obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
wil pc en laptop achter draadloze live box
lianne
|k kan die netwerkadapters niet vinden, nog configuratie scherm. Is een engelstalige versie van windows . Wat ik wel vind in controlpanel is een wireless link
Gegevens SMC irCC Fast Infrered port Location on Intel (R) 82801BAM LPC interface controller
Of is dit iets totaaaaaals anders???

OOk vind ik bij controlpanel een icoontje wireless network. Wanneer ik het open en aangeeft acces point te willen configureren geeft hij aan niet de wireless card te kunnen benaderen. (dus zal er dus oo k niet in zitten)

En als er geen wifi op zit houdt het dus op?
Of ik moet card kopen w.s. Met een oude laptop is dat wellicht de moeite niet?
 
TCP_IP

Quote

SMC irCC Fast Infrered port Location on Intel (R) 82801BAM LPC interface controller


irCC = infrarood
DAt is wel draadloos 'eigenlijk' maar geen wifi die je nodig hebt.

control panel = configuratiescherm

Start >> control panel >> system

dan op plusje klikken bij 'network adapters'

Nee het houd zeker niet op, kan zijn dat je even een USB Wifi dongle moet halen. Kost niet zoveel.
Paar maanden terug bij mediamarkt nog een Sitecom stick voor 16 euro gehaald.

Het ziet eruit als een simpele usb stick:

G

Maar eerst maar kijken wat er in je laptop zit Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Ah eindelijk gevonden.!! 1 network adaptor: intel(r) pro/100 Ve network connection. Is dat wat we zochten?? (of ik hier met veel moeite Smile
 
TCP_IP
Helaas niet, dat is wel een netwerkadapter maar dat is je ethernetkaart.
Aan de zijkant of achterkant van je laptop zie je zo'n ingang waar een 'groot' telefoonstekkertje past, daar kan een netwerkkabel in.

Maar zoals gevreesd is je laptop niet uitgerust met een Wi-fi module, geen draadloos aanwezig dus.

De zender heb je in ieder geval al (netgear router) nu nog een ontvanger voor je laptop Pfft
Ben bang dat je toch even naar de winkel moet om een Wi-Fi stick te halen als je je laptop draadloos wilt.

Bij de Netgear router is er geen Wi-Fi stick meegeleverd? Staat me iets van bij dat dat zo was, of dat is zo geregeld bij UPC.
Als je daar een router besteld krijg je een netgear + Wi-Fi stick in pakket. Kijk voor zekerheid eens in de doos.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
inderdaad was er al bang voor. Op naar de winkel dan maar. Bedank zo ver, ik kom weer terug na aanschaf wifi dongle
Smile
 
TCP_IP
Succes Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Hoi ik heb gekeken naar zo'n dongle. Kwam uit op een van netgear, zou ivm de aangeschafte router van netgear het beste zijn. Echter deze dongle heeft minimaal intel pentium 300 mHz nodig. Dat bracht mij op het volgende: wat is met die oude laptop van mij nou eigenlijk mogelijk. Laptop heeft naar ik begrijp een intel(R) 82815 processor (kan dat?) en geheugen 129,008 kb ram Verder staat nog genoemd At/AT compatible.
Dus voor ik aanschaf, heeft het wel zin met deze oude laptop en kan ik wat met die dongle die ik heb gezien?
 
TCP_IP
Ja het is verstandiger om bij hetzelfde merk idd te blijven ivm de nieuwe Wireless N technologie, sommige merken gaat niet samen.

http://www.intel.com/support/graphics/intel815/sb/CS-009165.htm

Dit volgens mij je videokaart.
Als je een rechtermuisklik op 'deze computer' geeft en dan voor eigenschappen kiest komt als het goed is er ook bij te staan wat voor processor je hebt en op hoeveel mhz deze draait.

128MB geheugen is wat aan de lage kant, denk ook dat je USB poorten 1.1 zijn.

Komt er dus eigenlijk op neer, dat het wel kan werken maar het zal niet denderend snel zijn. Je laptop is gewoon een oudje inmiddels.
Je kunt hem gewoon halen en zal ook wel werken, vraag wel voor de zekerheid of met die Dongle drivers worden meegeleverd voor Windows 2000.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
nog even gekeken naar de processor genoemd wordt: x86 family 6 model 8 stepping At/AT compatible 129.008 kB.
Heb erg nog wat op gegooled maar schijnt gelijk aan pentium 3 te zijn. Begin er nu maar over te denken om toch een nieuwe laptop aan te schaffen, mijn desktop pc is ook al een oudje......
 
TCP_IP
Ik heb een beetje het gevoel dat ik je op kosten aan het jagen ben.
Ik zeg liever van "zo kan het ook werken".
Maar wil je echt het maximale van je verbinding eruit halen zou ik toch voor een nieuwe laptop gaan.
Vooral omdat het toch wel al zo'n oud beestje is wat verder nauwelijks te upgraden valt.

We kunnen het aan de praat krijgen op de laptop die je nu hebt, daarna kun je nog altijd beslissen of je een nieuwe laptop haalt of niet.
Ik moet er wel even bij zeggen, als je een nieuwe laptop haalt hoef je die Dongle van Netgear NIET te kopen.
Nieuwe laptops worden namelijk standaard met een Wi-Fi ontvanger uitgerust.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wil pc en laptop achter draadloze live box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Advertentie