obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Webserver via de livebox
rrozema
100% zeker dat de livebox hier niets mee te maken heeft. Ik heb -en met mij nog velen- ook diverse servers draaiend gehad op de livebox.

Je moet eerst zorgen dat je vanaf je 2e pc je webserver kunt bereiken via http://192.168.1.11:8000. Het interne ip adres van je webserver dus. Zolang dat niet werkt, dan heeft het geen nut om ook maar iets in de livebox te gaan doen; zo benadert de livebox je webserver namelijk ook.

Daarna is het erg belangrijk om te bedenken dat je zelf niet kunt testen of de livebox goed is ingesteld; de livebox heeft een probleem waardoor je zelf niet via het externe adres naar je eigen forward kunt gaan. http://www.mijnip:8000 zal dus nooit werken voor jouw beide pc's. Alleen andere mensen, vanaf het internet, kunnen dat adres gebruiken. Je kunt wel zelf testen of het werkt door ofwel een proxy server, of een poort test site te gebruiken. Op die manier komt de aanvraag namelijk van buitenaf binnen op de externe interface van de livebox en werkt de port forwarding wel. Een proxy server is bijvoorbeeld proxy.online.nl en een poort test site is bijvoorbeeld ShieldsUp!, te vinden door even door te klikken op www.grc.com.

Tenslotte, ook poort 80 is prima te gebruiken voor een server. Dat de livebox dat in gebruik zou hebben is een hardnekkig fabeltje onder mensen die niet kunnen bevatten dat de livebox -net als elke router- 2 interfaces heeft, een interne en een externe. De configuratie pagina's zitten enkel op de interne interface, dus op de externe interface is poort 80 gewoon vrij. Ik heb zelf ook gewoon een server draaien op poort 80, dat is echt geen enkel probleem.
 
Pookie
het heeft deze avond 1x gewerkt...en heb ff de poorten verwijderd die ik niet meer nodig had.. inm e router

en nu wekrt ie weer niet en heb alles weer terug gezet..ook de poorten die ik niet nodig had en krijg em weer niet werkend.

het moet een fout in de livebox zitten of iets met de poorten

ik gebruik poort 80

en heeft het 5 minuten gedaan

nu snap ik er niks meer van.
 
Pookie
ik heb het ff gedaan..zoals het daar bescreven werd.

maar nu zienmensen van buiten af een inlog waar men een gebruikersnaam en wachtwoord moeten invoeren

dat is ook niet goed
 
rrozema
Die instructies zijn niet voor gebruik door beginners. Het doel van die instructies is ook niet om een normale port-forward werkend te krijgen, de poster wil zijn webserver extern op een andere poort laten binnenkomen dan die waarop zijn server zich bevindt. Een configuratie die de livebox standaard (vanuit het configuratiescherm) niet ondersteunt.

Reset je livebox eens naar z'n fabrieksinstellingen en probeer het dan nogmaals gewoon met het configuratie scherm. Dan werkt het geheid.

Het login scherm, is dat misschien de login van je livebox zelf? Heb je misschien aangezet dat je livebox extern beheerd mag worden? Want dan heeft de livebox inderdaad poort 80 op de externe interface in gebruik en kun je die dus niet gebruiken om een forward te maken. Als je je livebox reset naar z'n fabrieksinstellingen ben je die (zinloze en gevaarlijke) instelling ook gelijk kwijt.
 
Pookie
okee ik begin opnieuw

heb hem gereset nu.

moet ik tcp en ook udp gebruiken ?

ik had voorheen allebei gebruikt
 
TCP_IP
Wat er op dit plaatje staat exact overnemen op IP adres na, verander deze naar IP adres waarop je webserver draait.
Dit betekent dus alleen TCP.

firewall4yo



Ik vraag me alleen nog 1 ding af, omdat je 192.168.1.11 gebruikt.
Je hebt deze vastgesteld, maar weet je 100% zeker dat niet een andere PC dit IP heeft?
Ik zou gewoon puur voor de zekerheid 192.168.1.9 gebruiken/instellen op de PC waar de webserver draait, en dan port forward maken naar 192.168.1.9.
Gewijzigd door TCP_IP op 17 februari 2009, 15:26
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Pookie
ik heb via ipconfig me ip adres achterhaald
ip


en in me router dit ingesteld

router

en heb paar uur terug ook eerst de livebox gereset

en nog werkt ie niet...alleen ik kan het zien via 192.168.1.11

en hoe ik dat ip adres kan veranderen weet ik niet

op me andere pc kan ik die server ook niet oproepen

daar is de ip adres 192.168.1.10

maar daar kan ik de server niet opzetten...omdat die pc niet vaak aan staat .
tis de pc van me dochtertje daarom
Gewijzigd door Pookie op 17 februari 2009, 16:11
 
TCP_IP
Heb je Utorrent eigenlijk continu draaien? Je pingtijden zijn namelijk gigantisch, ene x 30ms andere x 350 ... behoorlijk instabiel.
Zet deze eens uit en dan nog eens kijken of deze van buitenaf bereikbaar is.

Ander vraagje, wat heb je aan beveiligingssoftware geinstalleerD?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Pookie
nog niks Sad

ik snap er nik svan..dat ie niet werkt.

ik heb al vaker een server gemaakt zonder problemen.. maar nu snap ik het niet meer
 
TCP_IP
http://www.canyouseeme.org/

Check eens met deze site of poort 80 en 49125 werkelijk openstaan.

Welke firewall gebruik je?

Forward poort 3389 TCP eens, kan ik wel kijken of deze wel werkt gewoon.

Verder tja, word steeds moeilijker *-) Je draait trouwens wel 1 server tegelijk toch?
Als je 2 servers hebt draaien die naar poort 80 luisteren werkt het volgens mij ook niet meer.
Gewijzigd door TCP_IP op 17 februari 2009, 17:16
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webserver via de livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Bestaat er een trucje voor je eigen webserver? Huawei configuratie en problemen : 3 14 aug 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Advertentie