obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
wil pc en laptop achter draadloze live box
lianne
Ben echt een groentje wat dit betreft dus heb jullie adviezen hard nodig, online gaf aan dat ik e.e.a. zelf moest uitzoeken (in andere woorden) dus........
Ik heb nu een livebox met aansluting op pc. Ik wil echter ook op een laptop thuis kunnen internetten. Ik dacht zo met draadloze livebox dat simpel te kunnen gaan regelen, volgens online is dat niet zo en bieden zij geen technische (adviezen) bij hoe ik dit moet aanpakken.
Kunnen jullie mij hierin adviseren, dan wel mij verwijzen naar berichten of info hier op het forum dat voor een redelijke leek goed te volgen is?
Mijn dank! Groet, Lianne
 
TCP_IP
Dat kunnen we vrij makkelijk in jip en janneke taal omschrijven, alleen iets meer info nodig.

Je hebt de livebox dus, heb je daarbij ook de draadloze set erbij gehuurd van Online of zat je te denken om een extra draadloze router erbij te nemen en die in te stellen voor draadloos.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Ha fijn hulp!
Ik wet niet wat handiger is draadloze live box of router? Ik wilde eerst draadloze set bij bestellen maar door reactie online helpdesk dacht ik eerst maar eens verder te informeren wat nu echt nodig is.
Nu heb ik pc met gekoppelde live box dan kan ook zo wel blijven, maar ik wil dus ook internet op laptop.
groet Lianne
 
TCP_IP
Die draadloze set die ze bij de livebox leveren blijkt niet echt van hoge kwaliteit te zijn, veel klachten op dit forum. Het bereik is erg slecht.
Wat zeer aan te raden is om een Accespoint of draadloze router aan te schaffen.
Bijvoorbeeld een Linksys zoals deze.

Een simpele router en/of accespoint kost je tussen de 35 en 60 euro, dan heb je al een redelijke opzich.
Ik moet er wel even bij zeggen dat je bij een router een paar dingen moet instellen, waarbij je waarschijnlijk wel wat hulp nodig hebt. Het is niet veel maar je moet het net even weten. Bij een accespoint is het meestal aansluiten en klaar, mogelijk alleen beveiliging nog even configureren. Daarbij kunnen we je natuurlijk wel helpen Wink
Gewijzigd door TCP_IP op 26 februari 2009, 01:12
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Dank voor de info! Ik ga achter de router aan en dan meld ik mij wel weer voor meer hulp en info hier. Oke?
 
TCP_IP
Tot snel Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Ik heb de router. Netgear n router. Ben klaar om aan de slag te gaanSmile Even een vraag vooraf"Shockp de laptop zit een oudere windows besturingsysteem. Gaat dat problemen geven? Ik wil de laptop mn gebruiken voor internet
 
TCP_IP
Nee in principe niet. Belangrijk om even te weten, je moet een router niet als een printer of scanner beschouwen.
Je hoeft geen software op je PC te installeren hiervoor bijvoorbeeld.

Met oudere windows versie bedoel je Windows 2000?
Er zit wel Wifi (draadloos) op toch ?

Nou moet ik nog een paar dingen weten voordat we aan de slag kunnen.

Welke windows versie heb je ?

Merk router weten we, nu heb ik nog het type nodig en of het een broadband of DSL router is. (kan ik meestal vanuit type nummer wel afleiden).





Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Router is Wileless-N 300 WNR2000, Zit overigens wel software bij maar dat moet op de pc dan? Staat verder bij dat nodig is: breedband (cable, dsl)_
Windows op pc is XP op laptop 2000.

En, ojee, hoe kan ik zien of Wifi er op zit???Frown

(ja zoals ik al eerder zei hier spreekt een leek ;-)
 
TCP_IP
Ga eens naar

start >> configuratiescherm >> apparaatbeheer

Klein scherm opent dan met allemaal plusjes ervoor, dat zijn alle onderdelen van je laptop.
Klik eens op het plusje bij 'netwerkadapters'.
Daar zou iets als Wifi of 802.11b / 802.11g moeten staan.

Maar aangezien Windows 2000 waarschijnlijk het orginele besturingssysteem is en dus van 2000 is en Wifi pas later standaard bij laptops zat kan het zijn dat je geen wifi hebt.
Maar kijk maar even en dan hoor ik van je.

Mocht je het niet zeker weten, vermeld even wat je allemaal ziet bij 'netwerkadapters'.


(Ik ben ook als leek begonnen Wink )
Gewijzigd door TCP_IP op 04 maart 2009, 20:20
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wil pc en laptop achter draadloze live box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Advertentie