obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NAT niet meer mogelijk met nieuw modem (ST706)
robuisman
Hoi,

Mijn Livebox is onlangs vervangen door een Speedtouch ST706. Alle storingen zijn hierdoor eindelijk na 2 jaar opgelost. Ik heb nu echter het probleem dat ze het menu gestript hebben. Het is voor mij nu niet mogelijk Poorten te forwarden. Voor mij is dit echter noodzaak, aangezien een computer en een NAs van buiten bereikbaar moeten zijn.

iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Ik heb reeds een mail verzonden naar online. Deze persoon geeft na 5 dagen aan dat deze mogelijkheid niet beschikbaar is:

"Naar aanleiding van uw e-mailbericht moeten wij u helaas mededelen dat
het inderdaad niet mogelijk is deze in te stellen binnen de Speedtouch
706. Het modem dat wij u hebben geleverd staat voorgeprogrammeerd
waarbij sommige functies niet aan te passen zijn."

Iemand een idee wt ik nu moet doen om mijn apparatur van butien te kunnen bereiken?
 
TCP_IP
Vreemd, kan me nog een topic herinneren waarbij we een webserver aan de praat hebben gekregen achter een Speedtouch 706, en daarbij is uiteraard poort 80 geforward.

Onder Speedtouch vind ik de portforwards zoiezo wat wazig, veel vantevoren ingestelde forwards ook.

Even wat googlen en kom ik op dit uit:

1) Ga naar "Toolbox > Delen van spelen & toepassingen > Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen" op je SpeedTouch modem.
2) Kies de/het betreffende "spel of toepassing" uit de dropdownbox en kies het Apparaat (Dit is MAC adres van je apparaat/PC ipv IP adres)



Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
robuisman
Dank voor je reactie.. In ed 706 is dat inderdaad een anier om een portforwarding te doen. Echter deze optie hebben ze eruit gesloopt bij online. Ik zie deze dus helemaal niet in het scherm..
 
TCP_IP
Topic gevonden:

THOMSON ST706 poorten forwarden

Kijk bovenstaande topic eens door, misschien kijk je er overheen (heb ik ook vaak genoeg gehad). Of zouden ze er een nieuwe firmware eropgezet hebben, en portforwarding eruit hebben gehaald ?!

Dat zou dan wel de slechtste actie OOIT zijn dan.

Er zijn wel oplossingen maar bij alle die ik me kan bedenken zou telefonie niet meer werken.

1. In bridge mode zetten en er een router achter zetten

2. Volledige originele firmware van Speedtouch erop zetten. (http://www.speedtouch.nl/software.htm...e.html#706)

3. Speedtouch vervangen door een andere DSL router
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
robuisman
thnx.. Ga nog wel ff checken of ik er niet overheen heb gekeken. Wordt idd ook gebruik gemaakt van telefonie, dus die opties zijn een beetje lastig.. Had zelf nog iets gevonden:

http://ariekanarie.nl/archives/67/hacking-onlines-new-modem
 
TCP_IP
Kan zo niet inschatten hoeveel je van routers en IT algemeen weet maar zou hiermee oppassen. Je kunt hem namelijk met een paar type foutjes ook om zeep helpen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
ach, de reset naar fabrieksinstellingen (reset lange tijd ingedrukt houden tijdens het opstarten) zou je gewoon weer naar de oude situatie toe moeten brengen, ook met de Online firmware er in. Dus wat kan er mis gaan?
 
TCP_IP
Nou ja kan zo niet afleiden wat je precies aanpast.

Weet zo niet of je hiermee configfile aanpast alleen of dat je echt in firmware gaat zitten kl*ten. Als alleen configfile is, ja dan niet zo'n probleem. Even resetten en dan is je NV-ram leeg en dus je config ook. Ja oké het is opzich niet zo'n ramp dan nee.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAT niet meer mogelijk met nieuw modem (ST706)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie