Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Dataserver
resul
Beste mensen,

Ik heb een vraagje.
Hoe kan ik met de livebox een oude Computer als dataserver gebruiken, en hoe kan ik met de livebox mijn computers met elkaar verbinden, zodat ik bijvoorbeeld in de harde schijf van mij broer kan gaan om bijvoorbeeld een filmpje te kijken.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

alvast bedankt,

Resul

rrozema
Bestandsdeling (filesharing) is een zeer onveilig protocol, dat je per definitie niet over het internet wilt open stellen. Je zou binnen de kortste keren allerlei vreemd gespuis in al je gegevens hebben zitten neuzen. Daarbij is het ook nog eens gebaseerd op 'broadcasts', een techniek die enkel werkt als zowel de client als de server zich in hetzelfde netwerk segment bevinden.

Je hebt een aantal alternatieve mogelijkheden om bestanden te delen, o.a. ftp of een vpn. Een vpn lijkt het meest op wat jij voor ogen hebt. Die is echter best lastig om op te zetten; mij is het in ieder geval nog niet gelukt.
Je zou beter eerst eens kunnen proberen om een ftp server in te richten, dit protocol is wat beter geschikt voor trage(re) internet verbindingen en is wel goed te beveiligen. Je vindt hier op de site diverse topics over het instellen van de livebox voor het gebruik van een ftp-server. Ik kan je de ftp server software van filezilla aanraden; deze is zeer eenvoudig te installeren en heeft uitstekende eigenschappen om achter een NAT-router gedraaid te kunnen worden; zowel active- alsook passive-ftp kunnen goed geconfigureerd worden. De client van filezilla is trouwens ook de beste ftp client die ik kan bedenken.

resul
bedankt voor je reactie.

Kan je mij misschien een link sturen van een topic waar precies staat beschreven hoe ik de server installeer en hoe andere mensen ( in of buiten mijn eigen netwerkgroep ) kunnen inloggen op dit server.

alvast bedankt,

Resul

TCP_IP
http://www.hbov.be/fz/filezilla.html

http://service.d-hosting.nl/dispatch.php?command=download&category=C1&id=1
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url

mesa57
De makkelijkste oplossing waar ik heel tevreden over ben is : Hamachi. Is nog eens gratis ook nog.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dataserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie