obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
wifi en laptop geen goede combinatie
timon
hallo allemaal,

binnenkort wordt mijn verbinding officieel opgeleverd. Nu net deed ik de ethernetkabel in mijn pc en start de modem op en alles doet het gewoon!

alleen op mijn laptop (met een draadloze ontvanger erin) zie ik dat mijn modem (speedtouch) volop uitzendt. Alleen kan ik er niet in. Via de installatiecd lukt het nog niet om hem online te krijgen (waarschijnlijk omdat er nog niet geregistreerd is als online zijnde...) volgens mij kan ik gewoon een code bij eigenschappen invullen... maar welke code? hij staat nu op beveiligingstype wpa personal en versleutelingstype tkip..het wachtwoord is ingevuld maar ik kan dus niet zien wat dat was.

Kan iemand mij helpen?

ps hoe wijzig ik de modemnaam waarvan die uitzendt is dit ingewikkeld?
Gewijzigd door timon op 28 januari 2009, 17:39
 
TCP_IP
Zie je daar van die puntjes staan?

Installeer dit progje eens, asterisk key
http://www.lostpassword.com/asterisk.htm
Daarmee kun je wachtwoorden zichtbaar maken.

Maar je kunt als het goed is ook gewoon zelf een willekeurig wachtwoord invullen wat je wilt gebruiken voor je draadloze verbinding.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
timon
ja ik zie daar van die puntjes staan, maar wat schiet ik er mee op om te weten wat er op die puntjes staat? ik moet gewoon weten hoe ik zelf dat wachtwoord kan instellen, weet jij wat het standaardwachtwoord is wat je daar moet neerzetten? iets van onderop de modem, maar wat? ik heb veel dingen daar staan

edit, heb wel wat zomaar ingevuld maar dan doet de verbinding het niet. voor de duidelijkheid. Ik zie dat het signaal van de modem volop uitzendt. Dubbelklik erop zet hij "er kan geen verbinding worden gemaakt met speedtoutch.... dan doe ik probleem vaststellen en geef de instellingen weer. dan staat er dus beveiligingstype wpa personal en versleutelingstype tkip en bij het wachtwoord ...... wat ik ook invul hij doet het vervolgens niet...
Gewijzigd door timon op 28 januari 2009, 18:15
 
TCP_IP
Ok, dat haalde ik niet uit je verhaal.
Ik dacht dat je op de speedtouch configuratie pagina bezig was.

Ik dacht dat je daar dus op bezig was en daar op die pagina een onzichtbaar wachtwoord zag.

Je zult naar de configuratiepagina moeten gaan vanaf de PC die met de ethernetkabel verbonden was.

Open internet explorer en vul in adresbalk in

[url=192.168.1.254]192.168.1.254[/url]


Thuisnetwerk --> WLAN --> klik op 'configure'
--> Wireless

Daar kun je alles configureren...
1. Je type beveiliging
2. Of je SSID wilt meezenden of niet
3. Je SSID wijzigen
4. Je wachtwoord wijzigen

*SSID is Service Set IDentifier aka je netwerknaam

Dit alles staat ook in de handleiding(en)

EN (pagina 25):
http://www.speedtouch.nl/docs/ST706sip_UserGuide.pdf

NL:
http://www.speedtouch.nl/docs/ST706WL_InstallSetup_nl.pdf
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
timon
top probleem opgelost!
 
TCP_IP
Mooi!
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi en laptop geen goede combinatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie