehangen en dan doet hij het wel. Enig idee wat ik dan aan de router moet doen ?

Groetjes
 
guus
Het is misschien eerst even handig om te vermelden wat voor een merk router jij hebt.

 
koekjedrbij
Dat lijkt mij ook, ik heb een 3Com OfficeConnect Ethernet Hub 8C
 
TCP_IP
oh een router er nog achter zitten, dat had je niet gezegd Pfft

Even voor de duidelijkheid, probeer je met de wii draadloos of met de kabel met je router te verbinden ?

Hoe je het moet instellen kun je beste het volgende doorlezen, klik hiervoor op onderstaande link.

http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
De "3Com OfficeConnect Ethernet Hub 8C" is geen router, het is een 10mbit, 8 poorts netwerk hub. Daar hoef je helemaal niets aan in te stellen. Die doet het of anders is ie stuk en dan kun je hem weggooien en voor minder dan 20 euro een veel beter apparaat kopen, want het is een verouderd ding. Ik kan aanraden om hem, zelfs als ie wel werkt, maar niet te gebruiken en een switch te kopen. 2 redenen: 1 het is een hub en 2 hij is 10Mbit/s. Hij zorgt er voor dat je netwerk trager is dan je internet verbinding!

Mogelijk ondersteunt de wii geen 10mbit meer en werkt het daarom niet. Maar ik verwacht eigenlijk dat je hub gewoon kapot is.
 
koekjedrbij
Hub / router, ik ben niet echt een internet kenner sorry voor de verwaring. Stuk is hij in iedergeval niet, want er draaien op dit moment 2 pc's op, maar die hebben wel beduidend trager internet dan mijn pc (welke rechtstreeks op de livebox is aangesloten) dus dat is inderdaad een goede reden om een nieuwe aan te schaffen. Zou je dan een router of een switch aanraden ?
 
TCP_IP
Tja stom, compleet over heen gelezen.

Hoeveel ethernet poorten heb je nodig?
bij een router heb je 3 of 4 poorten (ligt beetje aan in welke opstelling je router configureert) en bij een switch kun je nog kiezen of je er 4, 8 etc poorten nemen.

Bij een router heb je wat meer extra functionaliteit erbij zoals Wifi maar ook beveiliging, maar kost ook iets meer.

Switch vrij simpel apparaat waarbij je qua configuratie vrij weinig kan doen. Prijskaartje is niet al te hoog.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mac adres toevoegen aan de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie