obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
wil pc en laptop achter draadloze live box
lianne
Ha je bent mij niet op kosten aan het jagen hoor. Ik was al wat aan het twijfelen over het nut die oude laptop te gebruiken, daarnaast erger ik mij ook al een tijdje behoorlijk aan de pc die (zo'n 8 jaar oud) ook alleen maar trager lijkt te worden (ondanks alle stappen die ik via andere site heb ondernomen om op te schonen etc). Dat ik de dongle dan niet hoef te kopen begrijp ik . Ik ga mij nu maar buigen over de beslissing "welke laptop"en meld mij dan wel weer na aankoop. Wordt vervolgd dus. Maar heeeeeeeel erg bedankt tot zover. groetjes Lianne
 
TCP_IP
GelukkigWink
Graag gedaan en tot snel weer !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Ja hoor, het geld is uitgegeven, een laptop aangeschaft!
Graag hoor ik van je welke stappen ik nu moet nemen om mijn gekoesterde wireless internet verbinding ! ;-))
 
TCP_IP
Zal morgen eens een mooie tutorial voor je in elkaar flansen Wink

Info al gevonden, nu in nog iets begrijpelijkere taal omschrijven Pfft Leer ik deze router ook meteen kennen.

http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen.php
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Tutorial komt eraan Wink Nog geen tijd gehad Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
kalm aan hoor! Ben blij met alle hulp. Ben nu ook nog bezig nieuwe laptop 'te ondekken'Ik hoor het wel ;-))
 
lianne
ben al even bezig geweest met handleiding van de router.
Na onderzoek configuratie geeft netgear aan dat ik vanuit 2 modemaansluitingen op pc kan kiezen : die usb-adapter internet aansluiting of fast ethernetaansluiting op pc. om router te gaan installeren. Live box is nu via pc verbonden met usb. Kiezen voor die mogelijkheid werkt echter niet omdat ik dan verderop in het proces vast kom te zitten: de koppelingkabels van router van die telefoon-achtige aansluitingen zijn en niet usb

Dan kiezen voor optie 2 : de ethernet optie, maar die wordt vervolgens niet door netgear herkend/ c.q. zegt dat daar geen internetverbinding is, wat logisch is volgens mij mij want livebox is daarop ook niet geinstalleerd

Hoop dat dit een beetje begrijpelijk is Shock Maar ben benieuwd wat ik hier aan kan doen?
 
TCP_IP
Hey Lianne,

Ik denk dat we het beter vrij eenvoudig kunnen houden door je Netgear als Accespoint in te stellen. Hiermee ben je binnen 10min. klaar.

Ik moet zeggen dat ik deze router niet ken, dus moet het hebben van plaatje en bestaande handleidingen.

Sluit NETgear aan op je laptop met netwerkkabel.
Ga naar [url=192.168.1.1]192.168.1.1[/url] met Internet explorer of klik op link.

Als het goed is kom je meteen op de setup pagina.

Stap 1. Draadloos configureren

Klik links op "wireless settings"

* Vul bij 'Name' een naam in voor je draadloze netwerk
* Verander Channel maar naar 3
* Mode kun je op Mixed of B/G/N zetten

Onder Security options klik je WPA-PSK aan.

Verzin dan een voor jou goed te onthouden wachtwoord van minstens
8 karakters.

Klik op 'Apply settings'

Stap 2. Netgear configureren voor netwerk

Klik links op "Advanced LAN IP Setup"

Vul bij IP adres in "192.168.1.200"
Vul bij subnetmask in "255.255.255.0"

Vink "Use router as DHCP server" uit

Klik onderin op 'apply settings'

Ok, configureren is nu KLAAR.
Nu nog de kabels aansluiten.

Prik de ene kant van een netwerkkabel in de rode of gele poort van de livebox en prik de andere kant in de Netgear router in 1 van de 4 poorten.
Let erop: de netgear heeft aan de achterkant 5 poorten, waarvan 1 die een beetje afgezonderd zit. Die ene heb je NIET nodig maar 1 van de andere 4.



Netgear had zelf al een dergelijke handleiding gemaakt voor een speedtouch, de mijne is ervan afgeleid.
http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/3-NG_als_AccessPoint_op_een_speedtouch_v1-4.pdf

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
lianne
Hoi. ik heb bij de configuratie bij beveiligingstype de keuzes uit
wep
wpa2-personal
wpa-personal
wpa2 enterprise
wpa enterprise
en 802.1x
die jij noemt staat er niet tussen?
 
lianne
ik kom overigens niet in de menu's zoals jij aangaf. Ben nu via netwerkcentrum in visa gekomen bij netwerklocatie instelle (vorige bericht had te maken met handmatig netwerkverbinding instellen..) Ik weet niet goed waar vanuit (van deze 2 opties ) verder te gaan. Bij netwerkinstelling aanpassen gekkozenm dan komt veld waarin ik netwerknaam zou moeten kunnen aanpassen (staat nu onbekend netwerk), aanpassen lukt echter niet (typen /wijzigen gaat niet) verder in dit scherm keuze type locatie (openbaar en particulier)
afijn, het lukt niet echt dus........
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wil pc en laptop achter draadloze live box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Geen volledig scherm tv kijken op laptop Helpdesk : 1 24 mei 2018
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Advertentie