obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
IP conflict met buurvrouw :)
eksman11
Hallo,

even een vraagje over het volgende: ik heb een tijdje een livebox, en op zich redelijk tevreden (laat ik niet beginnen over de snelheid Sad). tot vorige week ineens er geen beweging meer in was te krijgen.
na resetten van de livebox doet internet het prima, maar na een minuut of wat wordt het zo traag dat er niks meer mee te doen is. paar dagen geleden kreeg ik op de pc ineens een melding over conflicterende IP adressen.
ik vraag me af of dit te maken kan hebben met het feit dat iemand anders (nieuwe buurvrouw) een draadloos netwerkje heeft geinstalleerd?? ik heb zelf de Ip adressen gecheckt van pc en 2 laptops in mijn eigen netwerk en die zijn allemaal verschillend (192.168.1.1 / 1.10 / 1.11 )

mijn vraag is dus: ligt het nou aan dat IP adres conflict? ja of nee? zo ja, wat kan ik doen? alvast bedankt voor een reactie.
groet,
Jay
 
TCP_IP

Quote

ik heb zelf de Ip adressen gecheckt van pc en 2 laptops in mijn eigen netwerk en die zijn allemaal verschillend (192.168.1.1 / 1.10 / 1.11 )


Oorzaak gevonden Wink
De livebox gebruikt al het IP adres 192.168.1.1, daar is je conflict. Dus dat IP adres op je PC even wijzigen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
eksman11
hoi, volgens mij heb ik een foutje gemaakt, want mijn pc heeft het adres 192.168.1.13
sorry maar ik heb dus ergens verkeerd gekeken Sad livebox heeft dus wel gewoon 192.168.1.1
ondertussen is het probleem echt vervelend. als ik de livebox benader vanaf pc en opnieuw opstart, heb ik daarna ongeveer 3 minuten internet.... daarna is er bijna niks meer mee toe doen.
ik hoop dat iemand een goeie tip heeft! alvast bedankt!
 
TCP_IP
hmm, dan zit er mogelijk een vreemde te internetten via jouw verbinding.

Heb je geen extra router of accespoint aan je livebox hangen ? zou kunnen dat die hetzelfde IP als die van je livebox heeft.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
eksman11
@TCP_IP en alle anderen Smile
volgens mij heb ik het probleem gevonden. kwam via google op een ander thread van dit forum terecht.
het probleem lag aan de adapter van de livebox... die was dus kapot oid. heb een universele gekocht bij een electronica winkel en ben nu alweer zo'n 5 minuten online Smile
snap er weinig van hoe een adapter mijn internetverbinding kan herstellen... maar goed.
het kost je een paar vrije uren en paar tientjes voor die adapter maar dan ben je weer online!
 
TCP_IP
Kapotte adapter en daarna ip conflict, vreemd.
Houd dat verhaal met IP conflict nog even in de gaten.
Maar gelukkig opgelost !!

Trouwens een tip, bij Online kun je een gratis adapter toegestuurd krijgen, kun je evt. uni. adapter terugbrengen. Dan heeft het je alleen een paar vrije uren gekost Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP conflict met buurvrouw :)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ip conflict Huawei configuratie en problemen : 13 12 aug 2015
Huawei HG655 - Panasonic plasma: IP conflict Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 jan 2012
Advertentie