obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Gamer Server
Sedo
Modem: ST706WL(nieuw)
Provider: Oline(Orange)
ik wil graag dedicated game servers openen(ik weet hoe dat moet etc), maar niemand ziet het.

ik heb al poorten open, UPnP al aan staan, ik draai 3 pc's.

de pc's hebben de de 192.168.x.x ip

Als ik op 1 pc internet heb dan krijg ik de publiek ip, dan zien de andere players het wel, dan staat de server aan(voor spelers)
Andere pc's hebben nu ook internet, als ik de game server start, ziet niemand het op 192.168.x.x.
Ik heb de poorten van de games op utorrent gecheckt, staat open op de publiek ip.
maar het spel wordt op 192.168.x.x gedaan, die wordt niet gezien.

hoe kan ik dit fixen, dat iedereen mijn server ziet.
dus, iemand een idee?
 
rrozema
Je Speedtouch is geen modem maar een router. Dat lijkt misschien een klein verschil, maar dat is het niet als het gaat om servers draaien. Jouw adsl aansluiting is van buitenaf via een ip adres te benaderen. Dat ip adres wordt je door Online toebedeeld en je krijgt er maar precies 1 van. Jouw ip adres kun je o.a. vinden via de link bovenaan dit forum: Wat-is-mijn-IP?. Dit ip adres noemen we het externe ip adres en als je andere mensen dat ip adres geeft, kunnen zij jouw adsl aansluiting bereiken.

Bij een modem krijgt je pc het externe ip adres, een router neemt zelf dat externe ip adres en deelt interne ip adressen uit aan de pc(s) er achter waarmee ze met de router kunnen verbinden om zo de internet verbinding te kunnen delen. Wat daar zit het grote voordeel van een router: je kunt met meerdere pc's het internet op, wat met een modem niet lukt. Zo'n intern ip adres is echter niet te bereiken voor andere mensen via het internet.

Om een server te kunnen draaien is een modem dan ook het gemakkelijkst; je pc is namelijk direct bereikbaar op het externe ip adres; daar hoef je niets voor te doen. Bij een router is het wat ingewikkelder, die moet je instellen dat hij bepaald inkomend verkeer moet doorverwijzen naar de pc waarop je server draait. De gebruikte terminologie is "dat je port forwards moet aanmaken in je router". Welke poorten je moet "forwarden" is afhankelijk van welke server je wilt draaien. Ik vind zelf altijd http://www.portforward.com/ een erg handige site om uit te vinden welke poorten je moet forwarden voor elk programma. Hier op de forums van deze site vind je echter ook al heel veel informatie over het maken van port forwards. Dus zoek eens wat rond en je vindt vast al heel veel nuttige info.
Gewijzigd door rrozema op 07 maart 2009, 16:44
 
Sedo
Portforward zijn al open in mijn ip 192.168.x.x

of moet er iets anders activeerd/geopened worden in de router. En ik had gelezen: inloggen bij 10.0.0.138, maar bij moet je niet te gaan inloggen wordt direct geopend en ik dacht, ik heb geen volkomen rechten bij me router.

Er moet tog zo iets gebeuren:

Publiek Ip
213.17.x.x

3 pc's, Statisch Ip's
192.168.x.1
192.168.x.2
192.168.x.3

Als de server aanstaat kunnen 192.168.x.1,2,3 wel er inkomen (LAN) andere spelers niet,
dus de publiek ip moet helpen om de 192.168.x.x zichtbaar te maken voor andere spelers

nogmaals portforward staat al open, de poorten geven aan dat het open staat bij 213.17.x.x, maar de server geeft mijn ip aan 192.168.x.x daar staan de poorten wel open, maar wordt niet gezien door spelers?

bedankt voor u reactie, dat wist ik al, ik hoop dat dit duidelijk maakt zo niet hoor van je, SeDo.
 
TCP_IP
Beetje verwarrend verhaal, heb ook niet idee dat je verhaal van Rrozema helemaal begrepen hebt of ik heb je eigen verhaal niet goed begrepen.

Ik schets even een scenario voor je:

Game server staat op PC met IP 192.168.1.200
3 andere PC's in je LAN hebben 192.168.1.11~13

Die 3 PC's kunnen de Gameserver bereiken op 192.168.1.200, maar de anderen die NIET in je LAN zitten kunnen niet bij je gameserver, hiervoor moet je de portforwards aanmaken op je speedtouch.

Op je speedtouch open je de benodigde poorten NAAR je gameserver, oftewel 192.168.1.200.

De anderen die NIET in je LAN zitten kunnen dan je gameserver bereiken via je WAN IP (public IP).

Soms is het nodig om in de game zelf aan te geven via welke poort hij naar binnen moet (zoals bij Unreal tournament)
Dus om te connecten moeten ze in de game in voeren:

213.17.50.60:7777

Vergeet dus even dat verhaal dat je PC het publieke IP krijgt, je speedtouch heeft deze! En vanuit de speedtouch deelt deze weer andere IP adressen uit aan je LAN.
En de speedtouch is een router niet te vergeten, deze ROUTEERT het netwerkverkeer.
Door de portforwards aan te maken ROUTEER je het verkeer naar je gameserver.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Sedo
Klopt TCP_IP, poorts staan open, en het gaat over de spel Tactical ops, UT mod, zelfde poorten als in unreal tournement, Server staat open, de andere 2 pc's zien het wel, maar andere onbekende spelers zien het niet.

En volgens mij heeft het niet met de ports te maken, want die staan al open. het lijk of me ip niet publiek weergeeft.

Misschien helpen paar plaatjes:

thuisnet

Toolbox > UPnP > UT spel op mij ip > poorten zijn open:

tools

Mijn > ip > configratie:

mijnipconfigratie

Ports staan op mijn ip geopenend 192.168.x.x.

Ik ben bescikbaar op me msn of xfire, als dat mss makkelijk gaat.(pm me)
Gewijzigd door Sedo op 07 maart 2009, 21:42
 
rrozema
Log eens in op je 192.168.1.64 machine (die waarop je server draait).
Sluit nu je UT server even af. Start een command window. Tik nu in dit window dit commando:

netstat -a -n > zonder.txt

Start nu je UT server weer op en voer dit commando uit in je command window:

netstat -a -n > met.txt

Vergelijk nu de beide bestanden zonder.txt en met.txt met elkaar. De verschillen zijn de poorten die je moet forwarden in je router. Er zijn hele goede programma's om de verschillen tussen 2 tekstbestanden te laten zien, de enige die op elke windows pc aanwezig is, is echter fc.exe. Deze is niet erg goed, maar wel simpel te gebruiken: Voer in je command window het volgende command in:

fc zonder.txt met.txt


Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat de spel definitie zoals die nu in je speedtouch staat, misschien niet helemaal overeen komt met de werkelijk door jouw server gebruikte poorten. Kijk dit dus even na.

Daarnaast kunnen er nog andere oorzaken zijn. Sluit in ieder geval deze even uit.
 
Sedo
Gedaan.

ik heb al de poorten bij met.txt en zonder.txt forward op mijn pc. ik zie me server nog steeds niet.
De poorten alleen op mijn ip heb ik forward. er waren ook andere ip's, zoals: 0.0.0.0, 127.0.0.1, die heb ik niet gedaan.
Misschien moet ik iets enable om de server zichtbaar te maken?
Gewijzigd door Sedo op 08 maart 2009, 10:58
 
rrozema
Je moet even kijken achter welke regels 'listening' of 'luisteren' staat. Dit zijn de poort nummers waarop jouw computer inkomend verkeer verwacht. Het ip adres dat er bij staat maakt dan niet uit; dat bepaalt enkel vanaf welke interface het verkeer mag komen. 0.0.0.0 betekent simpelweg dat elke interface is toegestaan.
 
Sedo
dus waar listening staat die poorten werken?

EDIT: lukt ook niet, niemand ziet het. ;/, volgens mij gaat het hier niet om poorts, want die staan als open, ik moet iets enable, zodat de spelers de server zien,..
Gewijzigd door Sedo op 08 maart 2009, 12:15
 
TCP_IP
Toch even een vraagje tussendoor, heb het namelijk al te vaak fout zien gaan, je hebt wel gecheckt of je firewall alles toelaat hea? Of dat iig de firewall uit staat van je PC ?

Heb nog even met portping gecheckt of poorten openstaan maar ook niks. Zijn het deze poorten of niet ?
7777 7778 7779 8777 9777 27900

En als laatste vraag, ik zie dat je UT uit de lijst hebt gekozen voor portforward. 706 forward naar een MAC adres zo te zien, heb je gedubbel checkt of dat MAC adres wat in screenshot staat overeenkomt met die van je Game server?
Het lijken misschien onnodige vragen maar een foutje zit in een klein hoekje Wink hoe zeg je dat Pfft better save then sorry Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gamer Server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
geen verbinding met server Storing : 42 19 okt 2015
Advertentie