obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Nat 3 naar NAT 2 (of 1)
TCP_IP
-Speedtouch is nu de hoofdrouter.

-Speedtouch kun je benaderen via 192.168.1.254

-Linksys kun je benaderen via 192.168.1.200 (als je tutorial hebt aangehouden)

NAT1 krijg je denk ik pas als je rechtstreeks op een modem zit, een modem die GEEN modemrouter is Pfft Dat is OOK mogelijk, dan moet je je speedtouch in bridge mode zetten. Maar dat is niet aan te raden, want dan kan ALLEEN je PS3 het internet op en de rest niet. Dus vergeet dat verhaal maar even.

Och foutje, ik bedoelde poorten forwarden naar je PS3. Ben een beetje gewend dat het om computers gaat Pfft Ben benieuwd of je dan wel NAT1 krijgt als je ze forward naar je PS3.

En heel graag gedaan natuurlijk Grin als je meer vragen hebt weet je waar je moet zijn Wink

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Oke dan zal ik morgen de poorten even gaan forwarden naar de PS3, kijken of dat wat uitmaakt. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat NAT1 alleen met een modem alleen mogelijk is.

Het lukt me alleen niet meer om de linksys router de betreden: Niet op 192.168.1.200 en ook niet op 192.168.0.1 (heb het via de tutorial gedaan)
Speedtouch kom ik wel nog in op: 192.168.1.254

Uhm, misschien ff router opnieuw opstarten... Je hort morgen van me, bedankt!
 
postvoordennis
Uhm, kom toch op een één of andere manier me linksys router niet meer in.

Ik ga me linksys router opnieuw installeren, ik weet nu in ieder geval hoe ik hem d.m.v. een accespoint op NAT2 kan krijgen.

Als ik mijn linksys installeer, dan wordt er gevraagd of de linksys de huidige router (speedtouch dus) moet vervangen. Ik heb daarvoor altijd JA gedaan en toen lukte dat niet met me NAT. Moet ik nu een keer op NIET Vervangen klikken?
 
TCP_IP
Installeer je de Linksys met een CD?
Zo ja, bij voorkeur NIET doen maar handmatig.

Reset de linksys met het resetknopje achterop en houd deze zo'n 15 sec in en laat het hem ca. 2min opstarten.

Sluit dan de linksys aan op je laptop/PC met een netwerkkabel en volg de tutorial nogmaals. Let erop dat je het LAN IP adres goed invult, volgens tut. 192.168.1.200.
Je zou hem met deze link moeten kunnen benaderen:

http://192.168.1.200
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Ga ik doen als ik thuis ben. Het is dus mogelijk om handmatig in te stellen? Gewoon naar het ip-adres gaan bedoel je zeker en dan de instellingen intypen?
 
TCP_IP
Klopt !
Wist eigenlijk niet beter eerst Pfft
Een router moet je niet zien als een scanner of printer die je moet installeren met drivers. Je zou het nog beter kunnen zien als een opzichzelfstaande geavanceerde PC.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Naar mijn weten zorgt de cd ervoor dat je op een makkelijke manier dingen kan instellen zoals WPA beveiliging enz.

Op deze manier kan je oma het zeg maar zelfs... :-)
 
TCP_IP
Ja ik weet hoe zo'n CD in elkaar zit maar doe alles liever zelf handmatig (persoonlijke voorkeur).
Ik begon met cisco routers, dus alles vanaf een terminal router configureren. Zo'n webGUI wel erg handig maar als het kan stel ik alles zoveel mogelijk handmatig in.

Maar goed, ben benieuwd of het lukt als je thuis bent.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Ik had vandaag alles opnieuw geinstalleerd, maar met de postforward lukte het weer niet. Nogmaals de accespoint methode gedaan en hij doet het weer perfect.

Ook het adres van de router is gewoon te benaderen. Ik typte gister telkens 192.168.0.200 in, in plaats van 192.168.1.200 :p Tja dan werkt het niet heh haha

Nogmaals super bedankt en ik hoop dat andere ook wat aan dit topic hebben!
 
postvoordennis
Uhm, heb weer een nieuw probleem. Als ik download met grabit, dan gaat dezz nog ar 200 - 300 kb? Voorheen was dit altijd 1300 - 1400 kb/ps.

Het kan niet an de linksys router liggen, want heb de kabel van me computer op me speedtouch gedaan, zoals het voorheen ook was.

Hoe kan dit?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nat 3 naar NAT 2 (of 1)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie