obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Modem / Router problemen ST-706
helpme
Hallo allen.

Na problemen te hebben gehad met XS4ALL ivm router poorten problemen heb ik deze wederom bij Online?
Ik heb voor dat ik het account afsloot bij Online eerst gebelt of men de poorten
UDP 5198 ,5199 en TCP 5200 open hebben staan het antwoord was ja , men heeft mij
dit ook schriftelijk medegedeeld.
Ik ben radio zend amateur en gebruik deze poorten om verbinding te maken met het programma Echolink .
Nu heb ik geprobeerd om deze poorten te forwarden in de modem en dat wil lukken ? alleen
gaan ze niet open , ik ben al enige dagen cq uren bezig om Echolink aan de praat te krijgen.
Wie kan mij verder helpen zo dat ik over de wereld met mijn colega's ama's kan werken.

Alvast bedankt Fred PDØWFS
 
TCP_IP
Kijk hier eens naar:

THOMSON ST706 poorten forwarden
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpme
Hoi allen.
Het probleem is opgelost bedankt allen.
Gr.Fred.
 
TCP_IP
Mag ik vragen hoe je het hebt opgelost?
Verwacht namelijk wel meer mensen met zelfde probleem als die van jou.

Alvast bedankt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
helpme
Hoi TCP-IP.

Ja dat mag je vragenGrin

Ik heb een screendumpje gemaakt dan zie je de oplossing

Foto-DMJQ3G7U-G

Ik wist niet dat je dit ook moest invullen heb de naam er ingezet en oké geklikt modem gereset en werken.

Gr.Fred.
Gewijzigd door helpme op 14 mei 2009, 23:37
 
rrozema
Even geheel off-topic (alvast sorry daarvoor, helpme): dit is voor het eerst dat ik een schermdump zie van de nieuwe ST routers van Online. En ik kan het natuurlijk vanaf 1 schermpje niet helemaal bekijken maar het ziet er behoorlijk uit als de standaard manier in alle Speedtouch routers om forwards te maken: Spellen & Toepassingen. Ik dacht uit eerdere posts begrepen te hebben dat het door de Online firmware niet langer mogelijk was forwards aan te maken. Maar als je gewoon de Spellen & toepassingen schermen kunt gebruiken, dan is er toch niets aan de hand?

Sommige mensen vinden die spellen & toepassingen lastig en anderen vinden het juist handig. Ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit wat ik er van vind maar ik zie er wel voordelen aan: in de firmware zijn de standaard forwards voor een groot aantal toepassingen al gedefinieerd en mocht jouw specifieke spel/toepassing er nog niet tussen staan dan kun je zelf nog extra definities toevoegen. Je hoeft daarna enkel nog aan te geven welke spellen/toepassingen je op welke pc op je netwerk draait en de router forward in 1 keer alle poorten die bij dat spel/die toepassing horen. Ik hou er zelf wel van om precies te weten welke poorten er geforward worden, maar ik zie wel voor me dat iets minder ervaren mensen dit als prettiger zullen ervaren. M.a.w. ik denk dat deze nieuwe SpeedTouch routers een grote stap voorwaarts zijn t.o.v. de livebox.
 
helpme
Hoi rrozema.

In princiepe is het modem zeer eenvoudig te configureren maar ik ben geen ICTer en doe zo en zo al niets met modems maar ja soms moet je wel en dank zij de hulp van anderen op een ander forum waar men hints gaf zag ik dit laaste met gevolg dat het ook i.d.d meteen werkte
je kan eenvoudig een nieuw spel aan maken in de toolbox tevens kan je ook de bestaande poorten voor spellen forwaarden , maar vergeet niet om de laatste handeling te doen zoals in de screendump staat als je deze vergeet of je weet het niet tja dan gaat het mis maar dat probleem is nu gelukkig opgelost.
Doe er je voordeel mee.

Gr. Fred.
 
TCP_IP
Is al eerder gedaan, daarom verwees ik helpme ook naar dat topic.

Heb inmiddels redelijk wat Speedtouches gezien en ziet er bijna overal zo uit nu.
Vind bij Speedtouch alleen wat omslachtig. Nja ik zie wel dat het makkelijk moet lijken, maar doe mij maar gewoon de portforwards op een Linksys !

THOMSON ST706 poorten forwarden

thomsonhf2

serveruitlijstsh7

serverhandmatigrk6

handmatig1me3

* En nu me nest maar eens in Pfft
Gewijzigd door TCP_IP op 15 mei 2009, 01:59
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem / Router problemen ST-706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie