obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Gameserver draaien achter de 706
mkootstra
Ik krijg als het goed is maandag internet van Online.... Ik ben bij KPN weggegaan omdat het te duur was en omdat ik geen FTP server kon draaien, geen extern bureaublad kon benaderen en een gameserver was niet te bereiken..... dit alles met internetplusbellen met een speedtouch 780WL.... (mooi apparaat maar je kunt er bij KPN niets mee)

Nu ben ik bang dat ik met de 706 dezelfde problemen krijg omdat ik de inbraakdetectie niet kan uitzetten.... die was bij KPN het probleem... in de moden kun je mooi forwarden maar als de inbraakdetectie vervolgens nog alles tegen houd heb je hier niets aan....

De interface van de 706 is identiek.... zijn mijn veronderstellingen juist? Online heeft mij de aanmelding toegezegd dat het geen probleem zou zijn om poorten open te zetten.... (me name nog gemeld dat het oa de 21, 3398 ed betrof...... geen probleem werd er gezegd)

Mocht bovenstaande veronderstelling juist zijn kun je dan nog switchen (of helemaal afstappen) naar een abbo zonder telefonie (hier krijg je een modem bij waarbij je alles kan instellen).... moet je wel weer een tel abbo hebben maar dat is dan het volgende

Groeten Mark
 
dR3
gameserver+ftp-en+extern bureaublad+internetten+voipen tegelijk? Je verwacht wel veel van een 1mb up lijntje :p

Afaik zou je op een st706 prima poortjes moeten kunnen openzetten, die modem is niet zo dichtgetimmerd als die van kpn ipb dacht ik.

En anders kun je altijd een eigen modem/router aansluiten, je voipnummer uitporteren naar iets als voipbuster oid en de st706 weer in de
doos zetten ;-)
 
TCP_IP

Quote

Intrusion detection schakel je uit door een telnet sessie naar de modem op te bouwen en de volgende commando's in te voeren:

:ids config state=disabled
:saveall

Intrusion detection is nu uitgeschakeld.


inbraakdetectie
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkootstra
en de usernamen en het wachtwoord dan? Op KPN experiabox strand je hier.... op google wordt ook bij online over een wachtwoord gesproken....

Als je die niet hebt houd alles op....

Ik ga dit vanavond even proberen.....
 
TCP_IP
Username: Administrator
password:

http://www.speedtouch.nl/docs/ST706sip_UserGuide.pdf

Ben even van handleiding uitgegaan, weet niet in hoeverre Online alles heeft aangepast.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkootstra
Invalid username/password.

Closed connection

De verbinding met de host is verbroken.




Geen resultaat...... dit is dus dichtgezet...... Password heb ik uiteraard niet
 
dR3
Kun je daarmee niet via de webinterface een user met full rights aanmaken, die je vervolgens wel via telnet kan adminnen?
 
TCP_IP
Wacht anders even af tot maandag tot je je ST706 modem binnen hebt.
We zijn wel bezig om inbraakpreventie uit te schakelen maar ik heb er al genoeg gehoord die met succes servers hebben draaien achter hun 706. Enkelen met een webserver en meen ook nog iemand met een NAS waarbij ik geholpen heb.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
mkootstra

Quote

TCP_IP schreef:
Wacht anders even af tot maandag tot je je ST706 modem binnen hebt.
We zijn wel bezig om inbraakpreventie uit te schakelen maar ik heb er al genoeg gehoord die met succes servers hebben draaien achter hun 706. Enkelen met een webserver en meen ook nog iemand met een NAS waarbij ik geholpen heb.


Ik heb de modem als hangen hoor, enkel nog geen DSL signaal..... I wil namelijk maandag alleen de plug omzetten en dan weer kunnen internetten..... Was na analoog -->ISDN--> IPB een zooitje geworden in de bekabeling. Dit heb ik gelijk weer klaar gemaakt....

Maar goed, als er vorderingen zijn om bv een deel van de inbraakpreventie uit te zetten dan houd ik mij aanbevolen... Wat ik gehoord heb bij de KPN was dat ze heel snel problemen krijgen met telefonie als de modems makkelijk toegangkelijk zijn....
 
mkootstra
Inmiddels heb ik alles aangesloten en werkte online een dag later.....

Met de modeminstellingen ben ik ook bezig geweest en heb het voor elkaar gekregen om een FTP (21) poort open te zetten (checken met portchecker) maar krijg ik de oldskool SOF2 server totaal niet zichtbaar (poort 20100 is ook van buitenaf niet zichtbaar) Deze heb ik op dezelfde manier geforward als de FTP (alleen UDP want TCP is niet nodig, overigens al wel geprobeerd) Tijdens checken heb ik uiteraard een SOF2 server draaien en kan hem ook zien in mijn locale servers als ik een spel start....

Waarom lukt dit nu niet.... Zit de fout bij mij of zijn er poorten door Online geblokkeerd....?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gameserver draaien achter de 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen? Huawei configuratie en problemen : 6 27 jan 2015
Advertentie