obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Let op! Hier mogen alleen gratis, freeware of OpenSource programma's vermeld worden. Absoluut géén warez, cracks of links daarnaartoe plaatsen. Dit wordt zonder pardon verwijderd!
 Onderwerp afdrukken
FTD Watchdog 2.3.0
TCP_IP
Zoals vele Usenet gebruikers hebben gemerkt heeft FTD een update uitgebracht waarbij een aantal belangrijke functies zoals de geruchte 'NZB knop' verwijderd is, niet iedereen weet nu hoe hij of zij nu de NZB moet binnenhalen.
Je kunt het simpel doen door de bestandsnaam van een post te kopieren en dan zelf naar bijv. [url=www.nzbindex.nl]www.nzbindex.nl[/url] te gaan en zelf te gaan zoeken.

Toch zijn de meeste erg lui wat dat betreft waaronder ik Pfft
Gelukkig is er een alternatief, genaamd FTD Watchdog. Dit is een programma wat in combinatie met FTD werkt, hiermee valt FTD ook te tweaken.
O.a. komt hiermee een alternatief voor de NZB knop terug.

FTD Watchdog is overigens een legaal programma, toch is deze niet via een website te downloaden.
Gelukkig heb ik op nzbindex een NZB gevonden hiervoor:

http://www.nzbindex.nl/index.php?go=collection&release=15813139

Korte tutorial hoe te installeren onder Vista (dit geeft namelijk wat problemen):

1.
Download Watchdog via bovenstaande link

2.
Pak Watchdog uit en begin de installatie

3.
Klik gewoon overal op volgende, dit heeft weinig toelichting nodig.

4.
Op het einde krijg je een foutmelding en of je Watchdog wilt afsluiten. Klik op 'Nee'


Quote

Als je dan in Watch de tweaks gaat uitvoeren voor o.a. NZB knoppen (FTD watchdog -->Opties --> Opties --> links 'NZB sites'Wink
Krijg je een foutmelding dat Watchdog instellingen niet kan wegschrijven, heb ik wat op gevonden... vrij simpel zelfs.
Sluit FTD Watchdog en FTD eerst even voordat je met onderstaande begint


5.
Ga naar Computer --. C schijf (of in ieder geval waar je Program files op staan) --> Program files

6.
Geef een rechtermuisklik op 'FTD Watchdog' en kies voor 'eigenschappen' en klik daarna op tabblad 'Beveiliging'

7.
Klik dan op 'Bewerken' en daarna op 'doorgaan' (als je UAC nog aanstaat)

8.
Klik op toevoegen

9.
Typ bij het vak 'Geef de objectnamen op, voorbeeld'

Iedereen

10.
Klik dan op 'Namen controleren', iedereen komt er dan onderstreept bij te staan (zo --> Iedereen)

11.
Klik dan op 'OK'

"Iedereen" komt dan in de lijst te staan

12.
Klik 'iedereen' aan en vink dan aan 'Volledig beheer', alle onderstaande vakjes worden dan aangevinkt.

13.
Klik dan op 'OK'

14.
Herhaal bovenstaande voor de map "C:\Program Files\FTDv3.8", gaat dus om de map 'FTDv3.8'

Start dan FTD en FTD Watchdog en doe je tweaks.
Het ziet er iets anders uit, de bekende NZB knop is er niet meer.
Daarvoor in de plaats komen er losse knoppen per NZB website te staan, plus wat andere knoppen maar mag je zelf ontdekken.
Gewijzigd door TCP_IP op 12 maart 2009, 14:38
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
martin
Hoi,

interesant, maar ik heb XP is daar ook de mogelijkheid om dit te realiseren.

BVD
martin
 
TCP_IP
Ja, daar lukt het waarschijnlijk nog sneller omdat je daar iets minder met rechten te maken hebt.
Maar goed kan het zo niet uittesten omdit ik momenteel alleen vista draai, kan het in een virtuele omgeving weleens testen.
Zal wel posten wat daaruit komt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Oké heb het op een Windows XP Home SP3 virtuele machine getest, zonder problemen verlopen.
Voor de geïnteresseerden een installatie uitleg:

1.
Installeer FTD versie 3.5.8

2.
Laat FTD geopend staan als je met de FTD Watchdog setup begint.
Installeer FTD Watchdog 2.3.0
Gewoon volgende >> volgende >> volgende enz.

3.
Je krijgt een melding dat FTD Watchdog niet werkt met FTDv3.5.8.
Dit werkt wel, als er gevraagd word om FTD Watchdog af te sluiten
klik dan op nee. FTD Watchdog start gewoon normaal

4.
Dan begint de FTD Watchdog integratie met FTD setup

5.
Setup:

Volgende
Laat 'Knop toevoegen' aangevinkt "Vergelijkbare posts vinden"
Volgende
Laat 'Knop toevoegen' aangevinkt "De titel van een post kopiëren"
Laat 'Knop toevoegen' aangevinkt "De bestandsnaam kopiëren"
Volgende
Laat 'Knop toevoegen' "Meer informatie" aangevinkt
Bij beel/spellen/Geluid/Applicaties klik aan wat je zelf wilt
Volgende
Laat 'Knop toevoegen'"Post herladen" aangevinkt
Volgende
Vink nu de zoekmachine(s) aan waarop je NZB's wilt zoeken
Volgende
Laat 'Geef weer als aparte knoppenbalk' uitgevinkt (is vertrouwder)
Volgende
Naar vorige/volgende tab, tenzij tekst is geselecteerd(standaard) aangevinkt houden
volgende
Vink alle filters uit (onnodig)
Voltooien

6.
Klik pop-up weg en Browser-venster weg

Klaar!
Ga terug naar FTD en klik een willekeurige post aan, rechtsboven zie je dan een aantal
nieuwe knoppen. Elke zoekmachine heeft een eigen knop gekregen overigens.
Gewijzigd door TCP_IP op 13 maart 2009, 21:44
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
gigabyte
Nieuw FTDWatchdog 2.4.0 !! Wink

http://www.binsearch.net/index.php?q=...tdate=date
Gewijzigd door gigabyte op 14 maart 2009, 13:38
 
Puma
Het lijkt wel of de hel is los gebarsten. Nog geen jaar terug moest je in FTD nog altijd de bestandsnaam kopiëren en die plakken in een search engine. In die tijd had je ook al Koala en FTDwatchdog, maar dat was en is nog steeds niet gemeengoed.
Tevens moest je ook nog handmatig controleren, repareren en uitpakken. Dat is nu ook uit handen genomen door Grabit en Newsleecher.

Je kunt wel zien dat de laatste 300.000 leden geen kaas van hebben gegeten en ook geen tijd erin willen steken.
Usenet had nooit zo'n grote community moeten worden! Het is sindsdien alleen maar achteruit gegaan.
Voorheen kon ik a.b.ftd headeren en haalde ik alleen NZB's binnen. Nu krijg je potverdorie complete DVD's, software blabla binnen en daar is
die groep niet voor bedoeld. Tevens met allemaal vage benamingen (zonder extra titel) en geen NFO's.

Dan wil ik het niet eens hebben over de vele "release teams". één bron, 40x hetzelfde. Alleen aan het begin en eind van de ondertiteling zie je de naam van een andere groep. Gemiddeld wordt er 4 TB per dag op usenet gezet. Ik durf te wedden dat 3.5 TB herhaling is!

Wat ik vaak zie op FTD:
post X in groep Y van enkele dagen oud.

Verzoek gebruiker: kun je opnieuw posten, want ik kan er niet meer bij of mijn provider ondersteund die groep niet.
De poster upload het verdomme ook nog eens opnieuw!

FTD>NZB>branden>verkopen aan de buren! Zo'n beeld heb ik nou voor me.

Hopelijk gaat FTD terug naar de goede oude tijd. Behulpzame posters, beleefde leechers!
Gewijzigd door Puma op 15 maart 2009, 03:19
 
gigabyte
Ik stoor mij er ook aan wat een paniek om dat NZB knopje, tjonge jonge het was maar een linkje naar een NZB zoek pagina ! ShockShock

Zo zie je maar dat mensen totaal niet weten waar ze dan uitkomen als ze op z'n knopje klikken. Frown

Ik weet ook nog goed dat je moest headeren met grabit vooral alt.binaries.nl was toen (en nu zeker een probleem) dat was in de beta fase en toen nog gratis, later moest je er ineens voor betalen dat was pas een probleem !
Je moest toen inderdaad alles nog zelf doen en moest nog moeite doen om alles bij elkaar te krijgen, controleren met Quikpar en als dat gelukt was uitpakken maar.

Wat mij opvalt is dat de meeste totaal niet lezen voor dat ze klikken, dat kun je zien in de reacties van velen ''de NZB knop is ineens weg'' sorry hoor maar dit is toch duidelijk vermeld VOOR dat je die FTD update uitvoerde.

Dat verklaart ook gelijk waarom er veel PC’s vol zitten met spy en adware, lekker blijven klikken hoor, naast mijn werk dus nog werk genoeg. Smile

Tja het respect voor elkaar en voor FTD is soms ver te zoeken en ff lezen is soms ook al een groot probleem.

Ik denk dat het weer eens tijd wordt dat FTD de stekker van server er eens een paar dagen uittrekt, al is het maar om de reacties van sommige:
“FTD is waardeloos zonder NZB knop” SadShock
Gewijzigd door gigabyte op 15 maart 2009, 13:52
 
TCP_IP
Ja ik stond ook erg verbaasd over de reacties die ik zag, NZB knop weg en niemand kan ineens meer downloaden :S

Als inmiddels al zoveel hebt binnengehaald moet er toch op een gegeven moment een knop zijn omgedraaid van hea, als ik op die NZB knop druk word de bestandsnaam gekopieerd in de zoekbalk van een zoekmachine en komen daaronder de resultaten. Dus dat zou ook handmatig moeten kunnen.

Tja moet zeggen dat ik ook pas sinds 1,5 jaar terug achter de wondere wereld van nieuwsgroepen ben gekomen, wist ook niet alles maar ik ben in ieder geval wel uitgebreid aan het uitzoeken geweest hoe alles in elkaar zit.
O.a. door gewoon eens een NZB bestand in kladblok te openen en kijken wat daar allemaal in staat.

En inderdaad veel mensen hebben dus blijkbaar weinig kaas gegeten van de werking, maar door die NZB knop o.a. weg te halen zullen ze misschien zelf eens gaan uitzoeken hoe het allemaal werkt. Worden ze toch onbewust gestimuleerd ervoor Pfft .
Maar bij uitspraken als “FTD is waardeloos zonder NZB knop” , dan moet diegene maar weer lekker terug naar torrents gaan Wink

Maar toch, vind niet zo'n ramp dat dit zo groot is en dat er zoveel releasegroepen zijn. Er word inderdaad veel dubbel gepost maar dat overleef ik wel. Met behulp van m'n eigen filters op FTD vind ik alles wel.
Aanbod is lekker groot en zo af en toe upload ik ook nog weleens wat.
Gewijzigd door TCP_IP op 15 maart 2009, 15:31
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Vanmiddag nieuwe post op FTD geweest, "NZBuddy NZB Knop v1.0.1" . Post id: #929285

http://www.nzbindex.nl/search/?q=nzbuddy101

Heb FTD watchdog verwijderd en dit geinstalleerd, heb NZB knop terug EXACT zoals vanouds. Alleen kom je nu niet in FTD portal uit omdat deze niet meer bestaat. Maar heb NZBindex ingesteld.
Voor XP geeft dit blijkbaar weinig problemen, onder Vista is het een beetje een heisa Pfft Na kwartier had ik het aan de praat.
Je moet namelijk UAC uitschakelen en PC opnieuw opstarten, daarna ben je al je FTD settings kwijt incl alle posts. Voor wie een uitleg nodig heeft om alles te behouden en het werkend te krijgen (zoals het mij gelukt is) laat maar weten.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
TCP_IP
Hier alsnog uitleg:

Dit is voor gebruikers die nog UAC hebben aanstaan, dat zijn dus die
constante meldingen waarbij je gevraagd word of je wilt doorgaan met
installatie of iets dergelijks.

1. FTD backup
Ga naar "C:\Program Files\FTDv3.8\profiles"
Klik bovenin op 'Compatibiliteitsbestanden'
Kopieer ALLES wat daar in staat naar je bureaublad of waar je ook maar wilt.
zorg dat je je gebruikersnaam + wachtwoord nog weet van FTD.

2.
Schakel UAC uit.

Start >> Configuratiescherm >> Gebruikersaccounts
Klik op "Gebruikersaccountbeheer in-of uitschakelen"

Vink 'Gebruik Gebruikersaccountsbeheer ~ beter te beveiligen' uit en klik op 'OK'

Herstart je PC.

3.
FTD backup terugzetten

Start FTD
Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op 'opslaan'
Sluit FTD nu.

Ga naar de map waar je al de FTD-bestanden hebt staan die je in stap 1
hebt opgeslagen.
Kopieer al deze bestanden naar C:\Program Files\FTDv3.8\profiles
Start FTD en alles is weer terug zoals het hoort.

4.
NZBbuddy installeren

Sluit FTD
Kopieer NZBbuddy.exe naar de map waar je FTD hebt geinstalleerd.
Dubbelklik NZBbuddy.exe en installeer programma
Selecteer welke zoekmachine je wilt en voltooi installatie.
Open FTD en open een willekeurige post, rechtsboven staat NZB knop.
Controleer of deze iets doet, zo ja mooi en ben je klaar. Zo nee,
Sluit dan FTD.

Open kladblok
kopieer onderstaande code:

*
Heel belangrijk controleer of het PAD klopt waar FTD staat geinstalleerd(bijv.C:\Program Files\FTDv3.8).



Windows Registry Editor Version 5.00


[HKEY_CLASSES_ROOT\NZBuddy]
@="URL:NZBuddy Protocol"
"URL Protocol"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\NZBuddy\DefaultIcon]
@="C:\Program Files\FTDv3.8\NZBuddy.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\NZBuddy\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\NZBuddy\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\NZBuddy\shell\open\command]
@="C:\Program Files\FTDv3.8\NZBuddy.exe %1"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\NZBuddy]
"ZoekMachine"=""



Sla dit op als "register.reg" op je bureaublad
Dubbel klik hierop en klik op OK en OK.
Dubbelklik nu weer op NZBbuddy.exe en klik de zoekmachine aan die je wilt en klik op OK.
Open nu FTD, nu zou het moeten werken.
Gewijzigd door TCP_IP op 15 maart 2009, 16:36
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTD Watchdog 2.3.0', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie