obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de Livebox en telefonie. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
St706WL icm telefonie
rrozema
Ik ben er vrij zeker van dat Online de telefonie instellingen niet in de .ini instellingen opslaat maar in de firmware heeft ingebakken. Je zou immers anders je instellingen kwijt zijn zodra je je ST reset naar z'n fabrieksinstellingen. De sip instellingen die je in het [voice.ini] stukje ziet, zijn in het beste geval een verwijzing naar die gegevens in de firmware, maar de kans is groot dat ze er helemaal niets mee te maken hebben. Je kan in ieder geval niet door de instellingen te copieren je WL geschikt maken voor Online telefonie.

Je zou om Online telefonie werkend te krijgen de beide firmwares moeten gaan mergen; zonder heel specifieke kennis een onmogelijke taak. En zelfs heel ervaren hackers zullen het moeilijk krijgen, want het is vast nog versleuteld ook. Je zou alleen maar 2 niet werkende routers overhouden.

Sluit daarom je WL gewoon aan volgens de router als access point methode, achter de router van Online, en je hebt helemaal bereikt wat je wilde hebben; Online telefonie, 4 vrije UTP poorten, wireless LAN en waarschijnlijk kun je de sip client in je WL ook nog wel gebruiken om andere telefonie aanbieders aan te sluiten om zo nog 2 extra telefoon 'lijnen' te hebben. Het enige nadeel is dat je 2 adapters in het stopcontact hebt zitten. Die paar euro per jaar ben echter je zo maar kwijt aan de tijd en materialen die je nu al hebt besteed aan dit onderzoek.
 
I R Baboon
De firmwares mergen is vrijwel onmogelijk, althans voor ons sterfelijken.
De is gecomprimeerd en gecodeerd. Alleen Thomson zelf kan daar mee spelen.
De sip instellingen zijn bij mijn 780 ook onbruikbaar. Daar kan ik je dus niet verder helpen.
Dat wordt volgens mij een doodlopende straat.

Het blijft natuurlijk wel leuk om mee te spelen.

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'St706WL icm telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
digitale telefonie via online met zyxel Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 12 sep 2017
FritzBox 7490 instellingen voor internet telefonie van Online Eigen modem configuratie en problemen : 8 04 sep 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Advertentie