obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Xbox 360 & Speedtouch Thomson ST706 ?
Rawi
Goedemorgen,

Ik ben sinds gisteren aangesloten bij Online, maar het wil allemaal niet werken. Ik probeer al een tijd online te gamen met de Xbox 360, maar er schijnt iets geblokkeerd te worden. De xbox 360 is met kabel verbonden. Ik heb geprobeert bepaalde poorten open te zetten maar het lukt nog steeds niet om online te gamen, hij heeft wel verbinding met het internet. Ik hoop dat iemand hier meer van weet.

Rawi
 
TCP_IP
Even rechtstreeks gekopieerd, als je een vertaling nodig hebt zeg maar.

Which ports are required to be open for Xbox LIVE on your router or firewall

You only need to open ports if, when you test your Xbox LIVE connection from the Network Settings screen, a yellow warning triangle appears between the Internet icon and the Xbox LIVE icon. The triangle indicates that you have a Network Address Translation (NAT) problem. For more information about NAT, click the following article number to view the article in the Microsoft

If there is a firewall or a router between the Xbox console and the networking hardware, and the Xbox LIVE test reports a NAT problem, you may have to make configuration changes to enable communication on the specific network ports that are required by Xbox LIVE. This will not guarantee that this will give you an "open" NAT status, but it may help.

If you are using an Xbox LIVE-compatible or Windows Vista-compatible device with the correct firmware installed, you do not have to manually open any ports. For a device to gain "compatible" status, the device and the firmware must perform specific functions with Xbox LIVE. These functions include (but are not limited to) setting NAT to "Open" and having the ability to connect multiple consoles to a single router. For more information about how to find out if your networking hardware is compatible with Xbox LIVE, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
944293 (http://support.microsoft.com/kb/944293/ ) How to find out if your networking hardware is compatible with the Xbox LIVE Service
If your device is not on the compatible list, you can try opening the following ports:

* TCP 80
* UDP 88
* UDP 3074
* TCP 3074
* UDP 53
* TCP 53
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
luppie
Hoi, ik heb ook internet van online met de speedtouch st706 modem, maar ik kan bij de configuratie van die modem nergens de mogelijkheid vinden om poorten open te zetten....
Hierdoor kan ik niet gamen omdat mij NAT op strict blijft staan.

Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.
 
rrozema
De Speedtouch routers hebben ook gewoon port forwards. Ze noemen ze alleen even een beetje anders: games & applications. Dit zijn in feite vooraf gedefinieerde portforwards die je als groepje tegelijk aan of uit kunt zetten al naar gelang je die game / applicatie gebruikt. Je kunt dus even kijken of jouw game er al tussen staat. Zo ja, zet die dan aan en kijk of het nu beter gaat. Is dat niet zo, dan kun je een eigen game/application aanmaken met daarin de poorten die je nodig hebt en die dan aan zetten.
 
Gerben
Hallo,

Mijn xbox 360 is ook NAT strict en ik heb ook internet van Online met de Speedtouch ST706. Nu kan ik dus met de meeste mensen niet online gamen. Kan iemand mij mischien stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet veranderen?
 
Khk
Oplossing:

- Sluit je 360 direct aan op je modem (dus zonder router). Zo kan je controleren of je Router het probleem veroorzaakt.

- Ga naar de interface pagina van je modem (bij de ST706 http://192.168.1.254).

- Open in een 2e browser scherm de volgende pagina http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch546v6/Xbox_Live_360.htm . De instellingen zijn voor een st546 maar het gaat verder precies hetzelfde op de st706.

- Volg de instructies op de pagina nauwkeurig. **EDIT: Je moet nog een aantal andere poorten instellen: 53 - 53, 80 - 80, 88 - 88, 2074 - 2074, 3074 - 3074.**

- Als je alles goed hebt gedaan kun je nu online gamen zonder dat de xbox zeurt dat de NAT instellingen te streng zijn.

- Als je naast het modem ook een router wilt configureren dan kan je de instellingen voor de jouwe waarschijnlijk op portforward vinden. De portforwards dienen in dit geval op beide apparaten te zijn ingesteld.

Succes! Wink
Gewijzigd door Khk op 15 juli 2009, 00:14
 
Gerben
Heel erg bedankt! Maareh, dat laatste stukje snap ik niet. Dan moet je User-Defined selecteren, maar dan komt er bij mij nog een vakje onder wat ik invullen moet, en ik weet niet wat xD
 
Khk
Het MAC adres van je xbox, of als je een router gebruikt het MAC adres van je router, Op http://kb.wayne.edu/index.php?article=450 kan je vinden hoe je het mac adres van je xbox achterhaald. Op een router staat het mac adres meestal op een sticker.
 
Gerben
Gedaan, maar m'n xbox is nog steeds strict =(
 
Khk
probeer eens de firewall van je modem uit te schakelen, mijzelf is het gelukt om het probleem op te lossen met de bovenstaande instellingen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox 360 & Speedtouch Thomson ST706 ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Xbox one werkt niet meer met Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen : 2 28 jan 2016
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Advertentie