obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Lijn / IS/RA punt probleem?
hunkermuller
Gister zou volgens ONLINE, mijn adsl opgeleverd moeten zijn, volgens de ONLINE medewerker zou de lijn in zijn systeem ook actief staan, dus zou ik het modem op het witte & oranje draadje vanaf mijn IS/RA punt moeten installeren.
Zo gezegt, zo gedaan.

Mwah, gebeurd helemaal niks! geen knipperend lampje bij DSL verbinding, helemaal niks.
(voor de zekerheid ook even de rode & blauwe draadjes geprobeerd, echter hier gebeurd ook helemaal niks.)

Nou viel mij op, dat er geen spanning op de draadjes die uit het IS/RA punt komen staat.

(bij een kennis die wel telefoon & ADSL heeft, voel je een zwakstroom spanning op de lijn staan)

Weet iemand of er bij ADSL van ONLINE spanning op de draad uit het IS/RA punt staat?? Beste medewerker van ONLINE vertelde mij dat ik dit zelf niet kon meten, dat daar apparatuur van 2200 euro voor nodig is? whaha, echter als ik bij mijn kennis me tong op het IS/RA punt zet, krijg ik wel degelijk een op donder in me bek van de actieve lijn, daar had ik geen apparatuur van 2200 voor nodig Pfft

Ik heb het gevoel dat er vanaf KPN gewoon helemaal niks in de wijk is aangesloten, of men gewoon de lijn op het verkeerde IS/RA punt heeft gezet.

ze hebben een service call / monteur ingeschakeld, die neemt binnen 2 werk weken contact met me op, 2 weken??? (ik pleurde bijna van me stoel?!?!)

iemand misschien antwoord op mijn bovenstaande vragen?

Wink
 
sprokkel
Gewoon veel licht gebruiken en dan zie je het verschil wel.


Kun je de kleuren niet ontdekken dan is de multimeter de uitkomst, zoals gezegd de isolatie er goed afschrapen zodat je de lichte koperkleur ziet en dan meten. Op een telefoonlijn staat ongeveer 45 volt.

Sluit voor de zekerheid nog even een telefoon aan en werkt deze dan heb je zeker de goede aders.

vrg
sprk
Gewijzigd door sprokkel op 20 februari 2009, 22:02
 
TCP_IP

Quote


Weet iemand of er bij ADSL van ONLINE spanning op de draad uit het IS/RA punt staat??


DSL signaal is niet meetbaar met een multimeter, analoog signaal van KPN telefonie bijv. wel.
Signaal (de line sync) komt pas tot stand als het in de wijkcentrale is aangesloten en wanneer er bij jouw een modem word aangesloten die GOED geconfigureerd is.

Dit kan circa 30 sec in beslag nemen voordat de lijn actief word.

Welk modem heb je ?
Is deze goed geconfigureerd, welke instellingen gebruik je ?
Heb je KPN telefonie (vermoed van niet)?

Heb je beide aderparen (wit/oranje en/of rood/blauw) ook eens omgedraaid?

Heb je de splitter er wel tussenuit gehaald?(dus aderpaar direct op dat contactdoosje aansluit en dan met RJ11 telefoonkabel naar je modem)

Ik vraag meestal zoveel mogelijk om een goed beeld te vormen waar ik en anderen eventueel iets mee kunnen Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
hunkermuller
Ik heb alle combinaties wel geprobeerd, 30 seconde duren voor een lampje op mijn modem gaat branden? ik heb wel paar minuten gewacht...
SpeedTouch ST706W, niks geconfigureerd natuurlijk, want in de gebruiksaanwijzing staat: dat de DSL-lijn zichtbaar word met een groen / dan wel of niet knipperend lampje, (dat lampje gaat dus in geen enkel geval aan)

En wederom nu lees ik / en op andere forums, dat de een zegt dat op een ADSL-verbinding geen zwakstroom te voelen is, en de ander verteld van wel.

ik heb verder geen splitters, noch andere verbindingen/telefoon lijn actief. ik heb enkel en alleen ADSL-aansluiting die actief zou moeten zijn volgens ONLINE.

het modem staat direct op de draadjes aangesloten die uit het IS/RA punt komen.
 
Tiger

Quote

hunkermuller schreef:

ik heb verder geen splitters, noch andere verbindingen/telefoon lijn actief. ik heb enkel en alleen ADSL-aansluiting die actief zou moeten zijn volgens ONLINE.



Je schrijft dat je geen actieve telefoonlijn hebt of lees ik het verkeerd????? dan heb je natuurlijk ook geen ADSL verbinding.

Tiger
 
hunkermuller
ik ben hier pas komen wonen, en heb ONLIN-adsl extra aangevraagd, deze zou actief moeten zijn sinds afg. donderdag
misschien dit duidelijkr?
 
TCP_IP

Quote


Je schrijft dat je geen actieve telefoonlijn hebt of lees ik het verkeerd????? dan heb je natuurlijk ook geen ADSL verbinding.


Bedoel je een KPN lijn ? Hoeft niet aanwezig te zijn.

Maar goed je hebt 2 aderparen zoals je omschrijft, rood/blauw en oranje/wit. Beide enkele minuten aangesloten en line sync (dsl) gaat niet knipperen of branden. Lijkt erop dat je aansluiting niet goed verlopen is.
Maarrrr had je beide aderparen ook eens omgedraaid, dus rood links en blauw rechts of vice versa en hetzelfde voor oranje/wit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
hunkermuller
Mijn hemel, je maakt het wel erg ingewikkeld he?

er lopen 4 draadjes uit mijn IS/RA punt, zoals in menig huis... die zijn inderdaad van kpn
Smile
 
TCP_IP
Sorry Pfft

Je hebt die 4 draadjes
2 draadjes = 1 aderpaar
4 draadjes = 2 aderparen

Een signaal komt op 1 aderpaar, dus 2 draadjes tegelijk.

Het staat vast dat rood/blauw een aderpaar is en oranje/wit, feit.

Met KPN lijn bedoel ik een signaal van KPN, als je een KPN abbonement hebt komt er een signaal op en kun je de spanning voelen op de lijn (met tong en multimeterPfft)

Met ADSL komt er geen meetbare spanning op de lijn, enige echte manier om te testen of je signaal hebt is er door een modem op aan te sluiten.
Dat heb je gedaan, op beide aderparen. Toch lijkt er geen sprake van dat er maar enig signaal op zit, vanuitgaande dat je alles goed hebt aangesloten en getest.

Dus, ik zou niet op de monteur wachten maar terug naar Online helpdesk anders ben je weer 2 weken verder.
Sluit je modem eens aan en bel nog eens naar Online helpdesk en vraag eens of ze kunnen zien of modem online komt of niet. Menig ISP helpdesk of in ieder geval technische dienst moet dat kunnen meten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
hunkermuller
Oh zo bedoel je, nee ik heb niks van KPN.
Ik heb ONLINE adsl extra aangevraagd met nieuwe lijn bij ONLINE.
dus dat ik helemaal geen spanning voel bij DSL is me nu duidelijk, dat was eigenlijk mijn eerste
reaktie toen ik de lijn voelde na dat ONLINE aangaf dat de lijn opgeleverd zou moeten zijn.
ik zit op de boven verdieping, en het IS/RA kastje staat bij me beneden buurjongen die niet thuis is, dus ik ga die kabeltjes straks per kleur naar boven trekken, en dan nog maals kloten met het modem. ik heb het misschien niet lang genoeg de tijd gegeven?
ik was ook in de veronderstelling, dat er wel meteen een lampje zou gaan branden op mijn modem, als ik de kabeltjes zou bevestigen. (dat kan soms paar minuten duren lees ik)
Ik ga morgen weer kloten ermee!!

thanks for now!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Lijn / IS/RA punt probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
Advertentie