obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Router maakt geen verbinding met modem
goek
Beste vrienden,

Ik ben al de hele ochtend bezig om mijn Belkin wireless router verbinding te laten maken met mijn ST706.

De modem lijkt het prima te doen. Ik heb 2 laptops zonder problemen direct met de modem kunnen verbinden en kunnen internetten. Echter, als ik de router op het modem zet blijft het modem-lampje maar knipperen, wat dus zo veel betekend als geen verbinding met modem.

Op de beheer-pagina van speedtouch (192.168.1.254) vind ik ook nergens mijn router terug, waar ik mijn laptop wel zie staan.

Ik heb al zo veel dingen geprobeerd dat ik nu even door de bomen het bos niet meer zie. Het zit hem in ieder geval niet in het forwarden van poorten of het gebruiken als accesspoint toch? Daarvoor moet de router op zijn minst verbonden zijn met de het modem??

Alvast onwijs bedankt!
 
TCP_IP

Quote

Echter, als ik de router op het modem zet blijft het modem-lampje maar knipperen


Modemlampje? Is het een ADSL router?
Wat voor type Belkin router heb je dan?

Indien ADSL router dan moet deze wel als accespoint ingesteld worden.

Paar standaard vraagjes:

Hoe heb je je Belkin aangesloten op je ST706, WAN poort of LAN poort?

Belkin router ook al een keer gereset?

Kun je de config-pagina van je Belkin wel benaderen als je je laptop op een LAN poort aansluit?

Wil je hem als router fungeren of als accespoint (AP is wel makkelijker)?


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
goek
Wow... bedankt voor het snelle antwoord!

Als ik de router aan zet gaan er een voor een lampjes aan die aangeven of iets werkt of niet. Hij blijft echter hangen op het modemlampje, waardoor met het internetlampje ook niets gebeurt.

Ik heb een Belkin N Wireless Router. Bij mijn weten is het geen ADSL router.
Zie http://catalog.belkin.com/IWCatProduc..._Id=372043
De modem is trouwens niet wireless.

Ik heb een ethernetkabel lopen van een van de 2 ethernetpoorten van de ST706 naar de enige van de 6 ethernet poorten op de belkin die zegt "To Modem".

Belkin, modem, laptops, allemaal meerdere malen gereset.

Ik kan de config pagina van de belkin wel benaderen via wireless, maar NIET via kabel. Zelfde kabel wordt wel gebruikt om direct verbinding te maken met modem, dus daar ligt het niet aan?

Ik wil uiteindelijk een wel netwerkje aanleggen met deze router. Als dat als accesspoint ook kan, mij best! Smile

Bedankt!
Gewijzigd door goek op 21 mei 2009, 15:45
 
TCP_IP
Oke dan zal ik een uitleg geven hoe dit allemaal in te stellen.

Koppel eerst alles los !

1. Reset je Belkin router m.b.v. reset knop naar z'n fabriekinstellingen

2. Sluit Belkin router aan op je PC met een netwerkkabel via 1 van de LAN poorten van je Belkin

3. Ga naar de beheerpagina van je Belkin (Dacht standaard 192.168.1.254 of 192.168.1.1)

3. Zoek het LAN menu gedeelte op en stel daar het volgende in:

LAN IP adres word 192.168.1.200 met subnetmask van 255.255.255.0

DHCP uitschakelen, dus disable of uitvinken

Sla de instellingen op (meestal knop met 'save' of iets in die richting)

4. Plaats nu een netwerkkabel tussen je Speedtouch en Belkin als volgt:

ene uiteinde gaat in 1 van de 2 poorten van je Speedtouch

Andere uiteinde gaat naar 1 van de LAN poorten, dit is dus NIET de poort waarbij 'to modem'. Die poort blijft ongebruikt bij deze netwerkconfiguratie

5. Nu moet het IP adres van je PC nog even vernieuwd worden zodat je een IP van de Speedtouch krijgt ipv het IP wat je van je Belkin hebt gekregen. Meerdere manieren maar voor het gemak, start je PC even opnieuw op.

Dat zou moeten werken.

In het vervolg kun je via je beide (modem)routers als volgt benaderen:

[url=192.168.1.254]192.168.1.254[/url] = Speedtouch 706

[url=192.168.1.200]192.168.1.200[/url] = Belkin router


p.s. Vergeet niet je draadloze netwerk te beveiligen Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
goek
En heb ik dan een accesspoint of een router?

Ik ga het als ik thuis ben meteen proberen. Tnx!! Smile
 
rrozema
access point. Belangrijkste onderscheid zit 'm in hoe je de kabel tussen de beide apparaten aansluit: een router sluit je aan op de 1e router met z'n WAN poort, een access point met z'n LAN poort.
 
goek
Ok volgens mij heb ik het voor elkaar gekregen de hele boel nog verder de vernieling in te helpen... :-/



Het ging al mis bij stap 2.
Als ik een kabel trek tussen mijn laptop en mijn router zegt hij gewoon "network cable unplugged". Maakt niet uit welke laptop of routerpoort ik gebruik. Op zich is dat misschien een indicatie waarom die router ook geen verbinding maakte met de modem, maar op de oude modem (net verhuist) ging alles prima!

Goed... geen man overboord dacht ik, want wireless maak ik wel verbinding met de router.
De beheerpagina van mijn Belkin was 192.168.2.1
Die belkin beheerpagina heeft een apart gedeelte "use as accesspoint"
Dit heb ik aangeklikt, enable geklikt, ip adres 192.168.1.200 ingevuld met subetmask 255.255.255.0, vervolgens ok.
Die belkin gaat aanpassingen maken en herlaadt de pagina automatisch naar 192.168.1.200, maar IE krijgt de beheerpagina niet geopend. Oude ip lukt ook niet. Allerlei andere ip's ook niet.

Ik dus maar weer de router gereset met een tandenstokertje, maar nu krijg ik ook wireless geen verbinding! Ook weer geprobeerd met meerdere laptops... geen succes!

Wie weet raad? Sad
Gewijzigd door goek op 22 mei 2009, 20:23
 
rrozema
Begin eens helemaal vanaf het begin:
  • haal alle kabels uit je belkin.

  • sluit enkel de stroom aan op je belkin en reset hem naar z'n fabrieksinstellingen (

    Quote

    De fabrieksinstellingen herstellen
  • Houd de resetknop tenminste tien seconden ingedrukt en laat hem daarna los. De lampjes op de router zullen even knipperen. De LED “Voeding/Gereed” begint te knipperen. Wanneer de LED voor “Voeding/Gereed” weer continu brandt, is de resetprocedure voltooid. uit de handleiding)

  • Sluit nu enkel je laptop aan op een van de 4 grijze aansluitingen achterop je belkin met een netwerk kabel

  • Start je belkin op (wacht totdat de lampjes een normaal patroon aangeven)


Volg nu verder TCP_IP's aanwijzingen om je belkin in te stellen. Let op dat je eerst alleen je laptop aansluit op 1 van de 4 grijze poorten. Belangrijkste punten om op te letten:
- de netwerk kabel tussen de speedtouch en je belkin moet straks (nu nog niet!) aangesloten worden op 1 van de 4 grijze aansluitingen.
- in de belkin moet de dhcp server op OFF staan
- het LAN ip adres moet veranderd worden in 192.168.1.x, waarbij x een getal tussen 1 en 255 is, uitgezonderd enkele waarden die al in gebruik zijn. De door TCP_IP voorgestelde 200 is prima.


N.B. Jouw router heeft volgens de handleiding een eigenaardigheidje: je MOET altijd uitloggen uit het configuratiescherm. Doe je dat niet dan zul je 10 minuten moeten wachten voordat je opnieuw in het configuratie scherm kunt komen. Hou hier dus rekening mee:

Quote

Router uitloggen
Per keer kan slechts één computer op de router inloggen om de instellingen van de router te veranderen. Wanneer een gebruiker heeft ingelogd om wijzigingen aan te brengen, zijn er twee manieren om uit te loggen. Wanneer u op de knop “Logout” (Afmelden) klikt, wordt de computer uitgelogd. De
tweede methode werkt automatisch. Na een vooraf ingegeven tijdsduur eindigt de inlogtijd. De standaard inlog-timeoutinstelling is 10 minuten. Deze kan worden gewijzigd van 1 tot 99 minuten. Zie voor verdere informatie het onderdeel in deze handleiding getiteld “Inlog-timeoutinstellingen wijzigen”.

 
goek
Ik denk dat mijn router gewoon kaduuk is jongens.

Als ik een kabel tussen de belkin en mijn laptop trek gebeurt er gewoon niets. Ik heb het precies gedaan volgens rrozema's beschrijving, maar mijn laptop merkt niet eens dat er een kabel in zit, laat staan dat ik de beheerpagina kan openen. Geen van die 4 lan poorten lijken het te doen. Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende laptops en 2 verschillende kabels... een aantal keer de netwerkkaart aan en uit gezet... ik krijg het gewoon niet aan de praat. Ik vermoed dat de belkin in de modem om de zelfde reden geen verbinding met elkaar kunnen krijgen. Klinkt dit aannemelijk??

Zoals ik eerder zei... draadloos verbinding met de belkin lukt wel prima. Als ik daar een accesspoint probeer in te stellen op de manier die jullie beschrijven krijg ik echter een limited connectivity verbinding en kan ik weer niets.

Het stomme is dat dit ding het in mijn vriendins vorige woning probleemloos deed!
 
TCP_IP
Heb precies hetzelfde met een oude Linksys wrt54g die in de kast ligt, ethernetpoorten doen het heel soms. Draadloos werkt gewoon.

Probeer nog eens een harde reset en anders is het zo te horen einde verhaal.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router maakt geen verbinding met modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie