obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuw type router ter vervanging van Livebox
paul slap
Hallo allemaal, enige tijd geleden werd ik gebeld door online of ik mijn abonnement (familie 20Mb incl tel), welke bijna afliep, met twee jaar wil verlengen. Nu heb ik eigenlijk geen klachten en met de 10 euro extra korting op mijn abonnement vond ik dat wel een goed idee.
Toen ik aangaf dat ik de snelheid van 9 Mb ipv 20 Mb wel vond tegen vallen gaf de verkoper aan dat online nieuwe routers heeft besteld welke binnen kort worden uitgeleverd en waarmee de snelheid dan aanzienlijk verhoogd gaat worden. Heeft iemand daar meer van gehoord of heeft iemand al zo'n nieuwe router. graag jullie reactie

Groet Paul
 
TCP_IP
De Speedtouch 706 (WL)

http://www.speedtouch.nl/documenten.html#706

Snelheid zal niet meer als 1 รก 2 mbit verschillen hoor, dus verleng je abbo niet op basis daarop. Verkopers hebben veel praatjes als ze niet weten waarover ze praten.
Speedtouch zal wel wat stabieler zijn dan de livebox.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
paul slap
Hallo TCP_IP

Allereerst bedankt voor je snelle reactie, maar...
Hoe kom je aan deze info en heb je enig idee wanneer online deze router gaat verspreiden?
1 tot 3 Mb is in mijn geval toch al snel 10 tot 30 % snelheids winst.
En zoals ik al vermelde was ik sowieso al tevreden met online

Groet Paul
 
TCP_IP
Nou kijk maar eens op dit forumWink
Sinds een paar maanden terug kwamen mensen op dit forum die net opgeleverd waren en toch wat problemen hadden en bleken de nieuwe Speedtouch te hebben.
Deze speedtouch 706 is dus niet bepaald nieuw meer, ik meen dat ik de eerste post over deze modemrouter eind 2008 al zag maar kan me vergissen.

Vond toevallig net een post van de gebruiker 'Janto10' die eind november al een speedtouch 706 kreeg aangeleverd van Online.

Dekkeingsgebied

Maar snelheidswinst is ook puur theoretisch, het kan ook heel goed zijn dat je geen snelheidswinst maakt. Dat is toch even een kwestie van aansluiten en testen.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
orange07

Quote

TCP_IP schreef:
[....]



Allemaal gelul in de lucht........
mij werdt ook een new Speedtouch belooft...en wat denk je ? Kon plotseling in een keer niet..

Ze weten zelf niet wat ze doen daar..liegen alles bij elkaar...
Gewijzigd door TCP_IP op 10 mei 2009, 15:56
 
Mythykal
Luister hier niet naar,
Het is niet mogelijk om een livebox om te wisselen met een ST706(WL), dit omdat het gehele profiel omgegooit moet worden en ze daar niet echt zin in hebben.
Verder is de livebox statistisch gezien sneller dan de ST706, dit omdat de LB gemaakt is voor snelheid en de ST voor stabiliteit.
als je twijfels hebt, verleng het niet,, en al helemaal niet met 2 jaar.

#UPDATE#
En voor verdere informatie,, de ST706 werkt niet in alle huizen, raar maar waar.
Niemand schijnt te weten waarom, maar hier is onderzoek na gedaan door een aantal monteurs die er genoeg van hadden, 9 op de 10 ST706WL's deden het niet in dat huis.
Gewijzigd door Mythykal op 11 mei 2009, 23:18
 
TCP_IP

Quote

Het is niet mogelijk om een livebox om te wisselen met een ST706(WL), dit omdat het gehele profiel omgegooit moet worden en ze daar niet echt zin in hebben.


Welk profiel? Die in de DSLAM ? Of klant account?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Mythykal
Uuhm, volgens mij beiden, maar dit weet ik niet zeker,, dus daar ga ik niet veel over vertellen.
Het komt erop neer dat dit bij de klantenservice zelf niet kan, dit moet via het hoofdkantoor om dit om te willen ruilen.
En dan nog doen ze dit alleen bij hoge uitzondering, dus als de klant al 10 Liveboxes heeft gehad, en al het andere is onderzocht.
 
TCP_IP
Denk zelf eerlijk gezegd dat ze niet het profiel hoeven om te gooien cq. aanpassen op basis van een ander modem.

Zal denk ik eerder een administratief probleem zijn dan een technische. Of moeten ze van die liveboxen af Pfft?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
orange07

Quote

TCP_IP schreef:
Denk zelf eerlijk gezegd dat ze niet het profiel hoeven om te gooien cq. aanpassen op basis van een ander modem.

Zal denk ik eerder een administratief probleem zijn dan een technische. Of moeten ze van die liveboxen af Pfft?


Mij werdt vertelt toenSmile

Telefoon werkt dan 3 dagen even niet, internet wel.
De tec moest dan wat omzetten enzz
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuw type router ter vervanging van Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie