obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Wifi link via livebox
Pookie
ik heb geen draadloze live box
ik heb een wifi link gekocht om de nintendo ds en nintendo wii op internet tekunnen maken.

maar het lukt niet.. kan iemand helpen ?

het utltiitie van de wifi link geeft wel wat modems aan.. maar geen livebox.

er staad wel speedtouch en upc en tompson

en diegene met het beste ontvangst...staat zelfs geen naam bij wat het voor modem is.

kaniemand helpen ?
 
TCP_IP
Wat bedoel je met wifi link en welk merk en type?

En diegene die het beste ontvangt heet waarschijnlijk een verborgen SSID (verborgen netwerknaam).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Pookie
merk is may flash wifi link voor de nintendo ds en wii en ps3 en psp
 
TCP_IP
Help me even hierbij Pfft

En dat is een WiFi ontvanger?

Heb je dan ook een draadloze router of accespoint die aan je livebox gekoppeld is zodat je draadloos kunt internetten?
Of sluit je deze enkel op je PC aan om een AD-HOC netwerk op te zetten met een gedeelde internet verbinding ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Pookie
tis een draadloze lan adapter

die in me pc usb zit

en me livebox is niet draadloos
 
Pookie
deze heb ik

http://www.kamben.bambition.nl/wifi-link-voor-nintendoplaystationxbox-p-51.html
 
TCP_IP
Ben nogal moe dus vergeef me als ik het verkeerd begrijpPfft (ga nu ook me bed maar eens in)

De WiFi link word dus gebruikt om een AD-HOC netwerk te starten. De stick fungeert als router min of meer en deelt ook een IP uit, je DS en Wii moeten dus draadloos verbinding maken met je WiFi link. Met de meegeleverde software word vermoed ik al de internetverbinding gedeeld tussen je netwerkkaart en WiFi link.
Maar als dit zo is dan moet je een AD-hoc netwerk opzetten en moeten je DS en Wii daar dus verbinding mee maken, je probeert het verkeerd om volgens mij.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
rrozema
Je hebt deze instructies gevolgd neem ik aan? Hoe ver ben je gekomen? Ik vermoed dat je bij punt 6 vast zit, toch?

In het scherm van punt 5 kun je zien/veranderen op welk kanaal en welk SSID jouw netwerk heeft. Kies een kanaal dat nog niet in gebruik is en kies een SSID dat duisdelijk voor jezelf is. De aanbeveling dat je WEP op disabled moet zetten vind ik een beetje eigenaardig; het is wel lekker makkelijk, maar dat vinden je buren en misschien nog wel meer mensen, waarschijnlijk ook. Ik zou het eerst even met WEP op disabled proberen zoals hier staat maar daarna zou ik toch snel een beveiliging (minimaal WEP) aan zetten op de verbinding.

ALs je inderdaad bij 6 vast zit, dan denk ik dat TCP_IP gelijk heeft. Het staat er namelijk een beetje gebrekkig geformuleerd maar je moet stap 6 vanaf je ps3/psp/nds uitvoeren; je maakt vanaf daar verbinding met je pc. En als het gelukt is kun je het resultaat daarvan dan zien doordat het mac adres van je ps3/psp/nds in het schermpje op je pc wordt weergegeven.
 
Pookie
het werkt niet.

ik heb gehoord dat ik persee een draadloze router nodig heb.. klopt dat ?
 
TCP_IP
Nee dat hoeft niet, het is een kwestie van configuratie.

Hier wat leesvoer:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi#Topologie.C3.ABn

Met wie WiFi heb je 2 soorten netwerken, de normale die je gewend bent. Alle netwerk apparaten maken draadloos verbinding met 1 router/accespoint en gaan direct het internet op. De 2e (topologie) is het ad-hoc netwerk zoals je in bovenstaande link kunt lezen.

2 netwerkapparaten maken direct met elkaar verbinding. Maar op de PC kun je het internet delen tussen je netwerkkaart met kabel en de Wifi link die je hebt. Je zou dus kunnen zeggen dat je computer als router fungeert.

Zorg eerst dat je NDS verbinding krijgt met je Wifi link, bij de configuratie van de wifilink op je PC kies je voor AD-hoc netwerk.

Ik heb dit ook vaak met m'n laptop gedaan. Zat zo'n Intel pro wireless utility bij, dan kon ik m'n eigen netwerk maken. Anderen konden dan verbinding met mijn laptop maken en kregen dan ook een IP (dacht 169 adres weet niet meer zeker).

Zo kun je dus bijvoorbeeld met een paar vrienden gamen zonder dat je een router nodig hebt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi link via livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie