obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
ADSL Lijn / IS/RA punt probleem?
TCP_IP

Quote

ik zit op de boven verdieping, en het IS/RA kastje staat bij me beneden


Heb je meer dan 10 meter kabel tussen ISRA en modem dan ?
Let op dat kabellengte een grote rol speelt tussen het werken of niet werken van je internet.
Als je morgen weer bezig gaat, zorg iig dat je modem beneden bij je buurjongen direct op ISRA word aangesloten.
Beste is ook om kabels niet door te trekken maar modem relatief dicht bij ISRA te houden (bij voorkeur telefoon kabel onder de 1 meter houden en dan vanaf modem een UTP/netwerk kabel naar boven te trekken)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
hunkermuller
jah heel handig, vooral als me modem dan es ophol is geslagen, me beneden huisgenoot pleiten is, en ik er niet bij kan.
nou kabeltje naar boven trekken zal net 3 meter zijn vanaf het IS/RA punt
dat mag toch geen probleem opleveren? Smile
 
TCP_IP
Nee 3m redelijke kwaliteit kabel zou geen probleem moeten zijn.
Als je huisgenoot weer boven water is probeer ter testing wel even met een ander telefoonkabeltje, oftewel sluit zoveel mogelijk uit dat het probleem bij jou thuis zit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
hunkermuller
Ik heb vandaag nieuwe kabel gekocht, die ik naar boven trek, deze sluit ik direcht aan op de 4 draadjes die uit het IS/RA punt komen
dan kan t niet misgaan, lijkt me...
 
hunkermuller
Ik heb direct de kabel verbonden aan de kabels naar boven.
alle kleuren het zelfde verbonden (groen/rood/geel/zwart)
Kabels zijn nieuw, dus daar kan het niet aan liggen.

Onderstaande combinaties allemaal geprobeerd, om het een en ander uit
te sluiten:

groen-rood
rood-groen
geel-zwart
zwart-geel
zwart-rood
rood-zwart
geel-rood
rood-geel
zwart-groen
geel-groen
groen-geel
groen-zwart

nou dat waren ook tevens alle combinaties die uberhaubt mogelijk zouden kunnen zijn.
in elke combinatie heb ik het 5 tot 10 minuten de tijd gegeven, echter er gaat bij mijn modem
geen enkel groen lampje branden waaruit blijkt dat er een dsl verbinding zou zijn, noch knipperend
helemaal niks.

mijn conclussie zou dan toch zijn, dat er ook werkelijk geen ADSL verbinding over de lijnen gaan
die uit mijn IS/RA punt komen.
makkelijk optel sommetje toch?

wat nu?
ik heb vrijdag's ONLINE gebeld, en die zouden een service-call aanmaken, en dan zou ik binnen
2 werk weken terug gebeld worden. (kheb eigenlijk geen idee wat ze gaan doen, maar volgensmij
zei de jonge man van ONLINE dat bekeken word of de juiste lijn is aangelosten, of word dit doorgemeten?

ik denk dat het hoop tijd zal besparen, als er gewoon iemand langs komt (service monteur die hier in huis
de lijnen nakijkt vanaf het IS/RA punt, want ik krijg zo het gevoel, dat ik ak. maand nog geen internet
zal hebben.

Ik moest iniederigeval de datum door geven aan ONLINE, als het allemaal wel functioneerd, want vanaf die
datum worden de abbo kosten pas in rekening gebracht.

(das mooi, want ik betaal geen dag eerder)

iemand nog een suggestie? ik ga morgen nogmaals ONLINE bellen... Pfft
 
hunkermuller
De rood/blauw en oranje/wit heb ik aan de kleuren groen/rood/geel/zwart bevestigd naar boven.
om uit te sluiten dat de bevestiging naar boven niet goed zou zijn (wat natuurlijk onmogelijk is) Pfft heb ik
de combinaties ook direct vanaf het IS/RA punt geprobeerd met het modem eveneens dan krijg ik NIKSS
medewerker vertelde mij, dat ONLINE enkel de Orange/Wit gebruikt, doch heb ik alle combinaties
maar uitgeprobeerd.

Je geeft aan, mits modem goed is ingesteld? volgens handleiding, moet je eerst de kabels aansluiten
en dan pas je modem aanzetten. (dan zou als de kabels goed zitten, er een groen lampje gaan branden
op het modem (die eerst gaat knipperen?!?!) daarna zou je het modem moeten configureren.

Ik heb het letterlijk gevolgd volgens de handleiding die er bij zat.

heb je nu nog misschien een idee?? wat ik kan proberen?

btw. het modem, komt dus nieuw uit de doos van ORANGE, ik heb nog nergens aan geklooit kwa
instellingen etc. Noch mijn computer verbonden aan het modem. (die overigens wel werkt, want wireless is
zichtbaar als het modem aan is.)
 
hunkermuller
Jah dat gevoel heb ik ook, maar ze kunnen bij ONLINE meten tot ze een ons wegen, kan me voorstellen dat ik (van lezen van forums)
de knakkers bij KPN ook regelmatig op de verkeerde draden zitten, ik woon op BIS, dus zal me niks verbazen dat ze bij de
benedenwoning op de oranje / witte draadjes zitten...

als je 10 minuten het forum doorleest, is blijkbaar alles mogelijk
kwil gewoon een monteur die het aansluit, gaat ONLINE morgen maar ffe lekker regelen...

(kheb alweer spijt dak niet gewoon KPN shit heb genomen, want dan in de meeste gevallen sturen die perdefinitie
een monteur bij oplevering van een nieuwe lijn)
 
Tiger

Quote

hunkermuller schreef:
Jah dat gevoel heb ik ook, maar ze kunnen bij ONLINE meten tot ze een ons wegen, kan me voorstellen dat ik (van lezen van forums)
de knakkers bij KPN ook regelmatig op de verkeerde draden zitten, ik woon op BIS, dus zal me niks verbazen dat ze bij de
benedenwoning op de oranje / witte draadjes zitten...

als je 10 minuten het forum doorleest, is blijkbaar alles mogelijk
kwil gewoon een monteur die het aansluit, gaat ONLINE morgen maar ffe lekker regelen...

(kheb alweer spijt dak niet gewoon KPN shit heb genomen, want dan in de meeste gevallen sturen die perdefinitie
een monteur bij oplevering van een nieuwe lijn)


Tja hunkemuller,

Als ik dit allemaal zo lees tegen welke problemen jij aan loopt met de oplevering van je aansluiting terwijl dit nog maar het begin is kan ik maar een conclusie trekken en dat is als dit mij zou overkomen de hele zaak cancellen om veel ergernis te voorkomen.
Ik wens je veel succes met je keuze.

Tiger
 
hunkermuller
Nou ik heb zwaar de indruk, dat het misschien gewoon aan het IS/RA punt ligt hierowh...
dit is een bovenhuis ingesplist in 2 woningen, en vroeger hebben hier op elke kamer
studenten gewoond, dus op elke kamer heb ik wel 2 telefoonkassies, heeel veel kabels
en heel veel studenten die ook weer al die kabels hebben doorgeknipt, etc.
kortom DRAMA.

Zou je denken dat het IS/RA punt zou functioneren, maar daar heb ik eigenlijk ook een
hard hoofd in, want die IS/RA kabels komen ook nog eens bij elkaar in een pre-historisch
kastje, die ik los heb getrokken...

Stom verbaasd, werd ik vanmorgen om 9 uur gebeld door KPN, of men vanmiddag nog
een monteur mag langs sturen... (me telefoon viel bijna uit me hand, toen ik die snelheid
hoorde)

Ik werk natuurlijk fulltime, dus kheb een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag
tussen 08.00/11.00uur

Als ik deze order annuleer, zou ik het zelfde probleem behouden met willekeurige provider.
dus daar schiet ik geen ruk mee op...

Smile
 
hunkermuller
Nou verbaasde me dus niks...
wat denk je?

KPN had het ONLINE-adsl signaal op een verkeerd kastje aangesloten... (van de buren ofzo)
maar niet de mijne... 4 weken verder....

KANSLOOS!

maar het werk Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Lijn / IS/RA punt probleem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
Advertentie