obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Linksys WRT54G werkt, maar niet echt netjes
Rients
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik ADSL via Wanadoo en dus ook die verschrikkelijke Livebox. Door het leeswerk vooraf wist ik dat het aansluiten van mijn Linksys router niet eenvoudig zou gaan en dat was dus ook zo. Ik kreeg mijn netwerk uiteindelijk werkende op de manier die paramecium beschrijft op het adslforum:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16395&whichpage=2
(paramecium, 09 February 2006 : 23:03:04)

Echter, ik dien bij alle aangesloten computers een (juist) statisch IP adres, gateway en dns-server in te vullen. Als ik dit op auto laat staan werkt de betreffende computer niet.

Het lijkt er dus op dat de Livebox geen IP adressen uitdeelt. En als ik dan ook in de Livebox bij Informatie=>Netwerk kijk, blijkt dat er 0 IP adressen zijn toegewezen (zie bovenste screenshot in bijlage).

Als ik vervolgens bij Advanced=>ADSL-lijn=>Configureren=>Interface kijk, zie ik dat de status van eth0 "Geen kabel" is (zie onderste screenshot in bijlage). Nou heb ik de router (of nu dus eigenlijk switch) via een normale UTP kabel aangesloten (geen gekruiste). Zou dit het probleem kunnen veroorzaken en moet ik een gekruiste kanbel gebruiken? Ik heb weinig zin om de hele boel weer de war in te schoppen dus vandaar eerst mijn vraag.

Alvast bedankt,
Rients
Rients voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wanabo
Heb je de Linksys WRT54G aan de WAN kant dan wel op dynamisch staan?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Rients
WAN kant van Linksys WRT54G wordt niet gebruikt. De Livebox wordt aangesloten op een LAN poort van de Linksys en door de DHCP server in de Linksys uit te schakelen wordt het daarmee een switch.
 
Rients
Wat ook vreemd is, is dat er bij LAN Setup & DHCP nog steeds de oude 192.168.5.x reeks staat. Als ik een pc op auto IP zet, krijgt hij inderdaad ook het IP 192.168.5.10. Vervolgens kan ik met die pc nergens bij. Totdat ik alles weer handmatig op een 192.168.1.x IP zet.
Rients voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Wanabo
Je gebruikt je router dus als switch, zet dan ook in de router (LAN kant) de dhcp server uit. Dan zou het correct moeten werken.

Verder ben je misschien in de war door het lezen over alle configuratie problemen. Deze betreffen vermoedelijk de nieuwe firmware!! Terwijl jij zo te zien nog met de oude firmware werkt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Rients
Uiteraard heb ik de dhcp uitgezet in de Linksys, anders zou het geen switch zijn. De configuatiedie ik heb gebruikt staat hier:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16395&whichpage=2
(paramecium, 09 February 2006 : 23:03:04)

En mijn firmware is wel de nieuwste, maar ik heb hem wel zelf geupdate.
 
Rients
Voor de volledigheid:

- DHCP in de Linksys router disabled
- Linksys router heb ik IP adres 192.168.1.200 gegeven
- Linksys router ingesteld op router i.p.v. gateway
- Livebox aangesloten op een LAN poort van de Linksys router
 
rrozema
de configuratie van je livebox is in de war: hij heeft zelf een lan adres in de 192.168.1.x reeks maar z'n dhcp server deelt nog adressen uit van de 192.168.5.x reeks (oude firmware instellingen).

Reset je livebox eens naar fabrieksinstellngen, dan is je probleem geheid weg.

resetten doe je door je livebox om te draaien en aan de onderkant het knopje 'reset' te zoeken. Deze goed indrukken en de hele tijd ingedrukt houden. Volgens de docu moet je 'm een dikke minuut zo houden en dan gaan de lampjes knipperen, maar dta gebeurde bij mij na ruim 3 minuten nog niet, dus toen ben ik maar verder gegaan met de volgende stap, nl: trek de power kabel uit je livebox (hou de reset knop nog steeds ingedrukt), wacht een korte tijd (+- 20 seconden) en doe de power kabel er weer in (nog steeds de reset knop ingedrukt!), hou de reset knop nog +- 30 seconden lang vast en laat dan EINDELIJK die rot knop los. Doet je vinger al zeer? bij mij wel :-) Wacht nu totdat je livebox weer helemaal online is en eventuele firmware updates heeft afgerond (ja, dat kan ECHT tot wel 15 minuten duren)

Nu is je livebox gereset naar z'n default instellingen, dus passwords zijn weer admin - admin en root - 1234. Maar voor jou belangrijker, hij heeft ook de dhcp server instellingen weer terug gezet.

En nu moet ie het ineens weer gaan doen!
 
Rients
Helaas, zojuist geprobeerd en dhcp server nog steeds niet goed. Ik begin mij af te vragen of die firmware die ik er zelf heb ingestopt wel OK is.
 
Wanabo
Vermeld je Firmware versie eens.

Zie informatie -> software, aan de linkerkant van het config scherm.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT54G werkt, maar niet echt netjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie