obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid ook ~300kbp/s lager
Martijnp88
Hallo,

ik lees hier nog een persoon waar de snelheid ook lager is geworden.
bij mij is dit eigenlijk hetzelfde geval.
alleen download ik nu niet met 900kbp/s maar met 600Frown

en dat vind ik toch wel wat aan de lage kant voor een 20Mbit lijntje.

sinds dat ik Wanadoo heb kon ik gewoon downloaden met 900,
maar sinds vorige week is de snelheid flink naar beneden gegaan.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 6120 Kb
Afname Dichtbij : 39.9 (dB )
Ver weg : 16.6 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 13 (dB )
Ver weg : 10 (dB )
HEC-teller 641201
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 29203
ES-teller van 1 dag 0


De waardes van up en downstream varieren totaan niet
ik heb de andere posts inderdaad ook al gelezen maar,
iemand nog een idee?

Groetjes!
 
TCP_IP
Dat is te zien ja:

DownStream 6120 Kb

HEC-teller 641201
CRC-fouten 29203

Hoelang stond je Livebox al aan voordat je deze statistieken gepost hebt?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martijnp88
ik weet niet hoelang hij al aanstond.
ik denk al een lange tijd.
hij is niet opnieuw opgestart in ieder geval.
 
TCP_IP
Zou je livebox eens opnieuw willen opstarten en daarna weer de statistieken kopieren.
Daarna na één uur nogmaals de statistieken kopieren (naar een Word document bijv.).
En dan beide statistieken posten.

Dan kunnen we zien of je verbinding echt enorm achteruit gaat in een tijdsbestek van één uur.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martijnp88
die vele CRC fouten waren van 2 dagen lang ofzo(32uur verbonden stond er)
want ik heb de livebox nog opnieuw opgestart afgelopen weekend.
maar nu hier de statestieken van een nieuwe reboot:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5912 Kb
Afname Dichtbij : 40.0 (dCool
Ver weg : 16.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 11 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0


na ~1 uur:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5912 Kb
Afname Dichtbij : 40.0 (dCool
Ver weg : 16.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 11 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 17
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5
ES-teller van 1 dag 0
 
Martijnp88
ik heb ook een even gevraagd aan kennis uit de buurt(ook met online)
die zei tegen mij dat hij ook problemen hadd met
de snelheid vanzn internet (~200 kbp/s minder) en het downloaden met nieuwsgroepen.
 
TCP_IP
zou je kunnen omschrijven hoe de livebox is aangesloten op je telefoonaansluiting thuis incl vermelding lengte kabels en hoe je met je livebox verbonden bent ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martijnp88
Internet
De livebox hangt in de meterkast en is aangesloten met een telefoonstekker op de isra, die kabel is 0,5 meter.
Dan loopt er een netwerkkabel(gegoten) naar de switch die boven hangt de kabel is 20 meter.
Dan loopt er vanaf de switch een netwerkkabel(gegoten) naar mijn pc, die kabel is ook 20 meter.

het is een gigabyte switch.

Telefonie
ook hebben we telefonie. maar de lengte van de kabels e.d is niet van toepassing op dit onderwerp lijkt me.
maargoed: kabel voor de telefoon is ook 20meter voor boven.
en voor beneden telefoon is ie 10meter.

2 telefoons zijn er op aangesloten.
 
TCP_IP
Lange telefoonkabels 'kunnen' voor een storing op je lijn zorgen maar goed daar gaat het nu niet om.
Moet wel even melden dat de Livebox slechts 100mbit poorten heeft, dus je haalt niet het maximale uit je switch.

Je downstream veranderd wel zo te zien, je fouten op de lijn zijn ook niet erg hoog voor 1 uur.
Wel apart dat het op een gegeven moment wel het volgende was:

HEC-teller 641201
CRC-fouten 29203

Het zou hierbij de adapter kunnen zijn en evt die halve meter kabel tussen ISRA en livebox.
Voor de adapter geld dat je deze even een uurtje ofzo moet laten afkoelen en dan weer inpluggen en dan eens kijken of je snelheid plots hoger is.
Voor die 0,5m kabel, je zou een ander ertussen kunnen plaatsen om dat uit te sluiten.
Anders vrees ik dat je even contact met Online zult moeten opnemen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Martijnp88
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5820 Kb
Afname Dichtbij : 40.0 (dCool
Ver weg : 16.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 183867
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 56076
ES-teller van 1 dag 0

U bent verbonden gedurende : 02:15 uur
voor die 2 uur is de livebox helemaal gereset, stroom eraf, stroom er weer in, en de reset knop ingedrukt houden.
lampjes gingen branden in het midden (blablabla) helemaal gereset neem ik aan.
best wel weer veel fouten voor 2 uur
waar kunnen die fouten van komen?
en hebben die invloed op de snelheid?

ohja prettige kerst iedereenSmile
Gewijzigd door Martijnp88 op 24 december 2008, 23:06
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ook ~300kbp/s lager', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie