obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ST 706
helpat
Vandaag mijn ST 706 gekregen. Nadat ik deze had aangesloten op pc.......alles ok. Op het moment dat ik de router ertussen zet (sitecom wl-122), krijg ik geen verbinding met internet.
Als ik dan handmatig wil configureren via de configuratiewizard van st706, kom ik niet verder als het scherm waar ik gebruikersnaam en ww moet invullen......kzou niet weten wat ik hier moet invullen..........
Heb ik contact met online ghad, en deze gast zegt, dat ik niks handmatig hoef in te stellen, terwijl die gast van speedtouch me aanraadt toch wel even alles handmatig te checken, aangezien het modem op bridge-ethernet en vpi=8.35 ,moet staan....

Nu is dus mijn vraag............
Hoe krijg ik eventuee;l de hele boel aant draaien met mijn router ertussen, en ten 2e, weet iemand wat voor gebruikersnaam/ww ik moet gebruiken.......

Met het nieuwe modem is mijn verbinding in ieder geval bijna 2x zo snel, dus toch een verbetering tov st510. Nu nog het routerprobleem oplossen, en dan kan ik lekker draadloos verder gaan.
Alvast bedankt.
 
guus
Op de laaste vragen heb ik geen antwoord, maar met het wachtwoord en gebruikersnaam kun je dit even proberen:

Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: admin
 
helpat
ik heb deze al geprobeerd, maar helaas
 
TCP_IP
http://www.speedtouch.nl/docs/ST706WL_InstallSetup_nl.pdf

2.6 Basisbeveiliging

- Standaardgebruikersnaam en -wachtwoord

De SpeedTouch™ komt met een standaardgebruiker; diens gebruikersnaam is
‘Administrator’ en het standaardwachtwoord is blanco.
Wijziging van uw
wachtwoord
Om veiligheidsredenen word u aangeraden een wachtwoord te creëren om toegang
tot de SpeedTouch™ te krijgen. Ga als volgt te werk:
1 Ga naar de SpeedTouch™ homepage (http://speedtouch.lan of 192.168.1.254).
2 Kies links in het venster Toolbox > Gebruikersbeheer.
3 Klik in de Kies een taak-lijst op Mijn wachtwoord wijzigen.
4 Voer een nieuw wachtwoord in en bevestig.

Maar goed dat is niet van belang.
Het probleem is niet je Speedtouch, die werkt normaal en goed. Het probleem is dat je Sitecom geconfigureerd moet worden.

Hiervoor heb je 2 opties:

1 - Router - Switch methode (simpel)

2 - Router - Router methode (lastiger)

Persoonlijk raad ik aan om voor methode nummero 1 te gaan.
Het enigste wat je hiervoor hoeft te doen is het volgende:

1 - DHCP uitschakelen
2 - Local LAN IP wijzigen (naar bijv. 192.168.1.200)
3 - Netwerkkabel in een LAN poort van Sitecom plaatsen ipv WAN poort

Kun je hiermee uit de voeten ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpat
ik ga morgen kijken of het lukt..............(moet dit alles in sitecom menu worden veranderd??
als dit is gebeurd, dan zou ik dus draadloos kunnen internetten met 2 laptops??? Of mioet ik hierna nog andere handelijngen doen???

By the way: ik kom niet in mijn speedtouch.....begrijp er niks van

toch alvast bedankt voor je hulp....je hoort nog
 
TCP_IP
Ja in Sitecom menu moet je dit veranderen inderdaad.
En ja, hierna zou je met 2 laptops draadloos kunnen internetten.
Theoretisch zelfs met 254 laptops draadloos met standaardinstellingen Wink

Adres voor speedtouch is anders dan die van de livebox.
Om in je speedtouch te komen heb je het volgende IP adres nodig:

[url=192.168.1.254]192.168.1.254[/url]

hoor graag of het lukt of niet!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpat
@tpc...........................het is in zoverre gelukt dat ik nu 1 laptop draadloos heb........nu krijg ik met de andere laptop geen draadloze verbinding........heb ik soms iets over het hoofd gezien????? Het draadloosnetwerklampje van de laptop blijft ook knipperen als ik met mijn netwerk verbinding wil maken. Neem ik een andere draadloze verbinding knippert het lampje niet....d

Over het binnenkomen van het modem.......ik kom wel in de infopagina als je dat adres van 192........ enz.intypt, maar ik heb hier nergens iets staan van handmatig configureren, daarom had ik de configuratiewizard gedownload via speedtouch.nl...maar ok ik ben al een stapje nverder....

Nu nog andere laptop draadloss en it's ok..........

ALVAST BDANKT!!!
Gewijzigd door helpat op 13 januari 2009, 17:45
 
TCP_IP
configuratie wizard van speedtouch.nl is van toepassing op je Speedtouch 706 maar daar hoef je niks te wijzigen.

De 706 verzorgt het internet en zorgt ervoor dat je 2 of 4 PC's (weet niet hoeveel LAN poorten deze heeft) via een netwerkkabel het internet op kunnen.
De sitecom is slechts een uitbreiding van die poorten op je 706 met als extra dat deze een wifi module erin heeft.
Het komt er dus op neer dat je Sitecom een uitbreiding van je netwerk is die extra poorten heeft en draadloos.

Het enige wat geconfigureerd hoeft te worden is je Sitecom dus, de toevoeging aan je netwerk.

Als je 1 PC succesvol draadloos kunt verbinden aan je Sitecom en de ander niet lijkt me dat je Sitecom wel goed geconfigureerd is maar dat er een probleem op je 2e laptop is.

Wat ik zo kan bedenken:

-1 Wachtwoord voor draadloze verbinding foutief ingevoerd
-2 Er stoort een ander draadloos netwerk (klinkt raar maar heb het thuis vaak genoeg gehad dat 1 machine wel draadloos verbinding kan maken en de ander niet) Je zou een aantal andere kanalen kunnen proberen
-3 Je hebt een MAC filter ingeschakeld (uitschakelen dus)
-4 Beveiligingssoftware houd je verbinding tegen
-5 Je hebt je TCP/IP handmatig geconfigureerd die niet corresponderen met het netwerk waarmee je verbinding wilt maken. (IP adres automatisch verkrijgen)

Maar ik zou als eerste driedubbel nachecken of je wel correcte wachtwoord hebt ingevoerd en daarna kanalen gaan wijzigen.

* let op:
Het kan zijn dat er een profiel voor je draadloze verbinding is aangemaakt, dan kun je niet opnieuw een wachtwoord invoeren als je verbinding probeert te maken. Dit profiel kun je onder XP verwijderen bij :

start >>configuratiescherm >> netwerkverbindingen >> rechtermuisklik draadlozeverbinding >> beschikbare draadloze netwerken weergeven >> links op voorkeursnetwerken wijzigen >> onderin staat je netwerk, verwijder deze (dat is je profiel)

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpat
Het wachtwoord is zeker niet hjet probleem...maar heb het toch nogmaals gecheckt.
Ik heb voorheen nog nooit problemen gehad kwa storing.

Dat het draadloosnetwerklampje op mijn laptop knippert, bevalt me niet, volgens mij is er wat anders aan de hand.

Hoe kan ik alweer in de sitecom komen???? Ik kom of er niet in of ik kom in de speedtouch.
 
helpat
zo.......................eindelijk........
Na een hoop gekloot, toch het hele zooitje aan de praat gekregen. Ik heb veel liggen wijzigen in instellingen van de netwerkverbinding van de laptop die het eerst niet deed.
Ik heb wel nog dat Mac gebeuren uitgeschakeld in de sitecom, voor de rest....ik zou het niet weten....wat nu de precieze oorzaak was.
Al met al...........HARTSTIKKE BEDANKT voor toch de nodige hulp, en hier zal vast iets bij hebben gezeten wardoor ik nu dradloos kan internetten met beide laptops!!!

Thanks.......Pat
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie