obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Port-forwarden werkt niet goed
wpte
HalloGrin

mijn configuratie:
internet -- livebox -- asus router -- computer
de livebox port-forward poort 1 tm 65535 naar de asus router (tcp en udp)
de asus router loopt op alternatieve firmware en heeft oa een webserver, ssh server, ftp server en SVN server.
Alle port-forwards die ik doe op de asus is via ip-tables (omdat dat gewoon het beste werkt)

mijn probleem:
Om te testen dat de problemen niet aan mijn asus liggen heb ik natuurlijk al mijn pc direct op de livebox aangesloten, zodat ik de asus router via wan benader en de portforward daarvan in werking moet treden.
Alle servers doen het prima en ik kan met passive ftp verbinding maken.

Zodra ik via internet verbinding wil maken, en de livebox de poorten moet portforwarden gaat het mis
SSH en de webserver doen het dan normaal.
Maar FTP is alleen met een active connectie te gebruiken (wat niet zo heeel erg is, maar toch vreemd)

Alleen mijn SVN server werkt gewoon niet (via het SVN protocol).
Ik krijg iedere keer te zien dat de connectie onverwachts is afgesloten in tortoise svnFrown
Ik heb al van alles geprobeert met de router instellingen en de client instellingen, maar ik kom er gewoon niet uit
het lijkt wel of er ergens iets achter blijft in de livebox.
Mijn livebox is inmiddels al 5 jaar en krijgt steeds meer kuren (lijkt het wel), maar online zelf lijkt het niet veel uit te maken.

Kan iemand mij helpen om deze port-forward problemen op te lossen?
thnxSmile
Gewijzigd door wpte op 15 januari 2009, 11:35
 
TCP_IP
Portping resultaten

Quote


----- STARTUP -----
WSAStartup() succeeded

User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 3690 in 437 milliseconds
Close notification received
User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 3690 in 31 milliseconds
Close notification received

Cleanup requested...
Ending current session...

User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 80 in 31 milliseconds

Cleanup requested...
Ending current session...

User supplied IP Address. No name resolution required...
Success! Pinged port 21 in 31 milliseconds
Port 21 still going...


Aan bovenstaande resultaten te zien zijn je portforwards aangemaakt en is de 'service up 'nd running'.

Hoe probeer je je SVN server te bereiken?

1- Vanaf je PC met WAN IP ?
2- Vanaf je PC met LAN IP ?
3- Vanaf externe locatie met WAN IP ?

Mogelijk probleem kan zijn indien je vanaf je PC met WAN IP probeert te bereiken is dat livebox NAT loopback niet ondersteund.
Ik kende voorheen (turtoise)SVN in zijn geheel niet, dus kan je maar minimaal helpen met configuratie.
Hopelijk ben je een stapje verder nu.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wpte
Oh ik denk dat ik een beetje verwarrend ben geweest:P

Op mijn router zelf runt subversion in server mode.
mijn router zelf is gewoon mipsel linux, dus ik heb de volgende poorten opengezet in iptables:

iptables -A INPUT -p tcp --dport 3690 -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p udp --dport 3690 -j ACCEPT

wat er toe leid, dat een inkomende verbinding direct word doorverwezen naar de svn server.

ik kan deze server bereiken met tortoise svn http://tortoisesvn.tigris.org/ (best wel bekende windows svn client), via de LAN op mijn router, maar ook op de WAN, dus de iptables werken.

Het gaat dus mis bij optie 3, via internet naar WAN IP.

Ik gebruik de tortoise repository browser, om alle bestanden er op te zetten, dat is wat makkelijker omdat er een gui in zit, zodat je tenminste wat kan zien :)
 
TCP_IP
Heb zelf tortoise SVN even geinstalleerd maar word er niet echt wijzer uit.

Dacht van test het even op afstand maar te onbekend ermee.

Zou je iets meer kunnen toelichten hoe dit verhaal in z'n werk gaat?(of zou moeten gaan werken Pfft )
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wpte
uhm, nou als je tortoise hebt geinstalleerd moet je ff herstarten (om een of andere reden).
Daarna kun je gewoon bijv. op je met de rechter muisknop klikken op bijv je bureaublad, dan zie je in dat lijstje waarschijnlijk "checkout" staan, en via dat kun je bijv een checkout doen op een repositorySmile
als je alleen het inlogscherm te zien krijg zou het goed moeten zijn, wat ik nog niet eens te zien krijgFrown
 
TCP_IP
Staat er dan data op de server en met dit kun je mappen synchroniseren, zoiets ?

Net even een testje gedaan en krijg deze error:

Checkout from http://85.x.x.x, revision HEAD, Fully recursive, Externals included
Repository moved temporarily to 'news.php'; please relocate
Finished!

Moet je bij de URL daar achter ook nog een achterliggende map opgeven?

Zoals ik al zei ben er niet bekend mee Pfft dus kan op z'n best meedenken en uitproberen
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wpte
haha, okePfft

wat je nu probeert is de svn server te benaderen op mijn webserver Pfft

het moet dus svn://85.xx.xx.xx zijn, dan zit je automatisch al op poort 3690 Smile
als je iets wilt synchroniseren, dan moet je het zo doen: svn://85.xx.xx.xx/public
die is namelijk leesbaar voor het publiek


ik heb ook nog ff met een netwerk-stat programmatje gekeken welke poorten er worden gebruikt door tortoise, maar dat zijn precies de poorten die ik heb ge-port-forward, dus ik denk dat het gewoon wel moet kloppen.
Wat zou er dan kunnen schelen aan die loopback-interface? daar ben ik niet zo bekend mee namelijk Pfft

als het je lukt met svn, ff zeggen wanneer je het ongeveer hebt gedaan, dan kan ik het hoogst waarschijnlijk terugvinden in mijn syslog (wat er eventueel mis gaat) Smile
Gewijzigd door wpte op 15 januari 2009, 20:56
 
TCP_IP
Zo .. zojuist geprobeerd.
Even een testmap aangemaakt en daarna Check-Out gedaan met URL svn://85.x.x.x/public

Op dit moment word er allemaal data gedownload naar die map toe, tot nu toe 9.55 MB.

De 2 hoofdmappen die in m'n testmap staan heten:

.svn
C54WMP

Overdrachtssnelheid ca 40 KB

Dat lijkt me dus ook de bedoeling te zijn, of niet helemaal ?

Tijdstip start : 21:57
Was nog bezig op 22:02
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
wpte
ja iddGrin

Ik had wat instellingen verandert van de svn server.
op een of andere manier moest er per-se "only_from = 0.0.0.0/0" in het xinetd script staan.
Ik vind het wel vreemd... als het er niet in staat accepteerd hij toch alles?Pfft

maar ok, erg bedankt voor het testenGrin
(ik schaam me diep om mijn mooie livebox zo te beschuldigen)
 
TCP_IP
Al sla je me dood Pfft
Misschien is het net zoals bij Cisco routers waarbij je een gateway of last resort instelt bv
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 A.B.C.D(gateway)
Als ie niet weet wat ie met iets moet doen stuurt ie het daarheen.
Misschien dat only_from = 0.0.0.0/0 betekent dat hij van iedereen alles moet accepteren. (0.0.0.0/0 krijgt dan een algemene waarde, net zoals bij torrent clients waarbij je upload op 0 zet en betekent dan ongelimiteerd)

Nou in ieder geval mooi dat het werkt !
En testen ook graag gedaan, zelf meteen wat bijgeleerdPfft

En zo mooi is die livebox ook weer niet Cool
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port-forwarden werkt niet goed', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie