obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
AVM Fritz! Wlan repeater N/G
ronnydrenthe
ja dat kan ik allemaal via het menu van de repeater doen maar dat gaat allemaal wel goed
Kan ik ook ip adressen veranderen, of is dat niet nodig
want repeater is nu 192.168.1.10 en livebox heeft 192.168.1.1 Kan zijn dat dat wat te dicht bij elkaar ligt of zo (ik roep maar wat)


Oh ja, ik kan de repeater op 2 manieren instaleren maar via 1 manier moet ik ook een wep sleutel invoeren maar deze mag dan niet meer dan 13 tekens hebben voor de livebox, en hij heeft natuurlijk 26 (of evt ook 13???)

En hierbij nog een plaatje van de repeater
de naam voor wlan basisstation lijkt me goed
net als het ip adres bij bekannte netzwerkgerate (dit is de laptop)

Maar we komen er vandaag helaas niet meer uit (ik zit in de ploegen dus wordt het even wat minder testen en proberen denk ik
Maar tot zover alvast bedankt en op de een of andere manier heeft het volgens toch met ip adres te maken
Gewijzigd door ronnydrenthe op 09 juni 2009, 22:05
 
TCP_IP
Nee IP adres van de repeater mag zelfs 192.168.1.2 zijn, dat maakt verder niet uit.

ehmm ja kijk die 26 tekens zijn hexadecimalen en waar je het moet invoeren zijn ascii tekens.
2 hexadecimalen is 1 ascii karakter dacht ik, dus 13 tekens. Ja heb me dit eerder afgevraagd of je dit niet gewoon kunt omberekenen zodat je vanuit 26 hex 13 ascii tekens krijgt.
Maar kijk eens op de livebox pagina of je dit kunt wijzigen.

Standaard is het 128-bit en hex, kijk eens of je hiervan ascii kunt maken of evt 64bit en ascii.

p.s. hexadecimalen is 0 t/m 9 en A t/m F, ascii tekens zijn gewoon alle cijfers, nummers en speciale tekens.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Als ik via de livebox kijk naar de wep key, dan geeft hij 128 bit en een sleutel van 26 cijfers/letters (die ik dus iedere keer gebruik) als ik hem op 64 bit zet komt er een 10 cijferige code tevoorschijn, dus lijkt me ook te kort Ik weet niet of ik deze zelf kan invullen of dat deze door livebox/orange gegeven wordt Met andere woorden als ik de code zelf naar 13 tekens verander kom ik dan nog wel in de livebox?

Moet ik trouwens ook nog een keer de reg knop indrukken?

En er zit wel WPS op de repeater maar volgens mij ondersteund de livebox dit niet

Hierbij ook nog even het plaatje wat gisteren niet mee wou komen, lijk volgens mij wel dat alles verbonden is

het plaatje komt op de een of andere manier niet mee??!!
Gewijzigd door ronnydrenthe op 10 juni 2009, 16:07
 
TCP_IP
Voldoet het plaatje aan deze voorwaarden?

Quote


Max. bestandsgrootte: 156.25Kb / Toegestane bestandstypen: .gif .jpg .png .zip .rar .tar .pdf


Je kunt zelf handmatig de code veranderen. Als je de livebox een harde reset geeft zal de originele WEP key weer actief worden. Of het werkt weet ik niet, probeer het eens.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
ik zal het eens proberen met de key

ja plaatje is maat 116kb en jpg
 
TCP_IP
kijk bestandsnaam even na, geen spaties of rare tekens.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Nou ik heb weer heel wat dingetjes geprobeerd maar kan de key niet zelf veranderen zodat ik 13 tekens krijg Ik heb hem op een gegeven moment een andere naam gegeven (de repeater) en dan zag ik in het netwerkcentrum zowel de livebox als de repeater klik ik dan op livebox en verbinden, dan haalt hij ip adres op en gaat over naar internet Verbreek ik de verbinding en doe het zelfde met de repeater dan probeert hij ip adres op te halen maar komt niet verder

Ik las ook ergens dat de livebox wpa key moet ondersteunen maar weet niet of hij dat doet

Ik geloof dat ik morgen of zo maar eens helemaal de repeater te resetten en het via een andere pc met xp met sp2 probeer, kijken hoever ik dan kom

maar ach we blijven lachen
 
TCP_IP
och ja klopt vergeten, livebox heeft ook WPA Pfft
Op tabblad draadloos op de livebox zie je bij 'beveiliging' zo'n dropdownbox en kun je kiezen uit:

-geeb
-wep
-wpa

Kies dan voor WPA en klik dan op configureren om wachtwoord te wijzigen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
ronnydrenthe
Nou het lijkt erop dat ik gewonnen heb, zoals het nu lijkt werkt het Ik zal het morgen wel even beter proberen en je ff vertellen wat ik allemaal gedaan heb, het lijkt erop dat ik een beetje dom ben geweest en vergeten ben sommige dingen in te vullen Nu eerst maar snel ff slapen want de wekker gaat zo weer af
Je hoort nog van mij
 
rrozema
Het hoeft toch niet zo ingewikkeld te zijn als je even bedenkt wat je aan het doen bent:
1 - je gebruikt de livebox als wireless router,
2 - je laat de repeater wireless verbinding maken met de livebox,
3 - je laat de repeater als 2e access point fungeren voor je clients en
4 - je laat je clients verbinding maken met het dichtstbijzijnde (c.q. sterkste) wireless access point.

Hieruit kun je een paar dingen concluderen:
- gevolg van 2: in de livebox moet het mac adres van de wireless interface van je repeater worden toegevoegd in het lijstje van het mac filter. Je doet dit ofwel via het livebox configuratie scherm ofwel door het reg-knopje te gebruiken (of je zet het mac filter in de livebox helemaal uit).
- gevolg van 3 & 4: de wireless instellingen van je access point en de repeater moeten vrijwel identiek zijn: zelfde ssid, zelfde encryptie, zelfde sleutel. Alleen het kanaal kun je het beste wel verschillend maken, anders storen ze op elkaars bandbreedte en halveer je de doorvoersnelheid van de clients op de repeater.
- gevolg van 1: de livebox is je dhcp server en verzorgt de routing. o.a. gevolg is dat forwards e.d. enkel in de livebox worden ingesteld. Alle clients krijgen dan automatisch een ip adres in de 192.168.1.x range met 192.168.1.1 als dns en gateway.
- gevolg van 1: het ip adres van je repeater moet in de range van de livebox liggen, maar niet in de dhcp range van de livebox. Controleer dat voordat je begint met het verbinden maken tussen livebox en repeater..
- gevolg van 4: niet alle clients kunnen goed omgaan met 2 access points. afhankelijk van het merk en de driver versie van de client software kun je problemen krijgen in deze situatie. Soms lijkt het eerst wel te werken, maar krijg je pas problemen als de wireless client probeert te wisselen (bijv: je sterkste ap valt tijdelijk uit, of je loopt met je laptop van de ene kamer naar de andere) en dan verlies je ineens je verbinding. Je kan dit oplossen door je repeater een ander ssid te geven dan je livebox en je client expliciet verbinding te laten maken met alleen maar dat netwerk. De repeater verbindt met de livebox en de clients verbinden dan enkel nog met een van de beide draadloze netwerken. Wil je wisselen, dan moet je dat zelf doen op de client. Niet ideaal, maar met zulke clients de enige werkbare oplossing.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'AVM Fritz! Wlan repeater N/G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
HG655d icm Dymond wr03 repeater Huawei meer apparaten aansluiten : 2 03 nov 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie