obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 780 WL instellen voor Online internet
Thomahawk
Goedemiddag,

Ik heb 7 januari jl 20mb internet aangevraagd bij Online. Tot nu toe is het een ramp!! 20 januari is het signaal opgeleverd, maar tot op heden nog steeds geen wireless modem ontvangen. Ik zat eerst bij Speedlinq(is nu Telfort). Daar heb ik een speedtouch 780 WL bij gebruikt, deze heb ik toen gekregen van Speedlinq. Die wil ik gebruiken voor Online internet.

Ik heb een beetje met de instellingen van dat ding gespeeld en sindsdien heb ik een (SNEL) internet signaal van online(zonder bellen, heb ook geen isdn). Het probleem is echter dat zodra er een andere computer bij komt die geen internet signaal heeft(zowel kabel als wireless). De melding verschijnt: 'ip conflict'. Alle andere mogelijke instellingen heb ik ook geprobeerd, maar dan is er op geen enkele computer een internet signaal.

Ik heb het volgende gedaan:
- Software op m'n computer geinstalleerd
- via webbrowser naar modem
- Op het speedtouch icoon gedrukt
- instellingen
- Dan kan ik eerst kiezen tussen bridge/router/ en volgens mij routervoice ofzo. Heb voor bridge gekozen omdat geen van de andere mogelijkheden werkt.
- vervolgens vci/vpi op 8.35
- Dan vraagt ie om een password(ook ingevuld)
- De modem wordt geconfigureerd

Vervolgens verschijnt bij het netwerk icoon een wereldbol en ben ik dus op internet.

Het lukt me echter nog steeds niet om de rest van de computers ook te voorzien van internet.

Als ik nu weer op m'n modem probeer in te loggen lukt dat ook niet. Heb nog wel steeds internetverbinding.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Enorm bedankt!!

Grt

Thomas
 
TCP_IP
bridge mode (niet RFC1483 dus).

Dat betekent dat je 780 als modem fungeert ipv als modemrouter.
Normaliter zou je modemrouter zelf het IP adres moeten krijgen van Online, de router zelf creert nog een netwerk daarachter die de overige computers van IP adressen voorziet. dmv NAT kunnen al die computers tegelijk op het internet.

Het probleem nu is dat je modem in bridge mode staat, wat betekent dat niet de modemrouter maar de 1e PC die op je 780 is aangesloten het WAN ip krijgt.

Dit kun je nakijken door op de PC een commandprompt te openen die internet heeft en daar ipconfig /all invullen.

Dus start --> uitvoeren en vul in 'cmd'
In zwarte scherm wat opent vul je in 'ipconfig /all'
Als je IP(v4) adres met 83 of 85 begint dan klopt bovenstaande verhaal. Indien met 10/172/192/169 begint dan even ergens anders kijken.

Kortom, voorlopig kun je 1 PC tegelijk voorzien van internet. Zodra je de 706WL van Online krijgt kun je er meerdere voorzien van het internet.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
I R Baboon
De router zit inderdaad in bridge modus.
Dat is in jouw geval dus niet handig.

Je moet eerst de configtool van Speedtouch zelf downloaden van hun site.
Dan de router resetten naar fabrieksinstellingen.
Dan de router verbinden met de pc.
Configtool starten.

Je moet dan kiezen voor 'providers met RFC1483 verbinding'.
Je kan dan kiezen voor router. Of je VOIP erbij wilt moet je zelf weten.
Uiteindelijk moet je de provider uitkiezen: Orange of Wanadoo.

Klaar...
Gewijzigd door I R Baboon op 02 februari 2009, 22:02
 
TCP_IP
De configuratie tool:

http://www.speedtouch.nl/software.html#780

p.s. VOIP kan niet, werkt alleen op je modem wat je nog krijgt omdat deze MAC adres gebonden is

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Thomahawk
Heren,

bedankt voor de informatie! Ik ga morgen kijken of ik het aan de praat kan krijgen met jullie info. Ik houdt jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt.
 
Thomahawk
Het is gelukt!

Alle computer zijn verbonden!

Bedankt!!
 
neoblime

Quote

Thomahawk schreef:
Het is gelukt!

Alle computer zijn verbonden!

Bedankt!!


Goedendag!

Ik ben net als Thomahawk een nieuwe abonnee bij Online, wel veel later aangesloten. Abonnement aangevraagd op 28 dec 2008 en de lijn is pas opgeleverd op 5 februari. Ik heb draadloze modem ST706WL besteld, 2 dagen voor de oplevering ontvangen (gelukkig maar!) maar ik wil er nu vanaf, teleurgesteld want het is te mager voor mij, slechts 2 UTP poorten. Voorheen zat ik bij Hetnet met Experia Box Gigaset SX552, met 4 UTP poorten, 1 USB en 2 telefoonaansluitingen. Ik heb 4 UTP poorten nodig, voor PC's, voip toestel en netwerk harddisk. Ik overweeg nu om SpeedTouch ST780WL te gebruiken vanwege zijn betere specificatie dan magere 706WL. Op marktplaats.nl worden ze veel aangeboden voor 30-40 euro. Ze kwamen meestal van KPN, Telfort en XS4ALL.

Ik ben blij deze forum tegengekomen. Het lijkt me nu dat het mogelijk en makkelijk is om SpeedTouch ST780WL te configureren voor Online en probleemloos te gebruiken.

Ik heb abonnement ADSL Extra en telefonie. Internetverbinding werkt nu al met snelheid ca. 8 Mbps, niet slecht dus. Voip toestel werkt ook goed, maar telefonie met tijdelijk Online nummer doet het niet. Ik ben benieuwd of als ik een modem als ST780WL gekocht heb, het maakt niet van welke provider vandaan kwam, zeker goed kan herconfigureren en instellen voor Online internet zoals Thomahawk gedaan heeft? Doet de configuratie tool op http://www.speedtouch.nl/software.html#780 voor elke draadloze ST780WL van welke provider ook is geweest? (vooral van KPN, maar ik heb iemand op marktplaats met modem van XS4ALL). Is de oude instelling volledig gewist/overgeschreven door nieuwe update firmware?

Wie kan me hier helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Emil
 
TCP_IP
Goedendag,

Configureren is niet zo moeilijk, helemaal niet met de config tool van Speedtouch.

Je hebt alleen één cruciaal probleem:

Quote

VOIP kan niet, werkt alleen op je modem wat je nog krijgt omdat deze MAC adres gebonden is


Stelregel voor Online:
Als je VOIP wilt moet je hun modem gebruiken.
Als je geen VOIP wilt dan mag je je eigen modem gebruiken.

Als mogelijke oplossing kun je evt een oude router aansluiten op de 706 en deze instellen als switch. Of juist alleen een nieuwe switch kopen.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
I R Baboon
@ neoblime

Het maakt wel degelijk uit van welke provider de 780WL komt.
De meeste apparaten zijn gelockt door de firmware en zijn alleen inzetbaar voor één specifiek netwerk, zoals bijvoorbeeld de Experiabox.

Kijk dus goed uit als je tweedehands 780WL's koopt.

In combinatie met telefonie van Online moet je gebruik maken van de 706. Anders werkt de telefoon niet.

Je kan dan beter een switch kopen voor je netwerk.
Goedkoper en eenvoudiger te configureren.
 
neoblime

Quote

I R Baboon schreef:
@ neoblime

Het maakt wel degelijk uit van welke provider de 780WL komt.
De meeste apparaten zijn gelockt door de firmware en zijn alleen inzetbaar voor één specifiek netwerk, zoals bijvoorbeeld de Experiabox.

Kijk dus goed uit als je tweedehands 780WL's koopt.

In combinatie met telefonie van Online moet je gebruik maken van de 706. Anders werkt de telefoon niet.

Je kan dan beter een switch kopen voor je netwerk.
Goedkoper en eenvoudiger te configureren.


Beste mensen,

Bedankt voor de zeer nuttige informaties!

Wel erg jammer, ik vrees al over die voip Frown In tegenstelling tot thomahawk, ik heb ADSL Extra plus telefonie. Ik gebruik nu al voip. De telefonie zelfs werkt nog steeds niet Angry, ik kan nu alleen bellen en niet gebeld worden. Voip wil ik daarom zeker blijven gebruiken.

Dit ga ik nu doen naar jullie adviezen. Ik heb nu draadloze modem 706WL, kost 3 euro per maand. Ik ga ruilen met standaard modem 706, kost niets extra. Dit ivm voip functie, zo ben ik gegarandeerd van goed werkende telefonie bij Online, toch? En voor extra poorten en wifi en met het geld voor draadloze huurmodem (3x12=36 euro per jaar!) wil ik die ST780WL (kost op marktplaats 30 euro!) kopen en ga ik gebruiken als routers/switch en ook voor draadloze verbinding in huis. Is dit alles realiseerbaar?

Aan Baboon, als dit een goed idee is, maakt het nog uit van welke provider die 780WL komt? En welke is toch beter, die van KPN, Telfort of XS4ALL als ik moet uitkijken? Dat zijn de providers die 780WL leveren bij hun ADSL abonnementen. Welke is te configureren met config tool?

Heren wat vinden jullie van mijn plan? Graag hoor ik of julllie een betere idee hebben!

Alvast bedankt!

Emil
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 780 WL instellen voor Online internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie